Ragnwald skrev:Det var ett j*kla liv här. Svanesånger från flera håll.
Men det är väl så när nytt ska födas, det tar ont lite här och där.
Ja livat är ordet

Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Det var ett j*kla liv här. Svanesånger från flera håll.
Men det är väl så när nytt ska födas, det tar ont lite här och där.
MagnusÖstberg skrev:Naq och IÖ skulle kunna ta ett gott glas vin och snacka Carlsson också för det verkar ni återkomma till titt som tätt, här som där...
boom skrev:Nu verkar det bara vara låd snack i tråden men hur går det med filter och lådvolymer och mätningar det är av mera intresse.
boom skrev:Nu verkar det bara vara låd snack i tråden men hur går det med filter och lådvolymer och mätningar det är av mera intresse.
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Åsså får ni designa om bottenplattan på lådan då´rå så man kan försänka dem åsså va...snyggt sk´re va inget jäkla flum...
Men mannen, du borde gå och lägga dig så du är utvilad till helgen så du kan dricka pilsner och bygga på torpet.
Kanske himmelsögat är sugen på lyssning nästa vecka tillsammans med oss? Bara en tanke.
IngOehman skrev:MagnusÖstberg skrev:Naq och IÖ skulle kunna ta ett gott glas vin och snacka Carlsson också för det verkar ni återkomma till titt som tätt, här som där...
Det ställer jag upp på vilken dag som helst.![]()
Det är alltid trevligt att diskutera filosofier.
Vh, iö
ollemirsch skrev:Ursäkta att jag hoppar in för jag är inte insatt i den aktuella frågan.
Men jag råkade se mitt namn nämnas. Det var iö som skrev:
(tack för frågan om att ta över ditt företag Olle! Det var mycket, mycket
hedrande och kanske var jag dum som tackade nej, men det är ju igen
det där med egna visioner)
Utan att ta annan del av diskussionen vill jag klart deklarera att jag aldrig har erbjudit Ingvar att ta över mitt företag. Om han har trott det, kan jag förstå att han tycker sig ha varit dum som inte tackade ja.
Jag framkastade vid ett tillfälle ett förslag att han skulle överväga att ta anställning hos mig som konstruktör.
I dagens perspektiv tycker jag att förslaget inte var väl övertänkt, och både Ingvar och jag kan nog vara glada att det inte blev så.
Men Ingvars föreställning om ett övertagande av mitt företag är ju ett utmärkt exempel på hur snett det kan bli när man försöker rekonstruera hur det var på den tiden. Nu råkar jag vara en som vet hur det var - i varje fall i den här frågan.
Olle Mirsch
MagnusÖstberg skrev:
Jag leker med tanken på en aktivt delad, aktivt kompenserad bas i en 3-vägare. Den kvarvarande volymen kommer ockuperas av en Bremen 10".
Densen skrev:Om vi skulle koncentrera oss på att föreslå ett element. Jag delar inte din uppfattning angående delningsfilter, så detta kan vi lämna därhän, tack.
När allt rullar på, dvs är klart med de här småttingarna, så startar vi en tråd om detMcFlippaFlaster skrev:MagnusÖstberg skrev:
Jag leker med tanken på en aktivt delad, aktivt kompenserad bas i en 3-vägare. Den kvarvarande volymen kommer ockuperas av en Bremen 10".
Detta är jag i allra högsta grad intresserad av med. Nu står jag på väntelistan då, men om det blir av med övriga element för min del... Nu misstänker jag att du siktar på att bygga även filtren, medan jag snurra så gott det går på min Berhinger, men ändå!
Densen skrev:Det är jag inte alls intresserad av. Onödigt med fler inlägg om aktiv delning, med ett icke existerande baselement, kanske. Detta på forumet härskande inhamrande om aktiv delning har väl inte undgått någon. Så ursäkta min fråga, som aldrig mött någon respons. Fixar detta själv som tidigare med OA51. Suck.
En tråd om att utforma 3-vägare. Alltså "Vi" som är intresserade av det och låter den här tråden få handla om det Naqref ville helt enkeltdimitri skrev:MagnusÖstberg skrev:...När allt rullar på, dvs är klart med de här småttingarna, så startar vi en tråd om det
och "vi" är?
Densen skrev:De som köpte Bremenbasar och ännu inte byggt kanske.
OA51'orna har haft basstöd av passivt delade basar ett bra tag, så de är klara. Det filtret är dock som fd. KK påpekade helt nytt framtaget, och sköter sig bra med den äran.
Vad är det för fel med attityd? Kanske i ankdammen Sverige?
Oavsett mina inläggs utformning så har det bemötts med tystnad eller dylika svar ovan. Så du har kanske en poäng med att du nämner att det är ett enigt ointresse för denna fråga. Men kanske Peter testat andra element än det slutliga valda till sina basmoduler/subbar? Kunde i sådana fall vara trevligt att ta del av brister o.dyl. på andra element sett i samband med äggen. Åtminstone, hoppas en dryg jävel.
MagnusÖstberg skrev:
Tycker att det vore bra om vi höll sidospåren borta.
Jah har ju ägnat kvällen åt att dricka vin och titta/lyssna på tjuren från Wales. Måste således dricka upp resten av vinet så ingen annan gör det...
Förövrigt så hörs/syns vi som sagt efter helgen.
Densen skrev:MagnusÖstberg med lite attityd, som samtidigt tolkar saker och ting fel.
Det var Rikkitikkit... någonting som benämnde mig för att vara en dryg jävel. Alltså var mitt påpekande inte på något sätt riktat till dig.
Angående känsligheten var det något jag nämnde i första inlägget. Vilket också passivt går att moderera. Ser inte problemet i att ställa en fråga om ett lämpligt element att använda för passivt delat basstöd i denna åt alla håll spretande tråd. Att sedan skall vi kalla det svaren sedan inte är speciellt sakliga, vilket kunde ha kortat ned antalet spretiga inlägg är ju tydligen en frukt av sysslolöshet måhända. I mitt fall p.g.a. sjukdom.
Densen skrev:De som köpte Bremenbasar och ännu inte byggt kanske.
OA51'orna har haft basstöd av passivt delade basar ett bra tag, så de är klara. Det filtret är dock som fd. KK påpekade helt nytt framtaget, och sköter sig bra med den äran.
Vad är det för fel med attityd? Kanske i ankdammen Sverige?
Oavsett mina inläggs utformning så har det bemötts med tystnad eller dylika svar ovan. Så du har kanske en poäng med att du nämner att det är ett enigt ointresse för denna fråga. Men kanske Peter testat andra element än det slutliga valda till sina basmoduler/subbar? Kunde i sådana fall vara trevligt att ta del av brister o.dyl. på andra element sett i samband med äggen. Åtminstone, hoppas en dryg jävel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster