_Fredrik_ skrev:Men nu kan vi knyta ihop säcken och konstatera att NS-10 är toppenbra!
Men är dom referensen?

Moderator: Redaktörer
niklas skrev:_Fredrik_ skrev:Men nu kan vi knyta ihop säcken och konstatera att NS-10 är toppenbra!
Men är dom referensen?
Bill50x skrev:Almen skrev:Och om jag inte minns fel så höll IÖ med Lust om det. Vem skulle förresten inte hålla med om en sådan truism?_Fredrik_ skrev:Om jag inte minns fel, så noterade jag det, så länge jag orkade följa tråden.Lust skrev:Om inte jag minns fel så är det ungefär så jag skrev ett tiotal gånger i den här tråden innan jag gav upp ..._Fredrik_ skrev:Detta säger väl inte så mycket, men man kan iaf utesluta att man inte kan åstadkomma snygga mixar som låter bra i andra system än NS-10.
Om jag inte minns fel var det ett förfärligt tjatande om denna kassa högtalare... ska det börja nu igen?
/ B
Jodå, men det var så länge sedan så det räknas knapptLindeberG skrev:Jag antar att du aldrig har lyssnat på dom?Bill50x skrev:Om jag inte minns fel var det ett förfärligt tjatande om denna kassa högtalare... ska det börja nu igen?
Bill50x skrev:Jodå, men det var så länge sedan så det räknas knapptLindeberG skrev:Jag antar att du aldrig har lyssnat på dom?Bill50x skrev:Om jag inte minns fel var det ett förfärligt tjatande om denna kassa högtalare... ska det börja nu igen?
/ B
Lust skrev:niklas skrev:_Fredrik_ skrev:Men nu kan vi knyta ihop säcken och konstatera att NS-10 är toppenbra!
Men är dom referensen?
De var mer referens än bra.
phon skrev:NS10 är den yttre insignalsreferensen till den inre utsignalen.
Enligt mina inre referenser påminner det där om fjäsk.IngOehman skrev:phon skrev:NS10 är den yttre insignalsreferensen till den inre utsignalen.
Du är knasig, och därför bäst!
Vh, iö
Vad yrar du om, har du jobbat med NS10, eller pip för den delen? Jag har ingen större erfarenhet av NS10 men jag förstår inte varför dom skulle dölja kompression?subjektivisten skrev:Ja, det är intressant hur mycket lättare det blir att höra det.
MagnusÖstberg skrev:Enligt mina inre referenser påminner det där om fjäsk.IngOehman skrev:phon skrev:NS10 är den yttre insignalsreferensen till den inre utsignalen.
Du är knasig, och därför bäst!
Vh, iö
perstromgren skrev:Det är väl ingen som är så dum att han använder enbart NS10:or?
Noak skrev:Ett missförstånd som verkar återkomma i den här tråden efter att ha läst lite är att många tror att mixningstekniker mixar på NS10-högtalare. Jag har då aldrig hört talas om någon mixtekniker som gör det.
Noak skrev:perstromgren skrev:Det är väl ingen som är så dum att han använder enbart NS10:or?
Precis! Ett missförstånd som verkar återkomma i den här tråden efter att ha
läst lite är att många tror att mixningstekniker mixar på NS10-högtalare.
Noak skrev:Jag har då aldrig hört talas om någon mixtekniker som gör det. Jag intres-
serar mig själv för inspelning och roas av att läsa studioreportage och intervjuer med olika ljudtekniker och det vanliga är att NS10 används som referens, inte minst för att de är avslöjande i det höga mellanregistret där örat är känsligt, strax under 2 kHz, där många andra monitorer och högtalare har en dipp pga delningsfilter etc.
Noak skrev:De kan självklart användas både för att utvärdera enskilda kanaler, subgrupper eller hela mixen.
Noak skrev:Den klassiska quoten om NS10, slutligen, brukar lyda: "Låter det bra i ett par NS10 låter bra i vad som helst!".
_Fredrik_ skrev:Vad yrar du om, har du jobbat med NS10, eller pip för den delen? Jag har ingen större erfarenhet av NS10 men jag förstår inte varför dom skulle dölja kompression?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster