Ceder skrev:Richard, ofta får jag intrycket att du har bestämmt dig för EN sanning. Lite som att alltid tro på det som förmedlas via en tidning med en viss och tydlig politisk färg. Du tycks sakna förmåga att bilda dig en egen nyanserad uppfattning, utan du tycks välja en chefsideolog som du väljer att tro blint på för stunden.
Nej-men nyanserna är oftast gråa- inte svart eller vitt. Men för att få balans i en snedvriden debatt ( typ: 1 mot 10), där de tio dessutom inte har helt rätt, utan istället har en agenda bakom som inte är helt ärlig, kräver detta kanske en retorik som drar åt det andra hållet, - för att balansera, lyfta på stenarna och se vad där finns inunder.
Det är kanske en del av din personlighet att så starkt tro på vad andra säger och påstår? Så starkt att du dessutom (baserat på att jag läser vad du skriver,och jag har läst många 100 inlägg av dig) troligen omedvetet vinklar budskapet ännu hårdare.
Är du säker på att allt jag skriver är omedvetet ? Det kanske är precis tvärtom ? Vad tror du ?
Du har aldrig funderat över detta själv?
Att du tidigare dyrkade ett märke som du senare övergav och istället började nästan förakta de som fortfarande dyrkade det?
Jag har ju ojämförligt störst erfarenhet på detta forum om detta märke du talar om, spelet bakom kulisserna, försäljningsretoriken, samt hur det hela går till. Endast Göran Rudling känner till mera om detta, antar jag.
Du har aldrig funderat på detta? vad kommer du hissa om några år? och kommer du då dissa det du nu anser vara nästan ofelbart?
För mig är ditt betende tråkigt, jag blir inte retad eller så, dock lite orolig.
Mvh.
Ceder
Du behöver inte vara orolig alls, jag lovar.