en tråd om nätkablar

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Style

en tråd om nätkablar

Inläggav Style » 2005-01-05 00:38

eftersom detta är poppis just nu tänkte jag skapa en tråd om dessa.

vad tror ni om att anlita utrotningshotade folkstammar för att fläta isoleringen? Med den exotiska tillverkningsmetoden borde det ju låta riktigt riktigt bra
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-05 02:01

Hej!

A* har +100st nya nätkablar uti kartong som A* köpte för 200kr på 1st överskottslager, såå ifall
ngn nu vill ha nätkabel skicka ett PM med adress så har ni sen nätkabel i brevlådan inom 1st vecka!

Mvh Jultomten (i efterskott)

Användarvisningsbild
jockewe

Inläggav jockewe » 2005-01-05 02:15

Spindelmannen behöver nog nätkabel för trean! Ring å tipsa...
- - -
Kika in på min hemsida om du har lust

http://www.violinist.nu

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-05 04:06

Hej!

Ska det vara kööbe så tyckA* att dem ska vara snygga och somså här kan 1st par 395kr´s se ut!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Robert

Re: en tråd om nätkablar

Inläggav Robert » 2005-01-05 05:35

Style skrev:vad tror ni om att anlita utrotningshotade folkstammar för att fläta isoleringen? Med den exotiska tillverkningsmetoden borde det ju låta riktigt riktigt bra

Kan Du utveckla det där lite mera?

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-05 05:41

Hej!

Jo, ljuda ju om inte annat allatiders A*nnorlunda!

Mvh A^*

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-01-05 10:17

En ny dum tråd för att göra narr åt dom som tycker att nätkablar gör skillnad. Varför måste ni hela tiden håna dom???

Tycker ni inte att nätkablar gör någon förbättring så fine, och hör de andra en skillnad till det bättre så fine. Men måste ni håna varandra???

Er herre har talat!!
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Re: en tråd om nätkablar

Inläggav Rydberg » 2005-01-05 13:23

Style skrev:vad tror ni om att anlita utrotningshotade folkstammar för att fläta isoleringen?

Vad är det för konstig kabel där man flätar isoleringen :?: Skulle du skrivit "fläta skärmen" hade jag varit mer förstående 8)

Förövrigt håller jag med Mats
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-01-05 15:54

jag tyckte mest att vi behövde en ny tråd då kabelpiraten-tråden började kännas väldigt uttjatad

Robert, eftersom mängden välljud mätt i uns är direkt proportionell mot priset, och priset motiveras med exotiska material och metoder, borde mitt förslag leda till att de sista unsen välljud kramas ur. I ett anfall av storsinthet döper jag denna lag till Jormas Sladd Lag (JSL).

Mats, vadå hånar - är du full eller 8O

Rydberg, att fläta isoleringen är mycket svårare och dyrare om målet är ett tillräckligt tätt material. Alltså låter det bättre enligt JSL.
Dogmatisk Mac-Taliban

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2005-01-05 18:37

Tråkigt med så jäkla stor brist på respekt för andra och deras åsikter...
Börjar bli jäkligt tröttsamt! :roll:

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-01-05 18:54

Kan man inte skippa nätsladdarna helt, så slipper vi tjafsa om dom? Förslag på fina alternativ:

- Truckbatteri och switchat nätaggregat som fixar 230V eller vad vi nu vill ha. (Man tar alltså in 48V DV i apparaten)

- Microvågsöverföring. In med sändaren i väggurtaget, in med motagare i apparten. Tesla körde med trådlösa glödlampor redan på tidigt 1900-tal så tekniskt är det en baggis.

- Mekanisk/hydraulisk överföring av kraft: Montera en pump på vägurtaget, dra slang till appraten och ha där en motor som driver en genrator.

Fler förslag?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-01-05 19:33

Max_Headroom skrev:
Fler förslag?
En bra nätkabel! 8)

Finns ju PS Powerplants också för den rike :D
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-01-05 20:14

för den riktigt rike är väl snart Barsebäcks powerplant till salu 8)
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-05 20:29

marbrink skrev:Tråkigt med så jäkla stor brist på respekt för andra och deras åsikter...

