Ragnwald skrev:Är det pK? Helt oläsligt i alla fall.
Eftersom Celef hoppade av köpet av pK och det finns bara ett par färdiga och de står hemma hos Peter så tror jag knappast det kan vara pK.

Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Är det pK? Helt oläsligt i alla fall.
Naqref skrev:Ragnwald skrev:Är det pK? Helt oläsligt i alla fall.
Eftersom Celef hoppade av köpet av pK och det finns bara ett par färdiga och de står hemma hos Peter så tror jag knappast det kan vara pK.
Naqref skrev:IngOehman skrev:...varefter han kommenterade min mätkurva med att de hade en utmärkt över-
ensstämmelse med min handritade.
Snarare att din uppmätta kurva hade stora liknelser med alla andra uppmätta. Din handritade saknar bäring i verkligheten mot alla mätta kurvor inkl din egen.
I övrigt pågår det fortfarande en förfärlig metadebatt (kul ord att använda retoriskt).
Naqref skrev:Nattlorden skrev:Det enda som skulle gagna tråden i positiv riktning vore om Anders kan göra en sansad jämförelse mellan den ritade kurvan och Ingvars nyligen uppmätta.
Lätt som en plätt. De stämmer rätt väl överens förutom att bullen strax över 1kHz inte syns alls på mätningen och att diskanten stiger mer uppemot 20kHz än vad den handritade kurvan visar. Helt acceptabla skillnader.
Naqref skrev:Oavsett vilket så bör jag poängtera att de uppgivna data som finns i manifestet stämmer ytterst väl med mätningarna.
Naqref skrev:Jag vet inte men misstänker att IÖ inte minns alla monteringsbeskrivningar han ritar till piP. Det övriga i bilden visar nämligen hur filtret ska monteras. Det bör ha kommit med någon muntlig beskrivning på vad bilden föreställer och jag kan kolla om det är så att IÖ har sagt att det motsvarar tonkurvan för piP.
DVD-ai skrev:Tråkigt sätt detta utvecklade sig på, det är alldrig kul att behöva vara o-vänner och dessutom på det märkliga sätt som detta urartar sig på...![]()
![]()
Jag har väldigt svårt att se vart problemet ligger, jag kan inte se att något fel har begåtts av Ingvar och därmed inte förstå vad Naq har att gnälla på egentligen.
Det upplevs mest som grundlösta anklagelser och onödiga påhopp, väldigt märkligt och otrevligt betende om ni frågar mig...
Naqref skrev:...Återkom när du vill diskutera sakfrågan. ills dess säger jag bara *gäsp*.
Naqref skrev:
- Kod: Markera allt
[color=white][size=7]
(varför dessa taggar?)
Den begåvade och självständiga individen ser naturligtvis att mitt inlägg är fullt av den härskarteknik som en viss person frekvent använder mot meningsmotståndare som inte kan kuvas på annat sätt. [/size][/color]
dimitri skrev:Vilken är sakfrågan?
Ang den handritade kurvan: Finns den i flera exemplar eller versioner? Torde vara enkelt att konstatera iom att alla som har fått sina piP-monteringssatser med tillhörande anvisningar kan bekräfta/dementera om den handritade kurvan följde med. (Hittintills har ingen rapporterat detta).
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Tråkigt sätt detta utvecklade sig på, det är alldrig kul att behöva vara o-vänner och dessutom på det märkliga sätt som detta urartar sig på...![]()
![]()
Jag har väldigt svårt att se vart problemet ligger, jag kan inte se att något fel har begåtts av Ingvar och därmed inte förstå vad Naq har att gnälla på egentligen.
Det upplevs mest som grundlösta anklagelser och onödiga påhopp, väldigt märkligt och otrevligt betende om ni frågar mig...
Tror vi har en god gissning om var problemet låg även om vi inte sett alla turerna; frågan är snarare... varför kan man inte bara släppa detta som något som gick på tok... skratta åt eländet... och gå vidare utan att dra in groll i allt...
Nattlorden skrev:dimitri skrev:Vilken är sakfrågan?
Ang den handritade kurvan: Finns den i flera exemplar eller versioner? Torde vara enkelt att konstatera iom att alla som har fått sina piP-monteringssatser med tillhörande anvisningar kan bekräfta/dementera om den handritade kurvan följde med. (Hittintills har ingen rapporterat detta).
Där var då ingen kurva ritad på det pappret jag monterade efter.
dimitri skrev:...jag kan räkna upp en lång lista med IÖ's tillkortakommanden när det gäller diskussionsteknik...
dimitri skrev:Naqref skrev:...Återkom när du vill diskutera sakfrågan. ills dess säger jag bara *gäsp*.
Vilken är sakfrågan?
Naqref skrev:Sakfrågan är hur piP subjektivt kan sägas låta. Och hur den kan sägas mäta.
Jag nämnde att piP kan upplevas som något mindre ljust klingande än en högtalare som kan upplevas som neutral.
perstromgren skrev:Det låter inte som att utsikterna att mötas i en sådan fråga är så goda, tyvärr. Synd att denna fråga är så infekterad; den är mycket intressant, med tanka på kontrahenternas kunskaper.
celef skrev:så ser min ut oxå, noterar nu även att resistorn i serie med disksnten har ett litet annat värde
perstromgren skrev:Naqref skrev:Sakfrågan är hur piP subjektivt kan sägas låta. Och hur den kan sägas mäta.
Jag nämnde att piP kan upplevas som något mindre ljust klingande än en högtalare som kan upplevas som neutral.
Det låter inte som att utsikterna att mötas i en sådan fråga är så goda, tyvärr. Synd att denna fråga är så infekterad; den är mycket intressant, med tanka på kontrahenternas kunskaper.
RogerJoensson skrev:"Obs!
Använd under inga omständigheter
någon annan intern kabel än den
medlevererade. Annan kabel kommer
att resultera i en försämrad ljudkvalité."
perstromgren skrev: kontrahenternas .
mike34 skrev:RogerJoensson skrev:"Obs!
Använd under inga omständigheter
någon annan intern kabel än den
medlevererade. Annan kabel kommer
att resultera i en försämrad ljudkvalité."
Har för mig att den lilla resistans som trots allt finns i den ganska klena kopplingstråden är en filterkomponent i sig själv.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster