Hur som... Nån som provat Ino's signalkablar? De är ju mätmässigt mycket bra (givetvis, det är ju en LTS'are
Hade varit kul... Det är ju inga jättesummor det handlar om heller, så det är ju ingen ekonomisk katastrof om det inte blir bättre.
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Man bör observera att IÖ:s kabel har en karaktäristisk impedans på 75 ohm, till skillnad mot RG62 som har en dito om 93 ohm.
Beaktar man att:
Zo= rt(L/C)
inses att runt 50 pF/m är mycket lågt då Zo=75 ohm.
Man måste kapa den först, sedan radioinstrålningsskydda
den så att skyddet blir optimalt för exakt den längden
kabeln har.
ekeponken skrev:Själv sitter jag och lyssnar på min nylödda CT100 kabel. Svårt att säga något, det låter bra och lite annorlunda mot hur det lät tidigare. Däremot tror jag den är lite känslig för yttre signaler från typ mobiltelefoner, så det där om att sätta ferrit på vore kul att höra mer om.
Johan_Lindroos skrev:ekeponken skrev:Själv sitter jag och lyssnar på min nylödda CT100 kabel. Svårt att säga något, det låter bra och lite annorlunda mot hur det lät tidigare. Däremot tror jag den är lite känslig för yttre signaler från typ mobiltelefoner, så det där om att sätta ferrit på vore kul att höra mer om.
Är mindre troligt att det är själva kabeln som det är knas på. Du kan prova att tvinna höger och vänster kabel, samt även tvinna så många av interconnectkablagen som möjligt. Då torde risken för induktion av RF minskas.
Fast någon annan vet säkert mer om detta än jag...
Ferriter är en bra grej också förstås.
adzer skrev:ekeponken: vilka kontakter blev det du valde?
har inte hunnit lyssna ordentligt på mina nygjorda ct100 kablar men för priset kan jag inte tänka mig att det finns bättre
Kaffekoppen skrev:Nä, ni fick ju så bra pris på den
[url=www.test.se]länk[/url]
Kaffekoppen skrev:Det var ju Mich på forumet som "sponsrade" oss då han hade kabel över!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster