MP skrev:
Problemet fördjupas när person C bestiger en alldeles för reslig häst och förkunnar den vidriga agendan hos dem som bara avundas hans dyrkade herre.
Hästens herre eller person Cs herre ?
Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Jag för min del tror att förfarandet var att person A:s påstådda fakta möttes av person B:s underkännande av fakta, som i sin tur uppfattades av person A som ett personangrepp då det logiskt innebär att A är en lögnare. A kallar sen B för lögnare då A fullt tror på sina fakta.
I detta avgränsade fall ovan så är egentligen ingen av dem en lögnare, kanske på sin höjd i brist på bättre vetande vilket absolut inte är synonymt.
Man kan dock välja att vara tyst en tid för att projektera hur lögnen bäst skall offentligt kunna utrotas. Det är den tiden man tar sig för att kunna samla tillräckligt med resurser för en lyckosam krigföring mot lögnen.
Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.
Det är kanske detta som menas medMan kan dock välja att vara tyst en tid för att projektera hur lögnen bäst skall offentligt kunna utrotas. Det är den tiden man tar sig för att kunna samla tillräckligt med resurser för en lyckosam krigföring mot lögnen.
Snyggare hade väl varit om man satt sig ned och rett ut oklarheterna tillsammans i stället.
Rundberg skrev:Varför spekulerar du så mycket, Almen?
Har du ett intresse i att så ont blod?
Vad får dig att tro att citatförfattarens utsaga har något att göra med den diskussion som den här tråden skulle handla om?
KarlXII skrev:Nu öppnar jag den här tråden igen. Förhoppningsvis har känslorna svalnat lite.
Notera att Ingvar står som författare av tråden nu vilket betyder att han har rätt att begära tråden låst. Naqref är admin på forumet, och låser den själv om han så vill.
steveo1234 skrev:Om någon väljer att inte svara på en direkt fråga så tror jag att alla på forumet är intelligenta nog att dra slutsatserna själv.
Suck.
Wideglide skrev:steveo1234 skrev:Om någon väljer att inte svara på en direkt fråga så tror jag att alla på forumet är intelligenta nog att dra slutsatserna själv.
Suck.
Ja, eller så är många på forumet ointelligenta nog att dra egna förhastade slutsatser p.g.a uteblivet svar...och kriget blossar upp återigen...
Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades.
nolimitsoya skrev:Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades.
Jag kanske har missat något väsentligt, men vad var det som aldrig konkretiserades?
+1Wideglide skrev:Jag menade inte att de var för dumma för att dra egna slutasatser, snarare att det är (generellt) dumt att dra förhastade slutsatser...
Jag uttryckte mig oklart kanske. Dra nu inga slutsatser av det...
_Fredrik_ skrev:+1Wideglide skrev:Jag menade inte att de var för dumma för att dra egna slutasatser, snarare att det är (generellt) dumt att dra förhastade slutsatser...
Jag uttryckte mig oklart kanske. Dra nu inga slutsatser av det...
Sen är det ju bra om man kan få ner brusgolvet också.
Almen skrev:nolimitsoya skrev:Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades.
Jag kanske har missat något väsentligt, men vad var det som aldrig konkretiserades?
Det jag citerade tidigare i tråden (sidan 16). Det talades om en historieförfalskning i stalinistisk anda på faktiskt.se som skulle avslöjas, Ingvar Öhmans "missförstånd" och "missbegrepp" skulle redas ut, och "lögnen...skall...offentligt utrotas".
Jag har inte sett så mycket av utredning, däremot tycker jag att man, av det man föresatt sig att göra, är på god väg med att "hänga ut person för en förnedrande genombrutal offentlig avrättning".
Det var därför jag lade upp citaten, för att förhoppningsvis ge en lite annan infallsvinkel på diskussionen.
Moment-23 skrev:Men Peter har ju knappt skrivit halv sju i tråden, eller har jag missat något?
Almen skrev:Moment-23 skrev:Men Peter har ju knappt skrivit halv sju i tråden, eller har jag missat något?
Nej, det tror jag inte.
Moment-23 skrev:Vilken tur att man kan njuta av de inblandade konstruktörernas högtalare utan att behöva bry sig om snacket bakom kulisserna
Wideglide skrev:Nu har det gått en vecka sedan nån av de tråden verkligen handlar om tillförde något...
Case closed?
Kanske lika bra...
Rundberg skrev:Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.
Det är kanske detta som menas medMan kan dock välja att vara tyst en tid för att projektera hur lögnen bäst skall offentligt kunna utrotas. Det är den tiden man tar sig för att kunna samla tillräckligt med resurser för en lyckosam krigföring mot lögnen.
Snyggare hade väl varit om man satt sig ned och rett ut oklarheterna tillsammans i stället.
Varför spekulerar du så mycket, Almen? Har du ett intresse i att så ont blod?
Vad får dig att tro att citatförfattarens utsaga har något att göra med den diskussion som den här tråden skulle handla om?
MVH
/Mattias
Richard skrev:Rundberg skrev:Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.
Varför spekulerar du så mycket, Almen? Har du ett intresse i att så ont blod?
MVH
/Mattias
Ursäkta- nu är du ute och tramsar igen, Rundberg. Det är väl klart som korvspad att agendan från Naqref, Peter Stendl samt John Larsen är att ta all ära och redlighet från konstruktören IÖ- det har du väl ändå förstått? ( Du är ju en intelligent man ). Det är ju inte dagisbarn som läser här ?
Allt detta beroende på bråket med Carlssonhögtalarna, där John Larsen helt enkelt stal elementen som IÖ och carlssonstiftelsen utvecklat, för att sedan med buller och brak lansera högtalaremärket Larsen- med hjälp av annonser i High fidelity och Hifi&musik.
Litet grann som Linns Ivor Thiefenbrun alltså- han stal ju också LP 12 konstruktionen av en man som senare tog livet av sig.
Nu har vi en liknande svensk vendetta- skillnaden är tack och lov att ingen tagit livet av sig och att Larsen hifi numera förlorat en mycket viktig reklampelare i tidningen high fidelity, som numera lagts ned.
Vem ska därför marknadsföra de konstruktioner som Larsen hifi står bakom, numera?
Jo- Faktiskt. se! Ett närmast perfekt scenarium, eftersom konstruktören till Pk och Larsen ju också äger hela detta forum. Visst är det underbart, så säg ?*
* Men lanseringen är på intet sätt trovärdig, eller vad säger ni ?
( Lägg märke till att jag alldeles strax nog blir censurerad ).
Almen skrev:nolimitsoya skrev:Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades.
Det jag citerade tidigare i tråden (sidan 16). Det talades om en historieförfalskning i stalinistisk anda på faktiskt.se som skulle avslöjas, Ingvar Öhmans "missförstånd" och "missbegrepp" skulle redas ut, och "lögnen...skall...offentligt utrotas".
Jag har inte sett så mycket av utredning, däremot tycker jag att man, av det man föresatt sig att göra, är på god väg med att "hänga ut person för en förnedrande genombrutal offentlig avrättning".
Det var därför jag lade upp citaten, för att förhoppningsvis ge en lite annan infallsvinkel på diskussionen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster