Rundberg skrev:Jag röstar på viklåda!
Noterat

MvH
Peter
Moderator: Redaktörer
Rundberg skrev:Jag röstar på viklåda!
Nusse skrev:Jag vill ändra mig från ingen låda till BR-viklåda och filter(komponenter)för mitt högtalarpar. Terminal och BR-rör är också intressant.
screen skrev:Finns det byggtekniska skillnader vad gäller hållbarhet med de ljudtryck som kan uppstå i kabinettet?
petersteindl skrev:Hmm, jag är lite förvånad. Det verkar som DIY-arna inte är så intresserade av det slutliga ljudmässiga resultatet, utan det är design som står överst på önskelistan![]()
![]()
Design är väsentligt.
MvH
Peter
shifts skrev:petersteindl: Har också noterat det där.
Förstår inte riktigt varför så många lägger sig i saker som jag kan tycka inte
är så väsentliga. Jag litar helt och fullt på Naqref och det är hans projekt. Det
ser mest ut att vara ifrågasättande och inte för egen lärdoms skull.
screen skrev:Jag tror på viklådan nu när man sett resultatet på piP-bilden Naq visade. Speciellt när detta inte ger högre kostnader och ändå ett i slutet och tiden snyggare resultat.
Är detta något att fundera på?
Finns det byggtekniska skillnader vad gäller hållbarhet med de ljudtryck som kan uppstå i kabinettet?
Design är väsentligt.
Fjonkalicious skrev:Design och design, det är egentligen totalt fel att formulera sig så. För det Nagref håller på med just nu är väl design i allra högsta grad. Sen kan vi tala om smak och estetik. Vem har sagt att inte design och konstruktion kan leva i symbios? En bra design skapar också ett bra ljudmässigt resultat, den som tror något annat har fått design om bakfoten.
petersteindl skrev:Rundberg skrev:Jag röstar på viklåda!
NoteratBäst att notera och skriva inlägg på en gång
![]()
![]()
MvH
Peter
Fjonkalicious skrev:petersteindl skrev:Hmm, jag är lite förvånad. Det verkar som DIY-arna inte är så intresserade av det slutliga ljudmässiga resultatet, utan det är design som står överst på önskelistan![]()
![]()
Design är väsentligt.
MvH
Petershifts skrev:petersteindl: Har också noterat det där.
Förstår inte riktigt varför så många lägger sig i saker som jag kan tycka inte
är så väsentliga. Jag litar helt och fullt på Naqref och det är hans projekt. Det
ser mest ut att vara ifrågasättande och inte för egen lärdoms skull.
Jag känner mig lite träffad här. De frågor jag ställer är för att jag vill veta varför konstruktören har gjort på följande vis. Uppenbarligen så när Naqref en man som tänker på allt och har ett svar på allt, då tycker jag det inte skadar att fråga varför han valt att göra som han gjort. Det är dessutom uttalat från Naqrefs sida att det är OK att ställa frågor.
Design och design, det är egentligen totalt fel att formulera sig så. För det Nagref håller på med just nu är väl design i allra högsta grad. Sen kan vi tala om smak och estetik. Vem har sagt att inte design och konstruktion kan leva i symbios? En bra design skapar också ett bra ljudmässigt resultat, den som tror något annat har fått design om bakfoten.
Huruvida saker och ting är väsentliga är väl en högst personlig sak, vissa gillar gå omkring med en grön och en röd strumpa och hatten på sned, andra inte. Intressant att shifts också vet min kunskapsnivå och därmed också vet varför jag ställer frågor.
Det mest intressanta med shifts inlägg är att det egentligen inte handlar om projektet som Naqref håller på med till skillnad från mina frågor. Ser det mer som en gnista till onödigt tjafs. Vilket föredrar shifts, frågor om projektet eller onödigt tjafs?
Nå, nog om det.
@Petersteindl: Jag föredrar vikkabinett. Jag antar att den senaste bilden av det autentiska världsberömda exceldokumentet endast visar listan med lådor och inte de som valt utan lådor?
Mvh
Filip
oa51 skrev:Föredrar viklådor, i annat fall bygger jag själv!
Helt osanolik tråd detta, den har fullständigt exploderat sedan den startade!
Petersteidl skrev:Design är väsentligt.
Det förstår man att Du tycker då man ser "äggen". Efter min korta lyssning tycker jag även att de är en fullträff ljudmässigt!
petersteindl skrev:Design är väsentligtoch roligt, eller hur?
det tycker jag i alla fall.
MvH
Peter
+1UrSv skrev:Jag röstar på vikkabinett.
Jag avstår helt från synpunkter i övrigt och lämnar med glädje över alla designfrågor både funktionellt och estetiskt till Naqref. Utan någon som helst oro över att det skulle kunna bli något annat än fabelhaft.
Kiipappdaguddwöök!
Fjonkalicious skrev:Det mest intressanta med shifts inlägg är att det egentligen inte handlar om projektet som Naqref håller på med till skillnad från mina frågor. Ser det mer som en gnista till onödigt tjafs. Vilket föredrar shifts, frågor om projektet eller onödigt tjafs?
Empa skrev:En till som röstar för viklåda (hur många röster behövs? 51%?).
Empa skrev:En till som röstar för viklåda (hur många röster behövs? 51%?).
Empa skrev:Naqref skrev:Nu ska jag gå och köpa Gin. GT é gott!
Det gör du rätt i
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster