Vad är det som gäller med såna här filter? Vilken har den där finessen man verkligen inte kan vara utan?
Själv hade jag ju tänkt att hänga på filtret på hemmabioreceiverns subwooferutgång. Är det så man gör, eller?

-Diskutera!

Moderator: Redaktörer
schmutziger skrev:Behringern ger mervärde iform av brus som kan vara störande
men man kan enkelt ställa in en massa parametrar.
CR80 ger dig en komromisslös produkt som nog är svår att hitta konkurrenter till.
Du sätter filtret på recieverns pre-out annars tar du ju in en redan delad signal. o det är ju den stora grejen med delningsfilter!
subjektivisten skrev:Rent ljudmässigt så tror jag du vinner mer på cr80s. Den är smart byggd, har dom sakerna du behöver och bra delning.
schmutziger skrev:CR80 ger dig en komromisslös produkt som nog är svår att hitta konkurrenter till.
Nopp, den saknar en vässentlighet eller faktiskt tre i standardutförande. Det är tur att det finns DIYsubjektivisten skrev:Rent ljudmässigt så tror jag du vinner mer på cr80s. Den är smart byggd, har dom sakerna du behöver och bra delning.
Och sen då, då filtrerar du ju inte med nåt HP filter?KarlXII skrev:Själv hade jag ju tänkt att hänga på filtret på hemmabioreceiverns subwooferutgång. Är det så man gör, eller?
-Diskutera!
MagnusÖstberg skrev:Nopp, den saknar en vässentlighet eller faktiskt tre i standardutförande. Det är tur att det finns DIYsubjektivisten skrev:Rent ljudmässigt så tror jag du vinner mer på cr80s. Den är smart byggd, har dom sakerna du behöver och bra delning.
_Fredrik_ skrev:Vad kostar Behringer, det ska man väl ha med i beräkningen? Annars verkar det många som bara utgår ifrån att Cr80 är bättre än allt annat och motiverar med hififloskler.subjektivisten skrev:Rent ljudmässigt så tror jag du vinner mer på cr80s. Den är smart byggd, har dom sakerna du behöver och bra delning.schmutziger skrev:CR80 ger dig en komromisslös produkt som nog är svår att hitta konkurrenter till.
KarlXII skrev:
På pre-out? Men det finns en sådan per kanal, dvs sex eller åtta?
mrGaskill skrev:KarlXII skrev:
På pre-out? Men det finns en sådan per kanal, dvs sex eller åtta?
Nu kanske jag kommer in helt fel här, men om man har receiver och cr80s så trodde jag man ställde Front L och R till Large och resten till Small för att receiverns filter ska skära alla kanalers bas och lägga ihop med .1-kanalen som kopplas till cr80s .1-ingång? FR och FL kopplas väl direkt till cr80s via pre-out.
Nejmen någon som vet hur det egentligen funkar kanske kan assistera lite här?![]()
Precis som gaskill skriver så tar du ut signalen till filtret på pre-out till frontkanalerna.KarlXII skrev:På pre-out? Men det finns en sådan per kanal, dvs sex eller åtta?
Men om filtret var sjukanaligt skulle det väl inte vara 7.1 längre utan 7.7mrGaskill skrev:Perfekt , tack !
(Undrar om ett flerkanaligt filter för 7.1 skulle vara till nytta på något vis. Nåt att klura på, kanske vore kul att löda lite själv istället för att bara surfa på faktiskt.se. )
MagnusÖstberg skrev:Nopp, den saknar en vässentlighet eller faktiskt tre i standardutförande. Det är tur att det finns DIYsubjektivisten skrev:Rent ljudmässigt så tror jag du vinner mer på cr80s. Den är smart byggd, har dom sakerna du behöver och bra delning.
cr80s infra är ju ingen standard cr80s, det är en cr80s med tilläggsmodulen infrasubjektivisten skrev:Vad för 3 saker saknas i cr80s infra?
MagnusÖstberg skrev:cr80s infra är ju ingen standard cr80s, det är en cr80s med tilläggsmodulen infrasubjektivisten skrev:Vad för 3 saker saknas i cr80s infra?
Till den modellen saknas bara minst två funktioner jag vill ha
Max är stark idag!Max_Headroom skrev:DCX2496 är progrmerbar och innehåller även om jag inte minns fel EQ. Det innebär att man kan ratta tille n NOOLOM-funktion (eller snarare, dom 3-4 EQ-kurvor som man normalt behöver för att komensera vanligt förkomeande tonkurvefel på sina rock-skivor.) Mycket bra, alltså. CS-80 har väl i och bashöjning, men den jobbar väl bara på subbarna vad jag vet. Basjusteringen på NOOLOMen griper väl in lite högre vill jag minnas, typ 150 Hz eller nåt. Ja ja.
Vidare kan EQ-funktionen användas til notch-filter om man skulle ha besvär med någon stånden våg man vill minska exiteringen av.
Kort sagt: Jag skulle gått för DCX2496. Men jag är ju inte så noga med ljudet, utan ser mer till det praktiska. För fanatiska ljudentusiaster som ändå inte lyssnar på skivor med dåligt ljud så är CS80 det givna valet.
_Fredrik_ skrev:...... Och snyggt. Och litet. Och svart. Och gulligt. Och fint.
BellsnWhistles skrev:_Fredrik_ skrev:...... Och snyggt. Och litet. Och svart. Och gulligt. Och fint.
Agree.
Vem köper en skitful soffa även om den är helt suveränt skön att sitta i?
Inte jag.
Förövrigt ska hifielektronik vara svart. Och högtalare ska vara fanerade i mörkt träslag.
Alla sinnen ska ha sitt!
schmutziger skrev:Och inte sitter ni väl o tittar på elektroniken? Har ni den framme som ett altare mellan högtalarna eller?
Nä, göm undan skiten säger jag!
DVD-ai skrev:Nu börjar jag på allvar bli väldigt nyfiken på ostens filter... !
Användare som besöker denna kategori: StefanR och 15 gäster