Moderator: Redaktörer
757an är en fin förstärkare,driver ett par cv med lätthethawkeye skrev:Man vill ju ändå ha kraft så det räcker och blir över så att säga. Man vet ju aldrig vad man köper för högtalare i framtiden. Mäktigt att ha en 19kg-pjäs så man aldrig behöver bli besviken. Som ni hör vet jag ju inte vad jag snackar om därför behöver jag hjälp med val av förstärkare.
Kan man verkligen få ännu fläskigare grejer för 2500kr? För begagnat ligger min budget på ca 3000kr. Men hittar jag billigare som är bra så gråter man ju inte. Ge mig gärna tips, MP, på vilka andra grejer som är bra för de pengarna. Jag kan inte så mycket om det här som ni märker.
hawkeye skrev:Men skulle ni säga att AT-100 är för gamla? De är ju rätt fula också. Får nog bli svarta 15".
hawkeye skrev:2700kr för en Pioneer 757 MK2? Den ser fet ut! 19kg. Jag är bra sugen faktiskt. Orkar driva CV 15-tummare?
757,an räcker gott ock väl.Drev mina med en 676.a innan jag köpte sansuin...hawkeye skrev:Hum: Hur skulle en förstärkare kunna vara för bra? Det är väl alltid bra ha mycket effekt samt en bra stärkare om man skulle vilja byta andra komponenter sen?
Jag har beslutsångest då jag har möjlighet titta på 757:an i helgen men det vore ju ännu ballare med en 858. Kanske man skulle ha tålamod och annonsera efter en sån?
hawkeye skrev:Vad tror ni om denna http://hifigoteborg.se/Yamaha%20AX-700%20spec.htm
jämfört med 757an?
kluringen skrev:Ett litet inpass till tråden.
Det står Cervin Vega bak på ett antal av Head´s högtalarmodeller..och dessa låter mycket bra..väl värda en omkantning om man lyckas komma över ett par..slår vad som helst nytt upp till tjugo papp minst.

2-ch skrev:Kom förresten på att dom visst gjort en rätt snygg högtalare DC 1215
ivor-isobarik skrev:Nej för fan,loggan är ju halva grejen..
Användare som besöker denna kategori: matssvensson och 29 gäster