landa skrev:Vill ha svart 60glans, rör, terminaler och filterkomponenter. Gärna ett färdigt filter.
Antecknat.
Moderator: Redaktörer
landa skrev:Vill ha svart 60glans, rör, terminaler och filterkomponenter. Gärna ett färdigt filter.
petersteindl skrev:McFlippaFlaster skrev:stod inte jag på tur när diesel hoppade av??
Du får gärna ge dina synpunkter i vilken ordning du vill att jag skall boka av dig från reservplats till ordinarie.
MvH
Peter
petersteindl skrev:landa skrev:Vill ha svart 60glans, rör, terminaler och filterkomponenter. Gärna ett färdigt filter.
Antecknat.
Maarten skrev:Hej Peter / Naq!
Sätt upp mig på Låda inkl montering och svart eller vit lack i glans 30 (LM +L): 1300kr (650kr/st)
PLP går också, men sparar lite tid med det första.
Audix skrev:PS. Tycker alla på listan ska få ett par i första hand, sedan om det blir över kan man få fler.
Audix skrev:petersteindl skrev:landa skrev:Vill ha svart 60glans, rör, terminaler och filterkomponenter. Gärna ett färdigt filter.
Antecknat.
Du har inte glömt bort mig på listan?![]()
BR, färdigmonterad, svart glans 30 + alla andra komponenter man behöver som finns att tillgå.
PS. Tycker alla på listan ska få ett par i första hand, sedan om det blir över kan man få fler.
Rullake skrev:Ok, jag skippar fanéren. Önskar följande:
2 st BR LM +L vit glans 30
1 st SL (ändrat från tid best BR eftersom detta blir bättre som centerhögtalare - anser jag) LM +L vit glans 30
och som tidigare BR rör, filter, terminaler, dämpmaterial dvs állt som jag behöver för att dom ska fungera som konstruktören tänkt. Kan också köpa SD fötter om det finns. Går det att få diskantplattan tillskuren så köper jag även den tjänsten.
Givetvis har jag jag lödpenna och tenn så det behöver inte köpas
MagnusÖstberg skrev:Audix skrev:PS. Tycker alla på listan ska få ett par i första hand, sedan om det blir över kan man få fler.
Kan du fetglömma
Audix skrev:Var ju borta och höll kurs en vecka och vips så dyker något sådant här kul upp. Nä max ett par per person skare'va seru!
Richard skrev:Mycket snack och litet verkstad, här.
Är detta samma snömos som det var med Mupps, som ju i verkligheten låter ganska bra för dess låga pris, men inte på när så bra som den mycket dyrare piP ?
I början var ju också den konstruktionen ( MuPPs ) mycket uppskriven.
Kommer denna konstruktion följa samma mönster ? De som bygger blir besvikna om ljudet inte håller den klass som utlovats. Att ljudet skulle hålla ens i närheten av piP håller jag som mycket litet troligt, men jag kan förstås ha fel.
Jag fattar inte att ni som beställt i förhand, har gjort det utan att ens lyssna på konstruktionen. Själv lyssnade jag på piP mycket ingående i Umeå innan jag ens funderade på ett eventuellt köp.
Därför säger jag:
Fram med mätningar och bilder på den färdiga högtalaren !
Audix skrev:MagnusÖstberg skrev:Audix skrev:PS. Tycker alla på listan ska få ett par i första hand, sedan om det blir över kan man få fler.
Kan du fetglömma
Hehe, tycker man ska premiera de som inte sitter dagligen på faktiskt...![]()
Var ju borta och höll kurs en vecka och vips så dyker något sådant här kul upp. Nä max ett par per person skare'va seru!
Rullake skrev:Peter, var har du gjiort av mig?!??! Har varit på säker plats och nu är jag inte med på listan![]()
2 BR vita glans 30
1 Sl vit glans 30
Färdigmonterade.
Skulle ha allt som behövs för att få dom att fungera.
Önskar snabbt besked för nu blir jag alldeles nervös.
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Mycket snack och litet verkstad, här.
Är detta samma snömos som det var med Mupps, som ju i verkligheten låter ganska bra för dess låga pris, men inte på när så bra som den mycket dyrare piP ?
I början var ju också den konstruktionen ( MuPPs ) mycket uppskriven.
Kommer denna konstruktion följa samma mönster ? De som bygger blir besvikna om ljudet inte håller den klass som utlovats. Att ljudet skulle hålla ens i närheten av piP håller jag som mycket litet troligt, men jag kan förstås ha fel.
Jag fattar inte att ni som beställt i förhand, har gjort det utan att ens lyssna på konstruktionen. Själv lyssnade jag på piP mycket ingående i Umeå innan jag ens funderade på ett eventuellt köp.
Därför säger jag:
Fram med mätningar och bilder på den färdiga högtalaren !
Lite verkstad?![]()
![]()
Jag har aldrig sett ett projekt som gått så här fort. Från idé till snart klar högtalare med över 100 par förbetällda!
[/quote]Är det okej att man har fyra dagar på sig att konstruera högtalaren, eller tycker du att vi skall vänta på det i 20 år så utvecklingstiden blir likvärdig med piP?
landa skrev:Om det finns möjlighet till provlyssning medans de befinner sig i de "civiliserade" delarna av sverige säg gärna till via pm eller i denna tråd. Kan ta med mig kameran om det uppskattas...
Japp, det gör han!petersteindl skrev:landa skrev:Om det finns möjlighet till provlyssning medans de befinner sig i de "civiliserade" delarna av sverige säg gärna till via pm eller i denna tråd. Kan ta med mig kameran om det uppskattas...
Bor du i Stockholm?
Richard skrev:Mycket snack och litet verkstad, här.... snip...
Richard skrev:Detta borde få var och en förnuftig människa att fundera vad man verkligen köper. Är detta överhypat ?
Och förövrigt undrar jag vem som i verkligheten är skogstokig ? Varför vänder du alltid sakliga argument till personangrepp ?
Det finns hittills ingenting i ditt inlägg som har relevans.Richard skrev:Klart att det är ok med fyra dagars utvecklingstid till konstruktionen, men lika självklart är det att resultatet rimligen inte kommer att hålla samma klass som piP, som ju har flera års utveckling bakom sig. det säger ju sig självt. Jag tycker det är ärligare att säga: Det låter bra för dess pengar och dess pris. Då slipper PK-byggarna bli besvikna.
Ja, man kan nog snart starta budgivning för sin plats i könKarlXII skrev:För ohugade spekulanter:
Man får mycket för pengarna här
MagnusÖstberg skrev:Det står inte än, filtret måste ju bli klart först
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster