Moderator: Redaktörer
patjoh skrev:Ja, Profundus P är enda i Ino sortimentet som har "rätt" storlek.
Men frågan är hur det är att köra pi60 fullrange med Profundus P samtidigt...Nahaz, du verkar nöjd iafFör man kan ju alltid tweaka basen genom att laborera med delningsfrekvens och nivå (volymnivå).
Men det jag undrar över är om basen i pi60 och den i Pp2 kan typ interferera med varandra..eller att det blir timing problem mellan dem...Men å andra sidan har ju subwoofers i alla tider kompletterat full-range högtalare...
Sedan en till fundering, innehåller Pp2 delningsfilter av något slag? Kan man skruva på (eller limma) en subwoofer förstärkare på utsidan av Pp2 låda, som tex Hypex eller Zachry. För dessa innehåller väl delningsfilter osv i sig redan?
patjoh skrev:Hej,
Jag har lite problem med utrymme för bs60 och dylik storlek (x 2, y 2).
Är den en option att köra pi60 fullregister och Profundus P (de är de minsta basstöden va?) samtidigt? Dvs naturligtvis klippa Profundus vid 50, 60, 80 Hz typ, men låta dem spela parallellt med pi60 i fullregister.
Eller blir det nåt knas då med miss-match?
MVH//
niklas skrev:Att använda pP tillsammans med pi60 som toppar ser jag som meningslöst, även aktivt delat.
shifts skrev:niklas skrev:Att använda pP tillsammans med pi60 som toppar ser jag som meningslöst, även aktivt delat.
Det där finns det nog en handfull människor på forumet som inte skulle hålla
med om däremot. Har inte lyssnat på den lösningen själv, men många verkar
nöjda även med den kombinationen. Det lär nog låta rätt trevligt kan jag tro.
profundusP-2 är enligt manifestet mer ljudtryckskapabla än pi60.
niklas skrev:Sant. Fast jag tycker inte att den (lilla) ljudtryckskapacitetsökningen är värd priset för en mindre bandbredd och en ökad komplexitet med fler apparater. Och eftersom dessa poänger försvinner ser jag det som meningslöst. Hela idén med att komplettera pi60 med basmoduler för att man har ont om utrymme ser jag som absurd. Skit i det då, liksom.
shifts skrev:Tänkte bara peka på att de finns de som kör en
sådan lösning och är väldigt nöjda med resultatet.
_Fredrik_ skrev:Men hallå, stora fördelen med basmoduler, vilka dom än är, är att komma till rätta med ojämn basåtergivning, som jag ser det, inte bara att sitta med hifipolarna och lyssna på Infected Mushrooms.
niklas skrev:shifts skrev:Tänkte bara peka på att de finns de som kör en
sådan lösning och är väldigt nöjda med resultatet.
Det har jag missat i så fall, vilket kanske inte är helt otroligt. Är det kanske någon här på faktiskt? Jag har bara sett i14 (utöver iP/piP då) med pP2 och det är ju en helt annan sak.
shifts skrev:norman har vi iaf: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 076#695076
niklas skrev:Oavsett vilket så ser jag nästan bara nackdelar med att köra pi60 parallellt med pP2. Det borde bli jättekonstigt.
shifts skrev:niklas: Jag hoppas du inte tyckte jag klankade på din åsikt bara. Det var inte min tanke, utan bara visa på alternativ. Det känner jag att jag gjort nu = nöjd.
patjoh skrev:Hej,
Jag har lite problem med utrymme för bs60 och dylik storlek (x 2, y 2).
Är den en option att köra pi60 fullregister och Profundus P (de är de minsta basstöden va?) samtidigt? Dvs naturligtvis klippa Profundus vid 50, 60, 80 Hz typ, men låta dem spela parallellt med pi60 i fullregister.
Eller blir det nåt knas då med miss-match?
MVH//
Användare som besöker denna kategori: StefanR och 15 gäster