Moderator: Redaktörer

HenrikS skrev:Duger det inte längre att koppla bryggat så som du beskrev förut olle? När jag började bygga så var det den kopplingen som gällde. Vill minnas att bullit kör så också.
/Henke
HenrikS skrev:Chassit till slutsteget är kopplat till skyddsjord, dock saknar mina uttag jordHar dock planer på att fixa det..
MagnusÖstberg skrev:
Även om massa människor påstår att de hittat bra lösningar på bryggkopplingen så har inte jag sett till någon än![]()
Notera att "han" inte är jag utan Alex Wong från Hong Kong.hassez skrev:MagnusÖstberg skrev:
Även om massa människor påstår att de hittat bra lösningar på bryggkopplingen så har inte jag sett till någon än![]()
Per-Anders har en bryggkopplaf förstärkare
http://www.shine7.com/audio/bpa300.htm
så här har han kopplat
Den där nätdelen ser himla dyr ut med guld på paddarna och till och med konstruktörens namn i guld. Vem är det?HenrikS skrev:Här kommer lite bilder.. Det är inte snyggtByggt av en glad amatör.
Jag har tappat suget totalt av att pilla med det, tänkte att jag skulle leva med brummet nu, men jag misstänker att hela jordningen är helt kajko. Det small lite säkringar![]()
EDIT: Jag skulle kunna leva med den brumnivån det är nu, men jag vill att ingångarna ska fungera som de ska, och att det funkar att koppla till min yamaha förstärkare. Jag provade lite förut, men då small det säkringar när jag skulle använda mina XLR-ingångar
Det är tänkt att det ska fungera såhär: 2st ingångar på varje kanal, 1 XLR och 1 RCA, med en switch ska man kunna växla mellan dessa. Jag har mindre brum på XLR igången än på RCAn. Nu när jag kopplade in så small det dock endast säkringar på nätdelen, till följd av att det var ett oerhört högt brum i högtalarna.
Hur jag skulle kunna tänka mig ha slutsteget: I Värsta fall plocka bort 2st kanaler och köra 2st bryggade istället för 4 kanaler. Jag vill dock ha XLR ingång så jag kan använda mitt delningsfilter. Brum kan jag överleva med så länge det inte är jätte högt
Hoppas någon kan och har lust att hjälpa denna desperate amatör!
HenrikS skrev:Nätdelen är uppdelad i 2st halvor (denna borde ju P-A kunna förklara bättre hur den funkar, eftersom det är han som har konstruerat designen).
HenrikS skrev:Hur stort bör motståndet vara som separerar jordpunkten med chassit? Duger det med ett helt vanligt motstånd eller blir det för klent? (Rent effektmässigt).
HenrikS skrev:Fler tips eller något annat som ni vill belysa?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster