rikkitikkitavi skrev:1) matas med tillräckligt hög spänning
2) har du strömbegränsningen på nätagget igång som jag förstår det
när den aktiveras kommer du sänka matningsspänningen till korten och det aktiverar kretsarnas skyddsfunktioner och därmed "resetas" de och strömmen sjunker osv...
3) ligger de och hoppar så kan det mycket väl vara så att tomgångsströmmen blir högre än databladet.
4) de bör matas med konstant spänning med låååg impendans.
5) blir de varma , har du kylning nog? om svar ja, hur stor då?
6) händer detta även om du har kortslutit INGÅNGEN mot jord?
7) har du ett oscilloskop , kan du isåfall se på utgången om de självsvänger .

har du kollat ALLA lödpunkter, alla komponenter vända rätt osv?
1. Matar med +/-20V.
2. Japp, stämmer att jag har strömbegränsning på nätagget.
3. OK.
4. OK.
5. De blir varma, för varma utan kylning. En större kopparplatta (2mm tjock, 200x100mm) räcker bra för att kyla dem.
6. Ja.
7. Har tillgång till ett oscilloskop men först imorgon. Hur mäter jag på en enstaka LM3886?
8. Jo, det tycker jag.
När jag tar bort OP:n (OP134) så drar alla korten enbart 0,065A per matning. Detta värde når de i stort sett ögonblickligen vid inkoppling. Med OP:n i ökar strömmen på alla korten, men som sagt så är framför allt ett av dem sämre än de andra. Se tidigare inlägg.
/Martin
PS. Tack för svaret! Jag har inte kunnat läsa/svara tidigare då Tre inte vill laga sina basstationer på helgerna ens i centrala Malmö. Jag har fått gå till en park för att kunna ringa och prata med dem och försöka felanmäla. (De sade först att de inte hade några fel, sedan hade de ett stort fel och till sist så låg deras felanmälningssystem nere då vi skulle göra en sådan.)