IÖ och Naq diskuterar

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-12-04 19:55

JanBanan skrev:
Richard skrev:
Rundberg skrev:
Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.

Det är kanske detta som menas med
Man kan dock välja att vara tyst en tid för att projektera hur lögnen bäst skall offentligt kunna utrotas. Det är den tiden man tar sig för att kunna samla tillräckligt med resurser för en lyckosam krigföring mot lögnen.

Snyggare hade väl varit om man satt sig ned och rett ut oklarheterna tillsammans i stället.

Varför spekulerar du så mycket, Almen? Har du ett intresse i att så ont blod?

Vad får dig att tro att citatförfattarens utsaga har något att göra med den diskussion som den här tråden skulle handla om?

MVH

/Mattias

Ursäkta- nu är du ute och tramsar igen, Rundberg. Det är väl klart som korvspad att agendan från Naqref, Peter Stendl samt John Larsen är att ta all ära och redlighet från konstruktören IÖ- det har du väl ändå förstått? ( Du är ju en intelligent man ). Det är ju inte dagisbarn som läser här ?

Allt detta beroende på bråket med Carlssonhögtalarna, där John Larsen helt enkelt stal elementen som IÖ och carlssonstiftelsen utvecklat, för att sedan med buller och brak lansera högtalaremärket Larsen- med hjälp av annonser i High fidelity och Hifi&musik.

Litet grann som Linns Ivor Thiefenbrun alltså- han stal ju också LP 12 konstruktionen av en man som senare tog livet av sig.

Nu har vi en liknande svensk vendetta- skillnaden är tack och lov att ingen tagit livet av sig och att Larsen hifi numera förlorat en mycket viktig reklampelare i tidningen high fidelity, som numera lagts ned.
Vem ska därför marknadsföra de konstruktioner som Larsen hifi står bakom, numera?

Jo- Faktiskt. se! Ett närmast perfekt scenarium, eftersom konstruktören till Pk och Larsen ju också äger hela detta forum. Visst är det underbart, så säg ?*

* Men lanseringen är på intet sätt trovärdig, eller vad säger ni ?

( Lägg märke till att jag alldeles strax nog blir censurerad ).

Är du dum på riktigt?
Richard. Vad du än gör, fortsätt! Du har ett riktigt scoop där! Du är sexig med din intelligens. Men det har du väl hört förut?
Hifi Is Great Everyday

dimitri

Inläggav dimitri » 2009-12-04 19:56

Richard,
Det heter microcephal.
I övrigt håller jag med dig.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-12-04 19:59

dimitri skrev:Richard,
Det heter microcephal.

Ursäkta mitt stavfel. Ber om ursäkt för det.

Jag ber dessutom om ursäkt till JanBanan för det ohyfsade språkbruket från min sida. Jag svarade med samma sorts retorik som JanBanan gjorde innan dock.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-12-04 19:59

dimitri skrev:Richard,
Det heter microcephal.
du är också en sexy MF.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2009-12-04 20:06

Användarvisningsbild
Erik_Johansson
"Långa Fabrorn"

Inläggav Erik_Johansson » 2009-12-04 20:46

Richard skrev:
Rundberg skrev:
Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.

Man kan dock välja att vara tyst en tid för att projektera hur lögnen bäst skall offentligt kunna utrotas. Det är den tiden man tar sig för att kunna samla tillräckligt med resurser för en lyckosam krigföring mot lögnen.

Snyggare hade väl varit om man satt sig ned och rett ut oklarheterna tillsammans i stället.

Vad får dig att tro att citatförfattarens utsaga har något att göra med den diskussion som den här tråden skulle handla om?

MVH

/Mattias

Ursäkta- nu är du ute och tramsar igen, Rundberg. Det är väl klart som korvspad att agendan från Naqref, Peter Stendl samt John Larsen är att ta all ära och redlighet från konstruktören IÖ- det har du väl ändå förstått? ( Du är ju en intelligent man ). Det är ju inte dagisbarn som läser här ?

Allt detta beroende på bråket med Carlssonhögtalarna, där John Larsen helt enkelt stal elementen som IÖ och carlssonstiftelsen utvecklat, för att sedan med buller och brak lansera högtalaremärket Larsen- med hjälp av annonser i High fidelity och Hifi&musik.

