Ino Design-tävling!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2009-11-06 20:47

Magnus: Retrospektivt, med mera av den okända utvecklingen för handen kan vi väl alla erkänna att ibland borde vi kanske agerat annorlunda.
Putår på dig i för dagen en förnämlig shirasz :)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-11-06 21:11

Det kan behövas!

Du får en skvätt Blå Chimay :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2009-11-06 21:37

Anledningen till min brist på ödmjukhet är att detta forum har utnyttjats förut av Ino för kommersiella syften, jag har som man säger tröttnat. Jag har i skrivande stund aldrig mottagit en förfrågan om att köpa reklamplats av oss, och har heller aldrig hört talas om ngn sådan kommunikation.

Tävlingen går ut på att man äger eller skall köpa produkter från Ino, vilket betyder att den bara riktar sig till kunder till Ino. Detta är otvetydigt ett kommersiellt användande av forumet i fråga. Förvisso kan man ursäkta sig med att högtalarna är fria för alla att köpa (rätta mig gärna om mitt antagande är fel) och man kan se att tävlingen indirekt är öppen för alla.

Jag väntar fortfarande Ingvar Öhmans svar.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-11-06 21:41

Dags för poppcorn. 8O
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-11-06 21:42

Låt den frågan gå direkt till IÖ.

Det finns en virtuell avdlning som inte kräver några högtalare alls. Och de som redan har högtalare kan inte delta heller.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-11-06 21:43

Låter som VeeÅttan inte kommit på en bra nog idé att tävla med... alternativt hittat ett senblommande körsbärsträd...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-11-06 21:47

Är det bara jag som förstår V8? :-) (utan att ha något emot varesig Oehman eller tävlingen. Tvärtom kul initiativ.)
Nåja jag tror att det var sagt att de som redan har Ino kan pimpa om sina högtalare och ingå i den "virtuella klassen" :-)

edit: Ska jag vara ärlig så tycker som jag phloam. :-) Exponering borde kosta lite.
Senast redigerad av mrGaskill 2009-11-06 22:47, redigerad totalt 1 gång.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-11-06 22:42

Personligen tycker jag, som annars utanförstående, följande:

- Den virtuella klassen kunde ha haft antingen bara äran eller ett typ ett par piM (minsta möjliga ino, vad det nu är). Bara ino-kablar känns lite poänglöst. Att ha chansen att bli ino-ägare (för dem som uppenbarligen ännu inte är/kan det) hade varit riktigt kul och stark motivation. Att ge extra högtalare till dem som redan har känns lite "de som har skall varda givet". Varför inte en piM till de virtuella och äran samt akustikkonsultation + kablar el.dyl till t.ex. pi60ägare/designers? Eller högtalare till dem också.

Ovanstående är det som för mig känns aningen "exkluderande".

- En tävling med riktig design av riktiga högtalare leder oundvikligen till en mängd verkliga, bestående "reklampelare" för ino-högtalare. Det visar vad man kan göra med dem - om man äger dem/köper dem. Skapar onekligen köpsug.. :) (Ungefär som MagnusÖstberg var inne på tidigt i tråden..?)

Edit: Nånstans kunde man kanske fått med design-"mockups" för dem som vill jobba fysiskt men utan riktiga högtalare.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-11-06 22:50

Anledningen till min brist på ödmjukhet är att detta forum har utnyttjats förut av Ino för kommersiella syften, jag har som man säger tröttnat. Jag har i skrivande stund aldrig mottagit en förfrågan om att köpa reklamplats av oss, och har heller aldrig hört talas om ngn sådan kommunikation.

går det att köpa reklamplats?
vad heter firman man får fakturan av då?
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-11-06 22:59

Richard skrev:Men du måste väl ändå hålla med om att det är ett väldigt hykleri från moderator- alltmedans försäljning och gratisreklam, med moderators medverkan, pågår för fullt just nu i DIY-tråden.

Moderator bör ta konsekvensen av det- och avgå omedelbart. Problemet är bara att de två moderatorerna som är kvar, ju är Karl XII samt Nagref. Och de har ju båda ekonomiska intressen bakom, i försäljningen av samma DIY-högtalare. De är alltså försäljningskompisar.

Hykleri?

Javisst!

Richard,

du är skyldig mig en ursäkt.

Jag ser ingen paritet med verkligheten i någon av ovanstående meningar. Det måste ju vara ganska unikt, faktiskt. 8O

Jag ser pK som ett forumprojekt med mål att erbjuda forumister en unikt bra högtalare till ett väldigt bra pris. Jag tror inte att det görs någon vinst i något led. Du tycks ha fått för dig att det är något slags företagserbjudande. Tänk om, och försök tänka rätt.

Försäljningskompisar? Ekonomiska intressen?
:roll:
Min del i projektet var att snabbt ta fram pk_closed-lådan, eftersom John bara hade möjlighet att göra den stora och det var dags för Naq att göra de avslutande momenten. Jag gjorde lådorna själv, och betalade med egna pengar. Elementen och resten av prylarna i satsen har jag också betalt, som alla andra.

Ekonomiska intressen - my ass. :evil:

För övrigt har jag ställt mig mycket positiv till den här tävlingen, vilket kan läsas tidigare i tråden. Jag är säker på att veåttan också är det, när han fått reda ut saken med Ingvar. På egen hand.

Däremot tycker jag att det absolut finns en mening med att lösa sådana här frågetecken i offentlighetens ljus - det gäller ju att visa att faktiskt.se inte drivs med hur lösa boliner som helst samt att vissa företagare - även hobbyföretagare - har fördelar som andra inte kan få.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-11-06 23:29

Jag har sagt tidigare att jag står med en fot i varje spann. Dock har jag mina åsikter och dom har jag sagt redan tidigare.

Dock kan jag förvånas över Richards förmåga att hela tiden söka och hitta fel med hans "i förhållande till forumet" tillvaro.

Jag tyckte han var på god väg att bidra till något som var positivt för forumet genom att skriva om sin baslåda och sina piP(var hans piP-tråd reklam?). Jag tyckte det var intressant att läsa och det skulle vara roligt om fler hade gjort så och fortsatt att göra det istället för att hänga upp sig på petitesser och gaffla hela tiden.

Jag kan hålla med om att v8:an kunde likväl haft denna dialog med IÖ privat, men samtidigt så krävs det kanske ett ställningstagande offentligt hur man önskar att saker och ting skall skötas. Man kan inte kräva att moderatorerna skall läsa exakt varje tråd och då hoppas man ju också att medlemmarna tar sitt förnuft till fånga.

Ino Audio kunde lika bra haft ett eget forum med egen domän och egen kostnad istället för att agera under gratis underhåll från faktiskt.se.

Nu tycker jag att det är väldigt roligt och intressant att ha IÖ här, likaså Naqref och petersteindl m.fl. Jag kan tycka att det är intressant att ha dom här om dom tillför något till forumet för mig och andra medlemmar. Detta innebär att man kan hjälpa till i sakfrågor och vara behjälplig i avancerade konstruktionsfrågor. Jag hoppas att detta är något som infrias i framtiden och behåller den kompetens vi faktiskt har på faktiskt.se. Bara att t.ex. Svante inte har synts till på ett tag gör att det känns tomt. Därför tycker jag det är helt ok att dom har en egen avdelning, även om man skall ha i åtanke att man är här helt gratis.

Richard valde att felaktigt citera mig i pK-tråden. Mitt svar till Richard är att du har både rätt och fel, men du bör läsa igenom och förstå att där är skillnad mellan att ge bort en konstruktion och låta folk få köpa element från en ensam tillverkare och vara tvungen att köpa högtalare(som säljes av tävlingsskaparen) för att kunna delta i en tävling.

Mvh

Filip[/u]
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-11-06 23:35

Karl XII:
Om det nu är som du säger att inget ekonomiskt intresse finns från din sida, så ber jag om ursäkt för just detta påstående. För mig är det dessutom ok, om det hade funnits. So, what? Varför får inte Naq och Peter tjäna en liten hacka, på detta ? ( det är klart de gör ).

Du, Naqref och V8 har dock en särställning som moderatorer, dvs ett övertag, ivartfall om ni missbrukar er ställning som sådana, i huruvida ni ifrågasätter vissa trådars existens. Jag har dock inte sett just dig göra detta. Ditt jobb som moderator har du tvärtom skött utmärkt, som det verkar.

Jag ber därför om ursäkt att jag drog in dig i hela diskussionen. Det var klart onödigt- men det är bra att detta, som pyrt under ytan så länge, kommer fram i dagsljuset.

V.h. Richard.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-11-06 23:56

Det var väl ett bra tag sedan naqref självmant slutade moderera/tog en paus(därav passivist under namnet?). Så har jag tolkat det iaf. Då finns det bara v8an kvar och han har inget med pK att göra så vitt jag vet.
Mvh
Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-11-06 23:56

Richard skrev:Varför får inte Naq och Peter tjäna en liten hacka, på detta ? ( det är klart de gör ).

Richard!

Jag säger det rakt ut, utan krussiduller - det stör mig fan när du återkommande med stor övertygelse påstår saker som är felaktiga, antingen för att man kan misstänka att du skiter i sanningen eller bara antar saker utan att undersöka.

Om du inte vet så använd en mer ödmjuk ton. Nu vet man verkligen inte om du far med osanning medvetet eller omedvetet. Lika illa är det iallafall.

Nu är det dags att rätta dig igen: Vad skulle Naqref vinna ekonomiskt på att lägga 50-60 timmar på ett projekt med element han inte har ekonomiska intressen i, åka till Stockholm för att mäta på dem och utveckla det sista i filterväg?

Mer än att bli äldre förståss vilket kan vara en värdefull gåva det med.

Jag har startat en insamling för att visa uppskattning för det frivilliga arbete han lagt ner, både tidsmässigt och ekonomiskt i det här. För att visa hur mycket sådanna insatser uppskattas. Det var han tämligen omedveten om när han startade projektet (eftersom jag inte ens fått idén själv då). Jag tom ställde krav på Peter Steindl att han skulle se till så Naq inte gick i förlust på projektet för att starta insamlingen.

Om det är din bild att han tjänar på projektet ekonomiskt för att jag startat den här insamlingen eftersom jag är hans polare ber jag dig nästan dra åt helvete. Det vore djupt kränkande mot min integritet.

Om din bild är att Naq på något annat sätt gör det här för sin personliga ekonomiska utdelning ber jag dig istället att dra åt helvete för att du förolämpar en av forumets mest hjälpsamma personer. Han har ju uttryckligen förklarat att det sker på ideel basis (och om det inte var så skulle jag knappast starta min insamling)

Vad det gäller Peter så utgår jag att det här är en "bra" affär för honom. Han har aldrig hymmlat med att elementen som säljs är företagets egenom och han kan inte sälja dem för vilken kost som helst eftersom det skulle reta de investerare som är knutna till bolaget. Investerarna har uppenbarliggen inte haft något att erinra.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-11-07 00:06

här måste jag hålla med magnus till fullo

Bild

men fortfarande är jag fundersersam över v8 utspel
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-11-07 00:09

Vee-Eight skrev:Anledningen till min brist på ödmjukhet är att detta forum har utnyttjats förut av Ino för kommersiella syften, jag har som man säger tröttnat. Jag har i skrivande stund aldrig mottagit en förfrågan om att köpa reklamplats av oss, och har heller aldrig hört talas om ngn sådan kommunikation.

Tävlingen går ut på att man äger eller skall köpa produkter från Ino, vilket betyder att den bara riktar sig till kunder till Ino. Detta är otvetydigt ett kommersiellt användande av forumet i fråga. Förvisso kan man ursäkta sig med att högtalarna är fria för alla att köpa (rätta mig gärna om mitt antagande är fel) och man kan se att tävlingen indirekt är öppen för alla.

.. Men du underskattar de mångas drivkraft att designa och ge ideer till olika projekt i Ino-form.
Det finns något som heter gratis, och många här är beredda att ge förslag till designåtgärder för Ino:s räkning, helt gratis, på detta forum. Jag är det ( men mina designkunskaper är blygsamma )- och många med mig.
Jag tror det var Ingvars mening också, med denna tråd. Om detta resulterar i ökad exponering av hans högtalaremodeller, so what ?
Vad spelar det för roll ? Fler kommer istället att medverka på faktiskt.

Ge Svante en egen trådrubrik. Ge Isidor en egen. Ge Bosse Bengtsson en egen. Ge Bertil Alving en egen rubrik. Ge Naq en egen.

Låt människor med väldigt hög kunskap få fritt spelrum. Kostnadsfritt. Då blir det snurr på det hela...

Det finns mängder av människor som äger ett par piP, eller pi60, men som kanske inte är helt nöjda med det estetiska i det hela. Guru visade ju vad som kunde göras i designväg. Under 2010 kommer vi att se förslag på "upphottade" piP och pi60-modeller, för att få dessa högtalaremodeller än attraktivare. De här sista inläggen tror jag sporrar alla inoägare till att komma på nya förslag till designåtgärder.

Jag tycker istället ( rätta mig om jag har fel ) det hela luktar litet "kompression" om det hela. Man kan på detta forum tydligen inte tolerera att vissa profiler med mycket hög kunskap ska få alltför stort svängrum i det offentliga rummet. Varför tolererar man inte det ?

Vi ska inte trycka ned de med hög kunskap- i rädsla för att de med lägre ska riskera att känna sig förbikomna. Låt istället kreativiteten flöda fritt.*

* Precis som man gör då man skriver musik- utan tanke på kommersiella intressen. ( Fastän de kan leda till sådana framgångar. )
Senast redigerad av Richard 2009-11-07 01:26, redigerad totalt 1 gång.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-11-07 00:17

MagnusÖstberg skrev:
Richard skrev:Varför får inte Naq och Peter tjäna en liten hacka, på detta ? ( det är klart de gör ).

Richard!

Jag säger det rakt ut, utan krussiduller - det stör mig fan

...........................................................................

Om du inte vet så använd en mer ödmjuk ton.
-------------------------------------------------------------

Nu är det dags att rätta dig igen:
------------------------------------------------

dra åt helvete för att du förolämpar en av forumets mest hjälpsamma personer.

--------------------------------------------------------

Sluta använda härskarteknik. :? Detta är inte ens lönt att kommentera.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-11-07 00:24

Du behöver samla dina intryck och fundera över vad du håller på med

Det var förnuftigt av dig att justera ditt senaste inlägg iallafall.
Jag saknar dig.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-11-07 00:28

Fjonkalicious skrev:Det var väl ett bra tag sedan naqref självmant slutade moderera/tog en paus(därav passivist under namnet?). Så har jag tolkat det iaf. Då finns det bara v8an kvar och han har inget med pK att göra så vitt jag vet.
Mvh
Filip

Naq modererade för några dagar sedan.
Senast redigerad av Richard 2009-11-07 00:35, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Patrik_B

Inläggav Patrik_B » 2009-11-07 00:35

Jag har stora förhoppningar om att tävlingsmomentet ska få mig att komma till skott när det gäller att omdesigna mina befintliga högtalare. (Jag planerar alltså att ställa upp i den virtuella klassen.) Så sabba inte det här nu! :evil:

(Är det inte bäst att lägga ned diskussionen här och låta V8 och IÖ ta detta via PM?)
Mvh
Patrik Berglund

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-11-07 00:36

Patrik_B skrev:Jag har stora förhoppningar om att tävlingsmomentet ska få mig att komma till skott när det gäller att omdesigna mina befintliga högtalare. (Jag planerar alltså att ställa upp i den virtuella klassen.) Så sabba inte det här nu! :evil:

(Är det inte bäst att lägga ned diskussionen här och låta V8 och IÖ ta detta via PM?)

Ja!

Punkt- god natt.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-11-07 00:37

Richard skrev:
Fjonkalicious skrev:Det var väl ett bra tag sedan naqref självmant slutade moderera/tog en paus(därav passivist under namnet?). Så har jag tolkat det iaf. Då finns det bara v8an kvar och han har inget med pK att göra så vitt jag vet.
Mvh
Filip

Naq modererar för fullt. Censurerade bort ett tiotal inlägg från mig, förra veckan.

Finns det en möjlighet att det kan innebära något speciellt?
Skulle det kunna vara så då att man kanske borde fundera på vad det kan bero på?
Kan det t.o.m. vara så att självinsikten ger en annan syn på saken och att en självransakan skulle vara möjlig?

Många frågor detta...och många möjligheter...vad händer...vart är vi på väg?
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2009-11-07 00:45

Policy för Faktiskt.se skrev:
2. Inga personangrepp!
Att alla inte delar samma synsätt är en självklarhet. Tänk vad tråkig världen vore med bara en massa likriktade individer. Det kommer därför att finnas meningskiljaktligheter på fourmdelen på Faktiskt.se. Det får ni acceptera. Det kommer vi acceptera. Det som däremot inte vi gillar är om dessa meningskiljaktligheter INTE uttrycks på ett civilicerat sätt. Förolämpningar och mer eller mindre förtalsliknade uttalanden (hur intrikat och svårtolkade de än må vara) kommer vi inte att gilla! Sådana inlägg kan tas bort helt eller delvis.

Guitar Gangsters skrev:
It's so sad, it's such a shame...
Yea, things will never, ever, ever be the same.
It's so sad, you're not to blame...
It's so sad.

För alla eventualiteter: Utan att sikta alls! Men vem som helst får ställa sig i vägen och väljer det själv.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-11-07 03:29

Ja vad ska man säga? 8O
Att snacka om reklam är ju löjligt när vissa har via reklamliknande inlägg sålt element via forumet innan. Men det beror väl på vem man är. 8)
Missa V8 t ex denna reklamen http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=842405#842405

Och massa andra trådar där vissa helt öppet säljer prylar.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-11-07 11:19

profbd skrev:
Ingvar Öhman:

1. Måste man äga ett par Ino-högtalare för att delta i tävlingen? Dvs, kan det antas bara gynna en utvald grupp medlemmar, och kan det antas vara gratisreklam?

2. Har ngn inom redaktionen kontaktats ang denna tävling?

Vv svara omgående.

jag får lite hififorumsvibbar här jag tänker på när sladd och tramskompani
fick en gruppköpstråd stängd

gratisreklam varför tänker jag på en konstigt formad högtalare?

Heter du Ingvar Öhman?
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-11-07 11:20

sprudel skrev:Vee-Eight skrev:
Ingvar Öhman:

1. Måste man äga ett par Ino-högtalare för att delta i tävlingen? Dvs, kan det antas bara gynna en utvald grupp medlemmar, och kan det antas vara gratisreklam?

Vv svara omgående.

I en del av forumet som benäms "Wänner af Ino" ha utlysts en tävling där man inte behöver äga en Ino-produkt, men man kan äga en Inoprodukt, och man kan tänka sig kanske att skaffa en Inoprodukt.
Ägnar man sig åt att läsa och skriva i en specifik del av ett forum har man antagligen ett intresse för just den delen, i det här fallet; Inoprodukter.

I en annan del av forumet sker regelrätt försäljning av en högtalare, inte bara reklam för densamma. Där deltar du själv med acklamation.
Du har uppenbarligen inte ens brytt dig om att läsa villkoren för tävlingen utan kräver svar omgående i en attityd som är allt annat än trevlig. Är det så bra för forumets väl?
Om du hade ett större engagemang i din uppgift som moderator borde inte tråden varit en överraskning för dig och då hade du också förstått upprinnelsen till denna tävling.
Det här inlägget från dig renderar dig att allvarligt överväga din roll som moderator. (Ett tag hoppades jag att någon kapat din roll som moderator men efter att ha följt dina inlägg är det antagligen inte på detta viset, tyvärr)

Heter du Ingvar Öhman?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-11-07 11:20

Richard skrev:
Vee-Eight skrev:Har missat denna tråd totalt;

Ingvar Öhman:

Vv svara omgående.

Jävla hykleri.

I en annan tråd under DIY pågår det ju regelrätt försäljning av en högtalare helt öppet. Och du medverkar ju själv helt fritt i detta. Har faktiskt blivit ett forum för dig och dina kompisar ?
Ser du inte bjälken i ditt eget öga ( öra ).

Vv, svara omgående.

Heter du Ingvar Öhman?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-11-07 11:43

Richard skrev:
Mvh
Filip

Naq modererar för fullt. Censurerade bort ett tiotal inlägg från mig, förra veckan.

:?: :?: :?: :?: :?:

Nu måste du har rökt några bruna substanser. Jag har inte censurerat några inlägg från dig öht. Och jag har inte tagit bort några inlägg förutom sådana som skräpade ner Ino-bildtråden med massa oväsentlig och förfulande text.

Var och när har jag censurerat bort några inlägg från dig?

När det gäller denna tråd så har jag sett den och därmed passivt givit den ett godkännande. Däremot så kunde den ju skötts snyggare. Pekka brukar alltid fråga om det är ok att lägga ut information om medlemsmöten för LTS och svaret han alltid har fått är att om mötena är öppna för alla Faktiskt-medlemmar så är det ok. Är det någon begränsning i vilka som får delta så är det inte ok.

Den springande punkten här är alltså om tävlingen faktiskt är öppet för alla. Får vem som helst av våra medlemmar köpa Invars högtalare? Ingvar har ju tidigare indikerat att vissa individer inte får köpa från honom och då är det uppenbart att tävlingen inte är öppen för alla faktiskt-medlemmar. Och därmed så bryter den mot alla andra erbjudanden som har förekommit på forumet i historisk tid.

Vi är positiva till alla tävlingar och erbjudanden som ges till faktiskt medlemmar men då måste de vara öppna för just alla. Alla saker som gynnar er är bra. Det är en del av vårt motto.

När det gäller denna tävling så kommer det inte bli något vidare agerande. Jag ville bara klargöra vad som gäller för framtiden.
Over and out.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2009-11-07 11:44

Policy för Faktiskt.se skrev:
3. Inget spam!
En del människor tror att ett forum är som en chatt och gör en massa inlägg där det bara står text som inte ger svar på frågor eller bidrar med något till ämnet. Sådana beteende gillar vi inte helt även om vi inte kommer att gå in och ta bort inlägg av den orsaken.
Det går däremot bra att diskutera på detta vis på vår IRC-kanal ( #faktiskt.se@quakenet ). Där är även politik och religion tillåtet.

Nagref skrev:
Heter du Ingvar Öhman?

Nagref skrev:
Heter du Ingvar Öhman?

Nagref skrev:
Heter du Ingvar Öhman?

:?:

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-11-07 11:45

Naqref skrev:Heter du Ingvar Öhman?