Moderator: Redaktörer
JTarnstrom skrev:Nattlorden har ju den bästa lösningen jag har sett. Han har ju satt upp kravallstaket tvärs över rummet.
JTarnstrom skrev:Min dotter petade in dammkåpan på en av mina piP för någon vecka sedan. Vi hade ett allvarligt samtal (hon är tre). Hon förstod att sådär gör man inte. Några dagar senare kom hon och hämtade mig i köket, "kom, pappa", tog mig handen och ledde mig ut i vardagsrummet. Hon pekade på den andra piP:ens intryckta dammkåpa och sade, "Jag glömde...".
Nattlorden skrev:JTarnstrom skrev:Nattlorden har ju den bästa lösningen jag har sett. Han har ju satt upp kravallstaket tvärs över rummet.
Det är ett barnstaket! Köpt på Babyland. Typisk användning att sätta runtom öppen spis... eller koppla ihop med sig själv för att bli en barnhage.
BABYDAN FLEX 5:
Den är 3 m i standardutförande så jag fick köpa lite förlängning bara.
Nattlorden skrev:JTarnstrom skrev:Nattlorden har ju den bästa lösningen jag har sett. Han har ju satt upp kravallstaket tvärs över rummet.
Det är ett barnstaket! Köpt på Babyland. Typisk användning att sätta runtom öppen spis... eller koppla ihop med sig själv för att bli en barnhage.
BABYDAN FLEX 5:
JTarnstrom skrev:Nattlorden skrev:JTarnstrom skrev:Nattlorden har ju den bästa lösningen jag har sett. Han har ju satt upp kravallstaket tvärs över rummet.
BABYDAN FLEX 5:
Och om du tror att den där högtalaren på bilden är en pi60, om det nu inte är ett hemmabygge som har gått ruskigt snett, måste jag nog göra dig besviken.
IngOehman skrev:Flickor brukar kunna bli* högtalar-ofarliga från fyra års ålder ungefär.
Pojkar blir det aldrig. ALDRIG.
Vh, iö
- - - - -
*Och det bästa sättet för att få flickor (över 4) att inte trycka in några
diskanter, är att tillsammans med dem titta på diskanten och lite försik-
tigt även känna med fingrarna på domen. Då är de nöjda sedan.
Det är vad jag fått lära mig av en kund skall jag påpeka. Jag har inte
själv gjort experimenten.
paa skrev:IngOehman skrev:Flickor brukar kunna bli* högtalar-ofarliga från fyra års ålder ungefär.
Vh, iö
- - - - -
*Och det bästa sättet för att få flickor (över 4) att inte trycka in några
diskanter, är att tillsammans med dem titta på diskanten och lite försik-
tigt även känna med fingrarna på domen. Då är de nöjda sedan.
Det är vad jag fått lära mig av en kund skall jag påpeka. Jag har inte
själv gjort experimenten.
Stämmer nog, mina tre flickor har aldrig petat sönder några högtalare, men nu har man just fått ett barnbarn, en pojke, så dags att skaffa alla skydd som finns alltså!
avr7000 skrev:[
Extra tjocka o mjuka SD fötter naturligtvis, så att högtalaren följer med och duckar s a s...
JTarnstrom skrev:Min dotter petade in dammkåpan på en av mina piP för någon vecka sedan. Vi hade ett allvarligt samtal (hon är tre). Hon förstod att sådär gör man inte. Några dagar senare kom hon och hämtade mig i köket, "kom, pappa", tog mig handen och ledde mig ut i vardagsrummet. Hon pekade på den andra piP:ens intryckta dammkåpa och sade, "Jag glömde...".
IngOehman skrev:Flickor brukar kunna bli* högtalar-ofarliga från fyra års ålder ungefär.
Svante skrev:JTarnstrom skrev:Min dotter petade in dammkåpan på en av mina piP för någon vecka sedan. Vi hade ett allvarligt samtal (hon är tre). Hon förstod att sådär gör man inte. Några dagar senare kom hon och hämtade mig i köket, "kom, pappa", tog mig handen och ledde mig ut i vardagsrummet. Hon pekade på den andra piP:ens intryckta dammkåpa och sade, "Jag glömde...".
Mm. Det var ju en bra insikt och ett ärligt och starkt uppträdande av dottern. Jag skulle oja mig lite för att visa att det var fel, men samtidigt berömma ärliheten och att berättandet var bra.
JTarnstrom skrev:Svante skrev:JTarnstrom skrev:Min dotter petade in dammkåpan på en av mina piP för någon vecka sedan. Vi hade ett allvarligt samtal (hon är tre). Hon förstod att sådär gör man inte. Några dagar senare kom hon och hämtade mig i köket, "kom, pappa", tog mig handen och ledde mig ut i vardagsrummet. Hon pekade på den andra piP:ens intryckta dammkåpa och sade, "Jag glömde...".
Mm. Det var ju en bra insikt och ett ärligt och starkt uppträdande av dottern. Jag skulle oja mig lite för att visa att det var fel, men samtidigt berömma ärliheten och att berättandet var bra.
Jo, om man tror att hon förstår vad "glömma" egentligen betyder. Hon glömmer väldigt mycket och "ska bara"... Disclaimers som innebär att man kan att göra vad man vill, tydligen![]()
Egentligen garvar jag åt det hela (därmed inte sagt att jag tar lättvindigt på ekonomiska skador). Går det riktigt illa finns det ju försäkring och det är inte hennes fel att pappa ställer fram pillvänliga saker. Hon repade sönder en nästan sprillans ny tv för oss men det kom en ny på försäkringen. Det där med att killar är värre stämmer inte överens på den här bruden, så mycket kan jag säga.
Användare som besöker denna kategori: StefanR och 16 gäster