Litet grann som Linns Ivor Thiefenbrun alltså- han stal ju också LP 12 konstruktionen av en man som senare tog livet av sig.

Nu har vi en liknande svensk vendetta- skillnaden är tack och lov att ingen tagit livet av sig och att Larsen hifi numera förlorat en mycket viktig reklampelare i tidningen high fidelity, som numera lagts ned.
Vem ska därför marknadsföra de konstruktioner som Larsen hifi står bakom, numera?

Jo- Faktiskt. se! Ett närmast perfekt scenarium, eftersom konstruktören till Pk och Larsen ju också äger hela detta forum. Visst är det underbart, så säg ?*

Livlig fantasi har man ju sett prov på men detta börjar ju bli på gränsen till komiskt. Eller menar du på fullt allvar att det är IÖ och Carlssonstiftelsen som utvecklat och äger rättigheterna till de standardelement från Seas/Scan-Speak/Vifa som användes i Larsenhögtalarna vid lanseringen?

/Erik
Senast redigerad av Erik_Johansson 2009-12-04 20:52, redigerad totalt 2 gånger.
”Klaga inte på att du inte får det du vill ha, var glad att du inte får vad
du förtjänar!”

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-12-04 20:52

Erik_Johansson skrev:

Livlig fantasi har man ju sett prov på men detta börjar ju bli på gränsen till komiskt. Eller menar du på fullt allvar att det är IÖ och Carlssonstiftelsen som utvecklat och äger rättigheterna till de standardelement från Seas/Scan-Speak/Vifa som användes i Larsenhögtalarna vid lanseringen?

Jag har den största respekt för Ingvar, men nu är det inte honom det gäller utan rena faktafel. Skulle gärna vilja att du förtydligar vad det var som du tror stals...

/Erik[/quote]

Allt står att läsa i ett av carlssonsplanets nyhetsbrev. Läs det. Dra sedan dina egna slutsatser. Tänk själv. Vilka är nyttiga idioter?

Diskanten, broder, diskanten....

Användarvisningsbild
Erik_Johansson
"Långa Fabrorn"

Inläggav Erik_Johansson » 2009-12-04 21:03

Allt står att läsa i ett av carlssonsplanets nyhetsbrev. Läs det. Dra sedan dina egna slutsatser. Tänk själv. Vilka är nyttiga idioter?

Diskanten, broder, diskanten....

Ok så vad som står i nyhetsbrevet är per definition sant? Jag har nog ingen trovärdighet heller i dina ögon eftersom Naqref, avr7000 och John alla är goda vänner till mig. Dock väljer jag att inte bara lyssna på vad folk säger utan även använda mina egna ögon när man befinner sig på rätt plats vid rätt tidpunkt och alltså själv kan se hur saker och ting förhåller sig.

Vad som är stöld eller inte är inte heller så lätt för någon utomstående att avgöra.

Och vad gäller "nyttiga idioter" så skulle åtminstone inte jag uttala mig så om någon jag inte träffat och pratat igenom det hela med först. Men det är ju upp till var och en såklart.

/Erik
du förtjänar!”

Användarvisningsbild
Ceder

Inläggav Ceder » 2009-12-05 02:00

Richard, ofta får jag intrycket att du har bestämmt dig för EN sanning. Lite som att alltid tro på det som förmedlas via en tidning med en viss och tydlig politisk färg. Du tycks sakna förmåga att bilda dig en egen nyanserad uppfattning, utan du tycks välja en chefsideolog som du väljer att tro blint på för stunden.

Det är kanske en del av din personlighet att så starkt tro på vad andra säger och påstår? Så starkt att du dessutom (baserat på att jag läser vad du skriver,och jag har läst många 100 inlägg av dig) troligen omedvetet vinklar budskapet ännu hårdare.

Du har aldrig funderat över detta själv?

Att du tidigare dyrkade ett märke som du senare övergav och istället började nästan förakta de som fortfarande dyrkade det?

Du har aldrig funderat på detta? vad kommer du hissa om några år? och kommer du då dissa det du nu anser vara nästan ofelbart?

