Putår på dig i för dagen en förnämlig shirasz

Moderator: Redaktörer
Anledningen till min brist på ödmjukhet är att detta forum har utnyttjats förut av Ino för kommersiella syften, jag har som man säger tröttnat. Jag har i skrivande stund aldrig mottagit en förfrågan om att köpa reklamplats av oss, och har heller aldrig hört talas om ngn sådan kommunikation.
Richard skrev:Men du måste väl ändå hålla med om att det är ett väldigt hykleri från moderator- alltmedans försäljning och gratisreklam, med moderators medverkan, pågår för fullt just nu i DIY-tråden.
Moderator bör ta konsekvensen av det- och avgå omedelbart. Problemet är bara att de två moderatorerna som är kvar, ju är Karl XII samt Nagref. Och de har ju båda ekonomiska intressen bakom, i försäljningen av samma DIY-högtalare. De är alltså försäljningskompisar.
Hykleri?
Javisst!
Richard skrev:Varför får inte Naq och Peter tjäna en liten hacka, på detta ? ( det är klart de gör ).
Vee-Eight skrev:Anledningen till min brist på ödmjukhet är att detta forum har utnyttjats förut av Ino för kommersiella syften, jag har som man säger tröttnat. Jag har i skrivande stund aldrig mottagit en förfrågan om att köpa reklamplats av oss, och har heller aldrig hört talas om ngn sådan kommunikation.
Tävlingen går ut på att man äger eller skall köpa produkter från Ino, vilket betyder att den bara riktar sig till kunder till Ino. Detta är otvetydigt ett kommersiellt användande av forumet i fråga. Förvisso kan man ursäkta sig med att högtalarna är fria för alla att köpa (rätta mig gärna om mitt antagande är fel) och man kan se att tävlingen indirekt är öppen för alla.
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Varför får inte Naq och Peter tjäna en liten hacka, på detta ? ( det är klart de gör ).
Richard!
Jag säger det rakt ut, utan krussiduller - det stör mig fan
...........................................................................
Om du inte vet så använd en mer ödmjuk ton.
-------------------------------------------------------------
Nu är det dags att rätta dig igen:
------------------------------------------------
dra åt helvete för att du förolämpar en av forumets mest hjälpsamma personer.
--------------------------------------------------------
Fjonkalicious skrev:Det var väl ett bra tag sedan naqref självmant slutade moderera/tog en paus(därav passivist under namnet?). Så har jag tolkat det iaf. Då finns det bara v8an kvar och han har inget med pK att göra så vitt jag vet.
Mvh
Filip
Patrik_B skrev:Jag har stora förhoppningar om att tävlingsmomentet ska få mig att komma till skott när det gäller att omdesigna mina befintliga högtalare. (Jag planerar alltså att ställa upp i den virtuella klassen.) Så sabba inte det här nu!![]()
(Är det inte bäst att lägga ned diskussionen här och låta V8 och IÖ ta detta via PM?)
Richard skrev:Fjonkalicious skrev:Det var väl ett bra tag sedan naqref självmant slutade moderera/tog en paus(därav passivist under namnet?). Så har jag tolkat det iaf. Då finns det bara v8an kvar och han har inget med pK att göra så vitt jag vet.
Mvh
Filip
Naq modererar för fullt. Censurerade bort ett tiotal inlägg från mig, förra veckan.
2. Inga personangrepp!
Att alla inte delar samma synsätt är en självklarhet. Tänk vad tråkig världen vore med bara en massa likriktade individer. Det kommer därför att finnas meningskiljaktligheter på fourmdelen på Faktiskt.se. Det får ni acceptera. Det kommer vi acceptera. Det som däremot inte vi gillar är om dessa meningskiljaktligheter INTE uttrycks på ett civilicerat sätt. Förolämpningar och mer eller mindre förtalsliknade uttalanden (hur intrikat och svårtolkade de än må vara) kommer vi inte att gilla! Sådana inlägg kan tas bort helt eller delvis.
It's so sad, it's such a shame...
Yea, things will never, ever, ever be the same.
It's so sad, you're not to blame...
It's so sad.
profbd skrev:Ingvar Öhman:
1. Måste man äga ett par Ino-högtalare för att delta i tävlingen? Dvs, kan det antas bara gynna en utvald grupp medlemmar, och kan det antas vara gratisreklam?
2. Har ngn inom redaktionen kontaktats ang denna tävling?
Vv svara omgående.
sprudel skrev:Vee-Eight skrev:Ingvar Öhman:
1. Måste man äga ett par Ino-högtalare för att delta i tävlingen? Dvs, kan det antas bara gynna en utvald grupp medlemmar, och kan det antas vara gratisreklam?
Vv svara omgående.
I en del av forumet som benäms "Wänner af Ino" ha utlysts en tävling där man inte behöver äga en Ino-produkt, men man kan äga en Inoprodukt, och man kan tänka sig kanske att skaffa en Inoprodukt.
Ägnar man sig åt att läsa och skriva i en specifik del av ett forum har man antagligen ett intresse för just den delen, i det här fallet; Inoprodukter.
I en annan del av forumet sker regelrätt försäljning av en högtalare, inte bara reklam för densamma. Där deltar du själv med acklamation.
Du har uppenbarligen inte ens brytt dig om att läsa villkoren för tävlingen utan kräver svar omgående i en attityd som är allt annat än trevlig. Är det så bra för forumets väl?
Om du hade ett större engagemang i din uppgift som moderator borde inte tråden varit en överraskning för dig och då hade du också förstått upprinnelsen till denna tävling.
Det här inlägget från dig renderar dig att allvarligt överväga din roll som moderator. (Ett tag hoppades jag att någon kapat din roll som moderator men efter att ha följt dina inlägg är det antagligen inte på detta viset, tyvärr)
Richard skrev:Vee-Eight skrev:Har missat denna tråd totalt;
Ingvar Öhman:
Vv svara omgående.
Jävla hykleri.
I en annan tråd under DIY pågår det ju regelrätt försäljning av en högtalare helt öppet. Och du medverkar ju själv helt fritt i detta. Har faktiskt blivit ett forum för dig och dina kompisar ?
Ser du inte bjälken i ditt eget öga ( öra ).
Vv, svara omgående.
Richard skrev:Fjonkalicious skrev:Det var väl ett bra tag sedan naqref självmant slutade moderera/tog en paus(därav passivist under namnet?). Så har jag tolkat det iaf. Då finns det bara v8an kvar och han har inget med pK att göra så vitt jag vet.
Mvh
Filip
Naq modererar för fullt. Censurerade bort ett tiotal inlägg från mig, förra veckan.
3. Inget spam!
En del människor tror att ett forum är som en chatt och gör en massa inlägg där det bara står text som inte ger svar på frågor eller bidrar med något till ämnet. Sådana beteende gillar vi inte helt även om vi inte kommer att gå in och ta bort inlägg av den orsaken.
Det går däremot bra att diskutera på detta vis på vår IRC-kanal ( #faktiskt.se@quakenet ). Där är även politik och religion tillåtet.
Heter du Ingvar Öhman?
Heter du Ingvar Öhman?
Heter du Ingvar Öhman?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster