Blev faktiskt lite besviken när vi gjorde jämförande mätningar mot piP.

Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Det var alltså helt tomt på dämpmaterial i kaviteten runt porten innan?
Gött!
phon skrev:MagnusÖstberg skrev:Hämta dit phon, en borrmaskin, lite tejp och lite filtNaqref skrev: Förhoppningsvis ska det inte behövas. Men han får gärna besöka oss om han tar med sin dotter.
![]()
![]()
Naqref skrev: Men så funderade jag lite och kom på att vi har ju en större portdiameter och vips så måste nivån skalas upp med ca 2.5dB.![]()
Empa skrev:Kul att läsa om framstegen Naqref!
Nu har jag bestämt mig, det var ju väldigt bra priser på montering och lack så jag vill beställa:
Två st BR lådor med LM +GL (Vit)
En st SL låda med LM +GL (Vit)
//Emil
petersteindl skrev:Noterat, men vad är GL? är det LM+L eller LM+L+60glans?
MvH
Peter
Naqref skrev:Låda inkl montering och svart eller vit lack i glans 60 (LM +GL): 1480kr (740kr/st)[/b]
diesel skrev:
1. Oj,och du lyckades med detta bara genom att addera lite dämpmaterial runt röret på baksidan av baffeln?
2. Hur stor diameter på porten, tretum eller?
Ser ut som F3 landar på "rätt" sida trettio Hz.....
Empa skrev:petersteindl skrev:Noterat, men vad är GL? är det LM+L eller LM+L+60glans?
MvH
Peter
Öhum, dessa förkortningar
Naqref skrev:diesel skrev:
1. Oj,och du lyckades med detta bara genom att addera lite dämpmaterial runt röret på baksidan av baffeln?
2. Hur stor diameter på porten, tretum eller?
Ser ut som F3 landar på "rätt" sida trettio Hz.....
1. Typ.![]()
2. 50mm.
diesel skrev:Vänta nu......det där var ju jämförelse mellan PiP och pk!
Trodde det var "före vs efter" med pK, vill du visa den istället?
/Anders
Kraniet skrev:borde inte det ha liknande effekt om man la till dämpmaterial i piP också?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster