petersteindl skrev:Naqref förtjänar allas uppmuntran och jag har inte för avsikt att inte delta i denna uppmuntran, men det behöver ju inte redogöras för på forum. Naqs liv måste kunna förbli en privat angelägenhet. Naq får väl själv tycka till då han känner sig nöjd. Det är hans personliga integritet.
Många har skrivit att de med glädje hjälper Naq. Det tycker jag är fint. Låt det vara med glädje och inte av tvång. Det har jag på känn att Naq skulle uppskatta mest. Att blanda in fakturering och moms i denna process är helt meningslös. MagnusÖstberg skall ha en eloge för att han hjälper till och månar om Naq.
Eftersom jag pratat med Peter idag kan jag tänka mig att komplettera lite.
Mitt förslag var självklart att det skulle ske frivilligt, och det är ingen tvekan om att det är så det måste ske.
Det har aldrig varit frågan om att det skulle ske via fakturering, och skälen till det är precis det som jag redovisat tidigare.
Naqref vet inget om det här, och jag råkar veta att han inte kan läsa det här just nu heller. Han är nämligen tillsammans med OlA-68 ingipsad i ett rum som senare kommer vibrera sönder av ett antal Bremenbasar. Har de tur hittar de ut ur rummet på söndag kväll, antingen genom att ta sig genom gipsväggen eller genom att klättra ut genom något fönster. Önskar jag var där nu.
När elementleveranserna kommer igång kommer jag presentera en lösning där de som vill kan skänka en slant för arbetet.
Jag kan glädja er med att det inom någon vecka kommer påbörjas mätningar och testlådorna kommer vara klara tills Naqref har möjlighet att ta tag i projektet. Lådorna görs nämligen i början på veckan - både slutna och basreflexvarianter och en liten hemlislåda jag fnulat på.
Precis som Peter och många fler är jag inte det minsta orolig för att det här projektet kommer bli en succé.