phon skrev:Ser inga direkta NS10-spår i det.
OK!
Men var, var, var ser du direkta spår, då?
Snälla?

/N
PS. Tack perstromgren för idén med att skrika. Det kanske ger effekt. Vi får se.

Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Jag tycker att vi efter efter över 2000 inlägg torrt kan konstatera att Yamaha NS-10 inte har försämrat någon känd produktion i någon nämnvärd grad.
Vill någon hävda motsatsen krävs någon form av bevis.![]()
Det är väl vid det här laget tämligen känt att det inte går att bevisa frånvaron av något.perstromgren skrev:Jag tycker att vi efter efter över 2000 inlägg torrt kan konstatera att Yamaha NS-10 inte har försämrat någon känd produktion i någon nämnvärd grad.
MagnusÖstberg skrev:Det är väl vid det här laget tämligen känt att det inte går att bevisa frånvaron av något.perstromgren skrev:Jag tycker att vi efter efter över 2000 inlägg torrt kan konstatera att Yamaha NS-10 inte har försämrat någon känd produktion i någon nämnvärd grad.
IngOehman skrev:
Jag blev bara helt enkelt förvånad, eftersom jag trodde att det var upp-
enbart för alla, att praktiskt taget all (i varje fall populär-)musik är mer
eller mindre eq-skadad.
KarlXII skrev:För övrigt lyssnar jag aldrig på musiken, endast återgivningen.
IngOehman skrev:
Hur kul är det?
Vh, iö
perstromgren skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är väl vid det här laget tämligen känt att det inte går att bevisa frånvaron av något.perstromgren skrev:Jag tycker att vi efter efter över 2000 inlägg torrt kan konstatera att Yamaha NS-10 inte har försämrat någon känd produktion i någon nämnvärd grad.
Nej, men det var inte det jag bad om heller.
Min utsaga är
"Yamaha NS-10 har inte försämrat någon känd produktion i någon nämnvärd grad"
Bevis (ett för starkt ord i sammanhanget, kanske) krävs då för
"Yamaha NS-10 har försämrat någon känd produktion i någon nämnvärd grad".
Ett enda exempel skulle egentligen räcka, men eftersom det talas vitt och brett om hur stort problemet är, tycker jag vi kan kräva några.
Lust skrev:Här är en lista med produktioner där Bob Clearmountain haft sina fingrar med i spelet.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:kvfoxqe5ldte~T40
Här borde det gå att hitta exempel...
MagnusÖstberg skrev:Det är väl vid det här laget tämligen känt att det inte går att bevisa frånvaron av något.perstromgren skrev:Jag tycker att vi efter efter över 2000 inlägg torrt kan konstatera att Yamaha NS-10 inte har försämrat någon känd produktion i någon nämnvärd grad.
perstromgren skrev:Ett enda exempel skulle egentligen räcka, men eftersom det talas vitt och brett om hur stort problemet är, tycker jag vi kan kräva några.
Hum skrev: Magnus för tusan kom nu inte och inbilla oss att frånvaro inte går att bevisa.
KarlXII skrev:För det är väl dippar och toppar som resultat av NS10:s ojämna frekvensgång vi talar om här?
Jo, det är ju liksom det som blir problemet. Frekvenskurva och dynamik sabbar de ju per automatik iallafallNattlorden skrev:KarlXII skrev:För det är väl dippar och toppar som resultat av NS10:s ojämna frekvensgång vi talar om här?
Inte bara. Utan även att man släppt genom saker som man inte hört bra nog, men som man inte godkänt i bättre lyssning.
Man kan ju jämföra med recensionen av Focals lilla aktiva monitor i senaste numret av "Studio"... hur lyriska de är över detaljer de inte tidigare hört osv...
MagnusÖstberg skrev:Jo, det är ju liksom det som blir problemet. Frekvenskurva och dynamik sabbar de ju per automatik iallafallNattlorden skrev:KarlXII skrev:För det är väl dippar och toppar som resultat av NS10:s ojämna frekvensgång vi talar om här?
Inte bara. Utan även att man släppt genom saker som man inte hört bra nog, men som man inte godkänt i bättre lyssning.
Man kan ju jämföra med recensionen av Focals lilla aktiva monitor i senaste numret av "Studio"... hur lyriska de är över detaljer de inte tidigare hört osv...
Nattlorden skrev:KarlXII skrev:För det är väl dippar och toppar som resultat av NS10:s ojämna frekvensgång vi talar om här?
CODY skrev:MagnusÖstberg skrev:Jo, det är ju liksom det som blir problemet. Frekvenskurva och dynamik sabbar de ju per automatik iallafallNattlorden skrev:KarlXII skrev:För det är väl dippar och toppar som resultat av NS10:s ojämna frekvensgång vi talar om här?
Nämn en inspelning där dynamik och frekvenskurva är "sabbade"?
CODY skrev:Nämn en inspelning där dynamik och frekvenskurva är "sabbade"?
Har du överhuvudtaget kontrollerat hur merparten av dagens skivor ser ut?CODY skrev:Nämn en inspelning där dynamik och frekvenskurva är "sabbade"?
perstromgren skrev:
perstromgren skrev:Tråden verkar knyta sig själv i svansen då och då.
Vi kanske ska återvända till det vi i början av tråden använde som referens, artikeln i MoLT?
http://www.lts.a.se/Portals/0/artiklar/YamahaNS10.pdf
MagnusÖstberg skrev:Hum skrev: Magnus för tusan kom nu inte och inbilla oss att frånvaro inte går att bevisa.
Jo, fast det behöver man inte ens övertyga de flesta om.
De vet nämligen att det bara är närvaron av något som kan bevisas eftersom man inte kan vara säker på att man sökt på rätt sätt, med rätt verktyg om man inte hittar något. Man vet bara att man inte lyckades hitta det man sökte efter.
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Hum skrev: Magnus för tusan kom nu inte och inbilla oss att frånvaro inte går att bevisa.
De vet nämligen att det bara är närvaron av något som kan bevisas eftersom man inte kan vara säker på att man sökt på rätt sätt, med rätt verktyg om man inte hittar något. Man vet bara att man inte lyckades hitta det man sökte efter.
Den argumentationen skulle jag uppenbarligen kört med när jag skolkade.
Det förvånar mig att du inte gjorde detNaqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Hum skrev: Magnus för tusan kom nu inte och inbilla oss att frånvaro inte går att bevisa.
Den argumentationen skulle jag uppenbarligen kört med när jag skolkade.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster