JTarnstrom skrev:Återigen, Naqref har ju klartext talat om vad hans ambition med inläggen är och vad de bottnar i.
En länk för oss som inte lusläser forumet?
Moderator: Redaktörer
Birger skrev:Nu börjar kanske polletterna trilla ner. Tror jag.
Ni menar alltså att en eller flera personer har reggat sig på Faktiskt.se bara för att ge igen för "gammal ost" ??
Det är mycket tråkigt i så fall. Det hade varit betydligt trevligare om dessa i så fall reggat sig pga omvänt skäl. Dvs sudda bort gammalt groll och vara med och upplysa oss andra om detta med hifi-konstruktioner. Faktiskt.se har möjlighet som inget annat fora att driva sådana trådar oom vore ovärderliga för oss vanliga hifikonsumenter.
Detta har ju förvisso redan hänt. Många trådar har lärt mig massor och jag hoppas på mer. Skillnaden härvidlag är enorm mot andra fora som på sin höjd visar snygga bilder på överdimensionerade slutsteg. Att diskutera dessa slutsteg låter sig dock inte göras.
Det som vore intressant för mig som inte vet särskilt mycket om bakgrunderna till dom oenigheter som finns är om alla inblandade startade en tråd enkom för att ge SIN syn på historien. Peter S började men det var länge sedan det kom något nytt/gammalt i den tråden. Luften gick kanske ur efter att Rudling röjt ordentligt där.
Synd, för det var trots allt rätt intressant. Det var dock inte att förglömma Peters version. Det finns helt säkert andra mer motstridiga men det hade varit intressant att läsa dom också.
IÖ har ju också skrivit en del om sina erfarenheter men kanske inte så samlat i en enda tråd kanske.
Nåväl. Hoppas att någon eller några tänker efter lite för tänk om debattklimatet var lite lite annorlunda (mer försiktigt respektfullt mot varann) så att vi fick IÖ:s, Peter S, Larsens, Rudlings, Olle Mirchs, Alvings, Forsells och många andras synpunkter på både hifi-historia och framtid här på Faktiskt.se ..![]()
I mina ögon mycket mycket intressant.
Jag tänker i alla fall fortsätta hoppas.
petersteindl skrev:...Jag har observerat och funnit det mesta som står skrivet om denna tråds ämne och huvudperson inte vara i överrensstämmelse med faktum. Det verkar som om somliga anser sig veta mer om mig och mitt liv än vad jag själv vet, speciellt om dessa somliga kan ”fixa till verkligheten” för att gagna sina egna syften. Dock är jag själv mest lämpad att föra vittnesbörd i ärendet.
...Jag dyker upp igen. Det finns åtskilligt att rätta till...
JonDahlberg skrev:JTarnstrom skrev:Återigen, Naqref har ju klartext talat om vad hans ambition med inläggen är och vad de bottnar i.
petersteindl skrev:Jag kan också upplysa om att efter mitt senaste inlägg i Steindl-tråden angående turerna vad gäller Linnagenturen i Sverige så droppade Göran Rudling av. Det finns inte så mycket att tillägga liksom. Hade Göran haft det så hade han skrivit. Du skall heller inte tro att inte Göran vet exakt vad jag skrivit i det inlägget. Men du har rätt i att sådana långa inlägg tar både tid och energi att skriva.
JTarnstrom skrev:Återigen, Naqref har ju klartext talat om vad hans ambition med inläggen är och vad de bottnar i. Behövs det mer?
JTarnstrom skrev:JonDahlberg skrev:JTarnstrom skrev:Återigen, Naqref har ju klartext talat om vad hans ambition med inläggen är och vad de bottnar i.
Det börjar här, någonstans, och fortsätter sedan ett par sidor framåt:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 861#837861
subjektivisten skrev:petersteindl skrev:Jag kan också upplysa om att efter mitt senaste inlägg i Steindl-tråden angående turerna vad gäller Linnagenturen i Sverige så droppade Göran Rudling av. Det finns inte så mycket att tillägga liksom. Hade Göran haft det så hade han skrivit. Du skall heller inte tro att inte Göran vet exakt vad jag skrivit i det inlägget. Men du har rätt i att sådana långa inlägg tar både tid och energi att skriva.
Han kanske droppa av eftersom du hade fördelen att ha stort sett hela "faktiskt" bakom dig. Dock så har jag börjat ifrågasätta din påstående på sistone. På något sätt så verkar det som du har undankommit ifrågasättande tidigt, iaf det jag sett. Det är ju såklart fel, du ska ifrågasättas lika mycket som alla andra och bara för DU säger en sak om Linn gör inte det till en sanning, bara din version av det.
subjektivisten skrev:Tja, Guru tråden blev ju förstörd av detta trams och låst så det bästa vore väl om allt kom fram och snackades igenom. För min del så är inte Görans "icke-svar" någon som helst garanti att han hade fel eller dyl. Det borde ju inte vara svårt att mejla Linn och fråga dom rakt ut istället.
subjektivisten skrev:Att klaga på folk åsikter och bunta ihop dom till en "flock", precis som dom inte har egna åsikter utan endast framför "flockens" åsikter är rätt dumt och visar mest ens egna åsikter om vissa personer än den verkliga frågan.
80-talet skrev:Du har verkligen ingen självdistans eller självinsikt alls, läs ditt eget inlägg igen och begrunda ditt eget beteende de senaste veckorna här på forumet!
80-talet skrev:subjektivisten skrev:Att klaga på folk åsikter och bunta ihop dom till en "flock", precis som dom inte har egna åsikter utan endast framför "flockens" åsikter är rätt dumt och visar mest ens egna åsikter om vissa personer än den verkliga frågan.
ibland är dina inlägg helt underbaradu kanske kan svara på en fråga!? vilka personer är det jag har åsikter om och som lyser igenom i mina inlägg? du verkar ju ha järnkoll och jag vet faktiskt inte vem/vilka du syftar på!
Du har verkligen ingen självdistans eller självinsikt alls, läs ditt eget inlägg igen och begrunda ditt eget beteende de senaste veckorna här på forumet!
Wideglide skrev:Lustigt att tråden heter "IÖ och Naq diskuterar", ingen av dem har haft en replik här sedan i fredags...
Verkar bara bli en gnällventil av hela tråden...
petersteindl skrev:subjektivisten skrev:Tja, Guru tråden blev ju förstörd av detta trams och låst så det bästa vore väl om allt kom fram och snackades igenom. För min del så är inte Görans "icke-svar" någon som helst garanti att han hade fel eller dyl. Det borde ju inte vara svårt att mejla Linn och fråga dom rakt ut istället.
Ja, det är just det. Jag är klar i den frågan. Är Göran inte klar så kan han ju ringa till Linn och fråga om mina minnesbilder stämmer? Vore han inte klar så hade han nog gjort det. Frågan är, kommer Ivor Tiefenbrun att ödsla tid på detta? Vad tror du? Jo, om han och Göran är kompisar så kanske Ivor gör det. Sedan finns det ytterligare en person som kan verifiera. Vem vet, det kanske görs. Under den tiden överlåter jag det med varm hand att du får tro på Göran Rudling. Han behöver lite anhängare.
MvH
Peter
Richard skrev:petersteindl skrev:subjektivisten skrev:Tja, Guru tråden blev ju förstörd av detta trams och låst så det bästa vore väl om allt kom fram och snackades igenom. För min del så är inte Görans "icke-svar" någon som helst garanti att han hade fel eller dyl. Det borde ju inte vara svårt att mejla Linn och fråga dom rakt ut istället.
Ja, det är just det. Jag är klar i den frågan. Är Göran inte klar så kan han ju ringa till Linn och fråga om mina minnesbilder stämmer? Vore han inte klar så hade han nog gjort det. Frågan är, kommer Ivor Tiefenbrun att ödsla tid på detta? Vad tror du? Jo, om han och Göran är kompisar så kanske Ivor gör det. Sedan finns det ytterligare en person som kan verifiera. Vem vet, det kanske görs. Under den tiden överlåter jag det med varm hand att du får tro på Göran Rudling. Han behöver lite anhängare.
MvH
Peter
Kraftigt OT:
Förresten- vet någon (förutom undertecknad ) varför Göran slutade att inneha agenturen ?
Richard skrev:petersteindl skrev:subjektivisten skrev:Tja, Guru tråden blev ju förstörd av detta trams och låst så det bästa vore väl om allt kom fram och snackades igenom. För min del så är inte Görans "icke-svar" någon som helst garanti att han hade fel eller dyl. Det borde ju inte vara svårt att mejla Linn och fråga dom rakt ut istället.
MvH
Peter
Kraftigt OT:
Förresten- vet någon (förutom undertecknad ) varför Göran slutade att inneha agenturen ?
Britt-Gunnar skrev:ps. m edhåll
Laila skrev:Britt-Gunnar skrev:ps. m edhåll
Såna däringa(hemlisar) kanske bäst avhandlas via pm.
eller vad tycker du....![]()
(lycksökare där) ....
Ton skrev:JTarnstrom skrev:JonDahlberg skrev:JTarnstrom skrev:Återigen, Naqref har ju klartext talat om vad hans ambition med inläggen är och vad de bottnar i.
Det börjar här, någonstans, och fortsätter sedan ett par sidor framåt:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 861#837861
Jag kan inte se någon ondska från Naq här. Det han gjort är väl att ifrågasätta huruvida vad IÖ sagt & skrivit om piP stämmer. Till detta har han ett flertal ggr sagt att piP är en mycket bra högtalare.
Som jag läser det så är det snarare IÖ's känslighet för kritik som fått både honom & ett antal andra att piska upp stämningen. Något som hade potentialen att bli en givande debatt blev bara tråkigt.
subjektivisten skrev:petersteindl skrev:Jag kan också upplysa om att efter mitt senaste inlägg i Steindl-tråden angående turerna vad gäller Linnagenturen i Sverige så droppade Göran Rudling av. Det finns inte så mycket att tillägga liksom. Hade Göran haft det så hade han skrivit. Du skall heller inte tro att inte Göran vet exakt vad jag skrivit i det inlägget. Men du har rätt i att sådana långa inlägg tar både tid och energi att skriva.
Han kanske droppa av eftersom du hade fördelen att ha stort sett hela "faktiskt" bakom dig. Dock så har jag börjat ifrågasätta din påstående på sistone. På något sätt så verkar det som du har undankommit ifrågasättande tidigt, iaf det jag sett. Det är ju såklart fel, du ska ifrågasättas lika mycket som alla andra och bara för DU säger en sak om Linn gör inte det till en sanning, bara din version av det.
JTarnstrom skrev:Jag tycker absolut att IÖ:s kunskaper ska kunna ifrågasättas.
Nattlorden skrev:Sen finns det en gräns för hur okunnig man får lov att vara för att ifrågasättandet skall vara relevant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster