Max_Headroom skrev:Efterom den tidigar Guru-tråden urartade startar jag en ny. Och här jävlar ska det inte vara något rundsnack.
Här skriver vi om Guru och guru-produkter. Inget annat.
Jag öppnar med en länk till en recension som jag inte sett förr. Där finns bland annat fina bilder på modellen QM10
Länk här!
Lägg gärna in nyheter, bilder, lyssnignsintryck.
Fråga: Finns QM10 i vitt?
Testen du länkar till är väldigt intressant. Som en före detta "rythm and timing" samt "tunedem"-fantast så har jag ju en del gamla erfarenheter i mitt bagage. Allt som kommit från "flat earth" societeten är nämligen inte falskt. Det ska vara kul att lyssna på musiken, tycker jag. Och kommentaren i testen: ... and no one absolutely no one does bass, imaging, rythm/timing like GURU designer Ingvar Öhman. No one. är mycket talande.
För det stämmer ju i verkligheten.
Detta borde varje linnfantast och naimentusiast läsa.
Inte bara får du dessa ovanstående superlativ i återgivningen, att det blir kul att lyssna- du får också en korrekt klangfärg av de olika instrumenten, något som inte alltid varit fallet med tex. äldre Linn- högtalare. Och det som är ännu roligare, är att man kan få samma kvalitet som GURU om man köper piP*- men den förstnämnda högtalaren är ju förstås mycket snyggare.
* Med högtalaren piP är det mycket enkelt att följa melodislingorna- just beroende på att inget stör i ljudbilden, ingen bas som släpar efter- virvelslag som kommer som ett pistolskott mm. Precis som det låter live, alltså.