För mig är ditt betende tråkigt, jag blir inte retad eller så, dock lite orolig.

Mvh.
Ceder

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2009-12-05 18:43

Ceder skrev:Richard, ofta får jag intrycket att du har bestämmt dig för EN sanning. Lite som att alltid tro på det som förmedlas via en tidning med en viss och tydlig politisk färg. Du tycks sakna förmåga att bilda dig en egen nyanserad uppfattning, utan du tycks välja en chefsideolog som du väljer att tro blint på för stunden.

Det är kanske en del av din personlighet att så starkt tro på vad andra säger och påstår? Så starkt att du dessutom (baserat på att jag läser vad du skriver,och jag har läst många 100 inlägg av dig) troligen omedvetet vinklar budskapet ännu hårdare.

Att du tidigare dyrkade ett märke som du senare övergav och istället började nästan förakta de som fortfarande dyrkade det?

Du har aldrig funderat på detta? vad kommer du hissa om några år? och kommer du då dissa det du nu anser vara nästan ofelbart?

För mig är ditt betende tråkigt, jag blir inte retad eller så, dock lite orolig.

Mvh.
Ceder

Jisses vad är denna tråd på väg 8O Inget ont om ditt inlägg Ceder, jag ser det bara att det finns fler som Richard och Hifi är nog ingen hobby för dem utan något helt annat.....
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-12-05 20:13

Erik_Johansson skrev:
Allt står att läsa i ett av carlssonsplanets nyhetsbrev. Läs det. Dra sedan dina egna slutsatser. Tänk själv.

Ok så vad som står i nyhetsbrevet är per definition sant?

Far Carlssonplanet med osanningar ? 8O
Den som vet mest, tror minst.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-12-05 20:18

Ceder skrev:Richard, ofta får jag intrycket att du har bestämmt dig för EN sanning. Lite som att alltid tro på det som förmedlas via en tidning med en viss och tydlig politisk färg. Du tycks sakna förmåga att bilda dig en egen nyanserad uppfattning, utan du tycks välja en chefsideolog som du väljer att tro blint på för stunden.

Nej-men nyanserna är oftast gråa- inte svart eller vitt. Men för att få balans i en snedvriden debatt ( typ: 1 mot 10), där de tio dessutom inte har helt rätt, utan istället har en agenda bakom som inte är helt ärlig, kräver detta kanske en retorik som drar åt det andra hållet, - för att balansera, lyfta på stenarna och se vad där finns inunder.

Är du säker på att allt jag skriver är omedvetet ? Det kanske är precis tvärtom ? Vad tror du ? :wink:

Jag har ju ojämförligt störst erfarenhet på detta forum om detta märke du talar om, spelet bakom kulisserna, försäljningsretoriken, samt hur det hela går till. Endast Göran Rudling känner till mera om detta, antar jag.

Mvh.
Ceder

Du behöver inte vara orolig alls, jag lovar. :)

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-12-05 20:27

Ragnwald skrev:
Erik_Johansson skrev:
Allt står att läsa i ett av carlssonsplanets nyhetsbrev. Läs det. Dra sedan dina egna slutsatser. Tänk själv.

Nej.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-12-05 20:42

Ok, blev lite orolig. :wink:
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-12-06 02:27

FBK skrev:

Mvh.
Ceder

Jisses vad är denna tråd på väg 8O Inget ont om ditt inlägg Ceder, jag ser det bara att det finns fler som Richard och Hifi är nog ingen hobby för dem utan något helt annat.....

@ FBK: Hifi är ingen hobby, det är blodigt allvar. Det säger ju sig självt om man skriver ut innebörden av förkortningen hifi, eller hur? 8)

Ännu värre blir det sedan när den ena efter den andre proklamerar att dennes alster är att likställa med betydelsen av förkortningen HiFi! :wink:
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Erik_Johansson
"Långa Fabrorn"

Inläggav Erik_Johansson » 2009-12-06 04:13

Richard skrev:
Ragnwald skrev:
Erik_Johansson skrev:

Nej.

