Nu finns det ju de som kanske t.o.m. har sprungit om denna min uppgradering, men en lösning liknande denna finns sannolikt framtagen av Nagref inom året?
Vad består då uppgraderingen i, inte så svårt att gissa för medlemmar som läser Carlsson illuminati- trådarna, nämligen byte av diskant till diskant för OA52LE uppgraderingen, Peerless 810921.
Jag har ju testat dessa diskanter i ett par OA52, inte mina, utan en bekants, och upplevde en förväntad, om inte minst sagt, en påtaglig förbättring. OA52’orna skall också uppgraderas framöver.
Passformen för dessa diskanter var inte bara att slänga i, utan lite filande var nödvändigt, men inte alls så pass att det stör. Jag behöll frontplattan för OA52, vilken passade i den mindre hålbilden. Bekantingen skulle kanske hjälpa mig att ta fram en större platta som fanns till Vifa-diskanten. Då kan vi ju göra ett byte.
Då var det, det där med filter, jag använder mig av passiv delning, varför jag passade på att dimensionerade om filtren för också basmodulerna, och SS8545 elementen.
En simulering i Basta ser ut som följer.
Editerat den 8/9 -09; bytte till bild med högre upplösning.
Redigerat igen den 11/10 2009.
Bytte bild till visning av de enskilda elementens bidrag. Elementens summering visas på en bild längre ned i tråden.

Jag får besök i helgen så under nästa vecka skall det lödas, och provlyssnas.
Skall bli spännande att höra hur detta filter låter och beter sig. Det är ju en betydligt enklare skapelse än vad jag hittills har använt mig av. Får se upp så att det inte blir för rakt på med ljudbilden, eller orent?