Moderator: Redaktörer
Det är svårt att förstå intresset för detta spörsmål när våra landsmän samtidigt ligger och flyter i de thailändska strandkanterna. Har kablar någonsin varit mer ointressant än nu?
Magnus skrev:Det är svårt att förstå intresset för detta spörsmål när våra landsmän samtidigt ligger och flyter i de thailändska strandkanterna. Har kablar någonsin varit mer ointressant än nu?
Visst men det blir inte bättre av att bara skriva /läsa om det hela tiden heller.........o man kanske inte ska glömma dom 80k som inte är våra landsmän......
mats skrev:Är platsen så lite här så att vi måste skriva K? Istället för att skriva ex 80 000 eller 80 tusen? Förkortningar skriver man om man har ont om plats.
Det är alla dom miljontals människor därborta som har blivi av med allt dom äger, och det var nog inte så mycket, men det var tillräckligt för att sänka dom i många år framöver.
Dom behöver all hjälp som vi kan bidra med och det här med kablar och det tjafset känns inte speciellt viktigt just nu.
Är platsen så lite här så att vi måste skriva K? Istället för att skriva ex 80 000 eller 80 tusen? Förkortningar skriver man om man har ont om plats.
marbrink skrev:Argument som att: många människor dör väl ändå håller inte....
Vad menar man då? Att den största naturkatastrofen i modern tid och den största katastrofen för Sverige i modern tid ska ignoreras....?
Jag är glad och stolt att svenska folket engagerar sig som dom gör. Hur vore det om dom inte gjorde det??
Dock tycker jag som många andra att man bör engagera sig i annat(Afrika, miljön osv) också...Vem vet, det här kanske är en början för många...
Ännu mer förvånande med tanke på att cigarettrök luktar en blandning mellan avföring och husbrand.Man blir ju mörkrädd bara man tänker på att 8-10 000 personer dör i direkt rökrelaterade orsaker varje år i bara lilla Sverige, vilket blir nästan 30 personer om dagen år ut och år in. Undrar hur många det är per dag i hela världen? Skrämmande.
Martin skrev:UrSv: Jag tror (tyvärr) det hjälper mer att ignorera tråden. Topicen är nog ganska så uttömd.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Lundarn och 33 gäster