- Du talar här om ditt eget inlägg medans du skriver det förmodA*?
Att alltid hålla med alla om allting är inte respekt utan falskhet och måhända menade du då
egentligen: Tråkigt med så jäkla stor brist på falskhet & fjäsk för andra och deras åsikter...?

Man kan beundra, ja t.o.m. avguda en annan människa utan att för den delen alltid hålla med i
allting som denne säger/skriver jämt o ständigt! Vill marbrink ha rättning i leden, ordning & reda
med butiksfingrarna uti HifiKabelKakburken så finns ju redan ett sådant HiFiFor@ såå... sluta nu
upp med detta här konstanta gnällandet faktiskt.se - pretty pleease! (Nej nu det allt vara Rapport!)

Mvh A*

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2005-01-05 20:48

Precis A*! Därför håller jag inte med om vad som skrevs i den här topicen. Jag fjäskar väl inte för nån? eller är falsk här? Tycker du kanske jag inte borde skriva och säga vad jag tycker eller?
När det mer och mer börjar likna mobbing och förlöjligande än ifrågsättande tycker jag det har gått för långt...
Om folk är så jäkla ointresserade av nätkablar varför då starta en topic var och varannan dag om just det? känns som en del gärna bidrar med en massa negativ energi hellre än positiv tyvärr...

Audiomanikern skrev:
marbrink skrev:Tråkigt med så jäkla stor brist på respekt för andra och deras åsikter...

- Du talar här om ditt eget inlägg medans du skriver det förmodA*?
Att alltid hålla med alla om allting är inte respekt utan falskhet och måhända menade du då
egentligen: Tråkigt med så jäkla stor brist på falskhet & fjäsk för andra och deras åsikter...?

Man kan beundra, ja t.o.m. avguda en annan människa utan att för den delen alltid hålla med i
allting som denne säger/skriver jämt o ständigt! Vill marbrink ha rättning i leden, ordning & reda
med butiksfingrarna uti HifiKabelKakburken så finns ju redan ett sådant HiFiFor@ såå... sluta nu
upp med detta här konstanta gnällandet faktiskt.se - pretty pleease! (Nej nu det allt vara Rapport!)

Mvh A*

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-05 21:00

Hej!

1 eller 2 möjligen 3 eller 4st ggr jo så många ggr är det okej o gnälla men därefter blir man själv
den som i.s.v. är den respektlöse!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-05 21:01

Hejsan!

Suck! Att ni orkar!

Vänligen Lawrence

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2005-01-05 21:04

A* :lol:

Är säker på att många skulle gnälla rätt friskt här om man snackade skit om X slutsteg, X högtalare eller X person... 8)

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-05 21:08

Hej!

Härmed ändrA* sig! Du (d.v.s.marbrink) hade faktiskt.se en poäng i
"Om folk är så jäkla ointresserade av nätkablar varför då starta en topic var och varannan dag om just det?"
- Fast, å andra sidan... Nej, du hade allt en poäng ändå :)!

(Samt sorry för A*ningen överdrev när kritiserA* gjorde m´s agerande uti respektfrågan :oops: )

Mvh A*

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-01-05 22:03

marbrink skrev:A* :lol:

Är säker på att många skulle gnälla rätt friskt här om man snackade skit om X slutsteg, X högtalare eller X person... 8)

varför tror du det? möjligtvis om skitsnacker om person x var rena personangrepp

Det där tjatet om respekt är nåt jag inte förstår. Jag respekterar allas lika värde och allas rätt till en egen åsikt. Man bör dock skilja mellan åsikter och fakta. Bara för att nån tror att något felaktigt är sant betyder inte det att det är sant, det betyder bara att personen som tror så är lurad. Det är inte respektlöst att påpeka det, snarare tvärtom.
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-01-05 22:15

Audiomanikern skrev:Tråkigt med så jäkla stor brist på falskhet & fjäsk för andra och deras åsikter...?

Kvällen stora garv :D !

Audiomanikern skrev:Hejsan!

Suck! Att ni orkar!

Vänligen Lawrence

Det gör vi inte. Jag är helt slut. Pust!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2005-01-05 23:03

Style: jag vet att du tycker att alla som köper "dyrnätkabel" är lurade. Jag tror också att personerna som gör det har fått det påpekat för sig x-antal gånger. Har det ändrat deras åsikt? nä, det har det inte. Jag tror snarare att de tycker det är väldigt tröttsamt att höra saker som:

"vad tror ni om att anlita utrotningshotade folkstammar för att fläta isoleringen? Med den exotiska tillverkningsmetoden borde det ju låta riktigt riktigt bra"

Tycker du sådana påstående är att visa dom någon respekt?

Style skrev:
marbrink skrev:A* :lol:

varför tror du det? möjligtvis om skitsnacker om person x var rena personangrepp

Det där tjatet om respekt är nåt jag inte förstår. Jag respekterar allas lika värde och allas rätt till en egen åsikt. Man bör dock skilja mellan åsikter och fakta. Bara för att nån tror att något felaktigt är sant betyder inte det att det är sant, det betyder bara att personen som tror så är lurad. Det är inte respektlöst att påpeka det, snarare tvärtom.

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-01-05 23:12

marbrink skrev:Style: jag vet att du tycker att alla som köper "dyrnätkabel" är lurade. Jag tror också att personerna som gör det har fått det påpekat för sig x-antal gånger. Har det ändrat deras åsikt? nä, det har det inte. Jag tror snarare att de tycker det är väldigt tröttsamt att höra saker som:

"vad tror ni om att anlita utrotningshotade folkstammar för att fläta isoleringen? Med den exotiska tillverkningsmetoden borde det ju låta riktigt riktigt bra"

Tycker du sådana påstående är att visa dom någon respekt?

Som sagt jag, folk som tror på voodoo är inte mindre värda och jag respekterar deras rätt att ha en egen åsikt. Åsikten som sådan respekterar jag dock inte alls. Lär dig skilja mellan fakta och tyckande, och sak och person.
Dogmatisk Mac-Taliban

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2005-01-05 23:17

Style: Tycker inte det leder nån vart...

Tackar för diskussionen!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-01-05 23:20

STyle, så du har rätt att det är voodoo och de som säger sig höra skillnad till det bättre har totalt fel? Jag tveksamt att det kan vara voodoo eftersom en hel del har tydligen hört skillnad, du kanske inte har guldöron?? Jag kanske inte heller hör någon skillnad men det innebär inte att andra kan göra det.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-01-05 23:31

Mats, det är ditt liv och endast du bestämmer vad du tror på
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Larsho

Inläggav Larsho » 2005-01-06 01:26

marbrink

Håller med dig

Fullständig brist på respekt vad andra tycker 8O

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2005-01-06 01:48

Larsho skrev:marbrink

Håller med dig

Fullständig brist på respekt vad andra tycker 8O

Vad har det med trådens ämne att göra? :wink:

Användarvisningsbild
Larsho

Inläggav Larsho » 2005-01-06 02:13

Skulle vilja påstå att det talar för sig själv :!:

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-06 11:37

Audiomanikern skrev: - Fast, å andra sidan... Nej, du hade allt en poäng ändå :)!

Gälla även Larsho d.v.s. att Larsho onekligen har en poäng i man ej bör håna dem som tycker om
HifiNätkablar! A*nammat har detta dem (oftast (undantag NordOst´s (HifiNätkablar (= fula)))) är
snygga (v.s. nätkablarna (o inte personerna som dem (nätkablarna v.s.( digga då A* varken sett
tillräckligt stort antal av dem (d.v.s. personerna som gillar dem (v.s. nätkablarna( eller för den del
A* dem samtliga sett ej heller då hade kunnat avgöra deras (personerna som gillar dem (nätkablarna
v.s.( åsyftas härmed( "snygghetsfaktor" då dem (d.v.s. personer som dem (nätkablarna v.s.( tycka
om( med all största sannolikhet av hankön vara vilket ytterligen försvårar 1st eventuellt attraktions-
-kraftsavgörandet à A*( eller med deterministisk designad detektion denna bedömning kunnat görA*!
)))))))))))))))) samt lite coola (på perfekt lagom nördigt manér) o därmed vi alla kan vara glada & Co!

Mvh A*

Nästa

Återgå till Generellt om hifi