Följande är mitt sista inlägg i debatten om en kabel, vilken som helst, inom facket signalkabel eller högtalarkabel för HiFi Bruk (en utveckling av detta kommer i del 3 av mina bekännelser...):
Utifrån min egna referens, och erfarenhet hur jag har gjort / handlat osv. så ser jag risken som störst när t.ex. en generalagent (importör) helt plötsligt erbjuder kabeln "Kalle Supreme DeLux in Silver with goldplated connectors" till ungefär halva listpriset. Och gärna i samband med att man får prova inte bara denna kabel utan även ett par andra från andra "kända" tillverkare.
Det är som upplagt för att man skall förlora...
Och gärna får man en lunch eller middag på köpet (jodå jag har blivit bjuden på både det ena och det andra - fast det tog de igen på försäljningen av den reducerade priset produkten som jag inbillade mig att jag gjorde ett klipp på).
Det är självklart att en form av grupp tryck nu gör sig påmint, jag menar vem lånar ut t.ex. kablar för 10-tusentals kronor om dom inte hoppas få sälja dom till dig ??? Ingen som bedriver affärer gör det för att förlora pengar - eller hur (fast jag vet ett undantag

) ???
Det är då lätt att blindtesta t.ex. dessa kablar - fast de kostar ju kanske extremt mycket mera än ens tidigare kablar. Å andra sidan dom är ju bättre, det borde de vara ety de kostar ju mera - och kvalitet kostar. Det har vi blivit itutade sedan barnsben. Jag menar en Maserati är bättre än en Toyota eller hur ??? Fast båda gör samma sak, tar x antal personer från punkt A till punkt B - å andra sidan tål den andra vinterväg och bromsarna håller verkligen, det klarar inte den första
Slutsats, dessa t.ex. kablar man får låna borde vara bättre, och således tycker man att de låter bättre. Sant eller falskt, spelar ingen roll för den potentiella köparen, det motiveras med hjärtat och känslorna som spelar en ett spratt.
Det svåra är inte att köpa en dyr kabel (det är superlätt), det svåra är att erkänna att man haft fel.