det är skillnad på kunna och orka
(6 fungerande kanaler av 7 räcker, jag använder bara 4 mao finns det utrymme för 4 basar men WAF...
mm, låter bra med ditt upplägg. jag kan se det framför mig, är det en italiensk låda som heter Pesante Dissipante eller ngt sådant?
en fundering bara: är flänsen i ett stycke i djupled?
Jag har sett djupa lådor med djupa flänsar (alltså breda sett från fenorna) men de har varit sammansatta av moduler idjupledd.
Isåfall blir det problem för värmen överförs dåligt mellan modulerna.
Nu tror jag inte det är ett jätteproblem ändå, som sagt spelar man sällan kontinuerligt sinus på alla kanaler på max volym...
Ett litet tips: ur värmeavledningssynpunkt är det gynsammast att placera halvledarna så högt upp på flänsen som möjligt. Men i pratiken gör det bara enstaka grader.
ett litet tips till som kanske kanske kan vara nyttigt:
korta kablar från trafo till likriktarbrygga till glättningskondingar. ett par dm skall inte vara någon fara, men inte kors och tvärs i lådan
Det blir stora stötströmmar när stora elektrolyter laddas medan strömmen till slutstegen från kondensatorerna är lägre, och sinusformad ju- avkopplingskondensatorer på kretskorten tar ju hand om transienta förlopp.
dessa strömpulser kan vid riktigt olycklig ledningsdragning orsaka störningar. I övrigt har jordning mm diskuterats en hel del tror jag på forumet. Det sägs enligt vissa att detta är ett överdrivet fenomen men jag vet inte. ju kompaktare desto bättre dock.
men frågor är till för att ställas