Moderator: Redaktörer
celef skrev:jag tycker det är bedrövligt att vissa tycks glädjas åt andras olycka, spott å spe
FBK skrev:celef skrev:jag tycker det är bedrövligt att vissa tycks glädjas åt andras olycka, spott å spe
Välkommen till Faktiskt.se
Ps. Finns inte något annat forum i svedala där det finns så pass gott om sådana människor. Men som tur är, så är det en minoritet.
Lust skrev:UnholyRishna skrev:Alltså bryr jag mig inte ett skit om den gått i graven. E jag en skadeglad jävel nu?
Nej, bara om du hade blivit glad över att den gått i graven.
Säger sig väl självt...
Lust skrev:Hittills 9 st enligt omröstningen.
Lust skrev:UnholyRishna skrev:Lust skrev:Hittills 9 st enligt omröstningen.
Wow, det var många!
10 % av alla de "många" som röstat...
johanrohm skrev:Läs tidskrifterna som skönlitteratur istället. Det är bättre för hjärtat.
Lust skrev:UnholyRishna skrev: Jag kan ha fel, men jag kan också ha rätt.
Ja, där får du rätt. Känns det bra?
Tengil skrev:UnholyRishna skrev:Jag kan ha fel, men jag kan också ha rätt.
Låter som inledningen till Rise med PIL![]()
Vh Christer
UnholyRishna skrev:Tengil skrev:UnholyRishna skrev:Jag kan ha fel, men jag kan också ha rätt.
Låter som inledningen till Rise med PIL![]()
Vh Christer
Och det är?
fridefors skrev:Ja, det är ju ett hån mot de stackare som inte har nåt vettigare att göra än att köpa exotiska dyrkablar som rekommenderats av HF...
fridefors skrev:Ja, det är ju ett hån mot de stackare som inte har nåt vettigare att göra än att köpa exotiska dyrkablar som rekommenderats av HF...
Panelguy skrev:fridefors skrev:Ja, det är ju ett hån mot de stackare som inte har nåt vettigare att göra än att köpa exotiska dyrkablar som rekommenderats av HF...
Verkligen synd om oss stackars satar som har lurats att köpa dessa "dyrkablar" i stället för lampsladd, stora dyra för/slutsteg i stället för en Denon receiver, etc
UnholyRishna skrev:FBK skrev:celef skrev:jag tycker det är bedrövligt att vissa tycks glädjas åt andras olycka, spott å spe
Ps. Finns inte något annat forum i svedala där det finns så pass gott om sådana människor. Men som tur är, så är det en minoritet.
Tycker nog inte att man kan dra en sådan slutsats, Många här är väl kritiska mot hur mycket humbug det finns i hifivärlden, det är väl delvis därför detta forumet finns. Så när en tidning, som delvis representerar detta humbug, går i graven så är det väl inte så konstigt att vissa här tycker att det är lika bra? Det är väl inte samma sak som att man är sadister som gläds åt andras olycka?
Jag tyckte själv att tidningen var trevlig då man fick skivor till, men utan dem är tidningen pointless från mitt perspektiv. Alltså bryr jag mig inte ett skit om den gått i graven. E jag en skadeglad jävel nu?
UnholyRishna skrev:FBK skrev:celef skrev:jag tycker det är bedrövligt att vissa tycks glädjas åt andras olycka, spott å spe
Tycker nog inte att man kan dra en sådan slutsats, Många här är väl kritiska mot hur mycket humbug det finns i hifivärlden, det är väl delvis därför detta forumet finns. Så när en tidning, som delvis representerar detta humbug, går i graven så är det väl inte så konstigt att vissa här tycker att det är lika bra? Det är väl inte samma sak som att man är sadister som gläds åt andras olycka?
Jag tyckte själv att tidningen var trevlig då man fick skivor till, men utan dem är tidningen pointless från mitt perspektiv. Alltså bryr jag mig inte ett skit om den gått i graven. E jag en skadeglad jävel nu?
Lust skrev:Hittills 9 st enligt omröstningen.
MichaelG skrev:Lust skrev:Hittills 9 st enligt omröstningen.
Jag tror att du övertolkar. Att tycka att det rent objektivt är "bra" att en produkt som saknar efterfrågan (=tillräckligt stor köpvillighet hos konsumenter för att kunna garantera en utgivning) nog för att kunna överleva går i graven har ju ingenting med skadeglädje att göra.
celef skrev:det är en myt att det är mycket humbug inom hifivärlden, dom allra flesta företagen inom detta område är seriösa, likaså är hifiskribenterna, att kalla dessa humbuggare för att du inte delar deras åsikter är synnerligen oschysst. och tyvärr är ni flera. det är oxå irriterande att många så högröstande avkräver fakta när någonting påstås något, men agerar tvärtom när fakta presenteras om annat. trovärdigheten är därmed noll och debatterna blir därefter
celef skrev:UnholyRishna skrev:FBK skrev:celef skrev:jag tycker det är bedrövligt att vissa tycks glädjas åt andras olycka, spott å spe
det är en myt att det är mycket humbug inom hifivärlden, dom allra flesta företagen inom detta område är seriösa, likaså är hifiskribenterna, att kalla dessa humbuggare för att du inte delar deras åsikter är synnerligen oschysst. och tyvärr är ni flera. det är oxå irriterande att många så högröstande avkräver fakta när någonting påstås något, men agerar tvärtom när fakta presenteras om annat. trovärdigheten är därmed noll och debatterna blir därefter
Max_Headroom skrev:
High Fidelity hade också skivrecensioner. Det bästa tipset jag har fått där är "Raoul and the Kings of Spain" som jag i min tur tipsat om här på forumet, fast knappt någon här verkar fatta hur bra skivan egentligen är. Den kan alltså vara en av dom 10 bästa som någonsin gjorts och kommer att göras! Ett mästerverk, således.
Lust skrev:MichaelG skrev:Lust skrev:Hittills 9 st enligt omröstningen.
Jag tror att du övertolkar. Att tycka att det rent objektivt är "bra" att en produkt som saknar efterfrågan (=tillräckligt stor köpvillighet hos konsumenter för att kunna garantera en utgivning) nog för att kunna överleva går i graven har ju ingenting med skadeglädje att göra.
Jag gör min tolkning av "Ja det är bra, äntligen försvinner den" och du gör din.
Vem av oss som övertolkar står skrivet i stjärnorna.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster