Harryup skrev:Eftersom det allmänt klagas på skivkvalité lite då och då så kan jag inte se vad problemet skulle vara att man exemplifierade en inspelning som har ett fel som kan uppstå om man har använt NS-10.
Finns det nån som vet om en enda studio som i hela sitt produktionsled med mixning och mastering endast använder NS-10? För i så fall kan man ju se hur den studion har lyckats över tiden. Låter möjligen allt som producerats där lite lika?
Nån som vet något om detta. Att berätta om att en studio använder endast NS-10 tycker jag dessutom inte är att hänga ut nån då denna studio kanske är tacksamma för att folk hör av sig och påpekar felet så dom har en chans att gör bättre produktioner. Eller missunnar vi studios att bli bättre?
Om inte jag minns fel så påstod IÖ att han kände till flera studios som bara använde sig av NS-10 under förra vändan vi ältade det här.
Jag tror även att han sade sig känna till flera fall som även mastrade sina verk genom dem (good luck!), men det är jag mer osäker på.
Det är kanske en sådan studioägare som han inte vill hänga ut...
Sedan bör man också fråga sig hur representativa IÖ:s studiokontakter är i relation till årtionden av förstörd skivproduktion i världen...