Eftersom det var rätt många som var med i Skillingaryd idag och med egna ögon såg vilka diskanter som monteras i Larsenhögtalarna så behöver du nog inte lita på mitt ord. Förutsatt att någon av dem läser den här tråden vill säga... men jag vet att jag pratade om dem med några olika personer åtminstone.

Sedan så var det ju faktiskt ingen ren osanning i nyhetsbrevet. Bara tråkiga spekulationer som visat sig vara felaktiga. Sedan har det förekommit andra osanningar i samma och andra nyhetsbrev, men det hör inte hit. Det ska sägas att Per G senare bett John Larsen om ursäkt för detta så det skall i mitt tycke ses som överspelat. Ville mest bara nämna det för att alla ska förstå att det nog blev lite väl mycket känslor i det där nyhetsbrevet och att vissa saker skrevs mer pga frustration än utifrån fakta.

Men nu känner jag att jag varit tydlig nog. Om du bestämt dig för hur saker och ting ligger till som du inte har förstahandsinformation kring, så får det stå för dig. Det viktigaste för min del är hursomhelst att alla andra ska förstå att vissa anklagelser du vräkt ur dig är felaktiga. Helt enkelt för att det är smärtsamt att se sådant ske när man VET att det är fel och att de inblandade man känner agerat efter bästa avsikt och förmåga.

/Erik
du förtjänar!”

Användarvisningsbild
nolimitsoya
Inaktiverad

Inläggav nolimitsoya » 2009-12-06 05:06

Almen skrev:Jag har inte sett så mycket av utredning, däremot tycker jag att man, av det man föresatt sig att göra, är på god väg med att "hänga ut person för en förnedrande genombrutal offentlig avrättning".

Ah, då förstår jag vad du menar. :) Däremot kan jag inte hålla med om att han varit på någon god väg med någon avrättning, då han just som någon skrev knappt sagt halv sju...

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-12-06 10:02

Erik_Johansson skrev:
Richard skrev:
Rundberg skrev:

MVH

/Mattias

/Erik

jag håller inte med, detta är på gränsen till sjukligt, riktigt sjukt
Bikinitider

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2009-12-06 11:38

Ragnwald skrev:

Jag tror att det finns nåt skumt virus på servern som Planeten ligger på, och att det smittar av sig på allt som ligger på samma server. Det är nog ett av de här nya genetiska virusen som flyttar fram positionerna efterhand.
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
Teabinge

Inläggav Teabinge » 2009-12-06 17:32

För en som bara periodvis läser forat (uppdateringsfunderingar...) så verkar det som att wännerna har lätt att bli owänner....
:?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-12-06 17:57

Erik_Johansson skrev: Eller menar du på fullt allvar att det är IÖ och Carlssonstiftelsen som utvecklat och äger rättigheterna till de standardelement från Seas/Scan-Speak/Vifa som användes i Larsenhögtalarna vid lanseringen?

Det kan man väl kolla upp.... vad det är för element som använts/används och ifall dessa modeller tillkommit i sortimentet per input från SSC och/eller IÖ. Det behöver inte ens vara elementen som sådan som är IPR, utan dess företräden eller applikation; ex hur elementet bäst delas av el. dyl.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2009-12-06 17:58

screen skrev:
FBK skrev:

Mvh.
Ceder

@ FBK: Hifi är ingen hobby, det är blodigt allvar. Det säger ju sig självt om man skriver ut innebörden av förkortningen hifi, eller hur? 8)

Ännu värre blir det sedan när den ena efter den andre proklamerar att dennes alster är att likställa med betydelsen av förkortningen HiFi! :wink:

Och vilka/vem har då RÄTT TILL att proklamera och likställa sina alster med betydelsen och förkortningen till HIFI :?: Och vilka har det inte?

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-12-06 18:04

Ja, det är väl problemets kärna! Huvudet på spiken! :wink:
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Erik_Johansson
"Långa Fabrorn"

Inläggav Erik_Johansson » 2009-12-06 18:28

Nattlorden skrev:
Erik_Johansson skrev: Eller menar du på fullt allvar att det är IÖ och Carlssonstiftelsen som utvecklat och äger rättigheterna till de standardelement från Seas/Scan-Speak/Vifa som användes i Larsenhögtalarna vid lanseringen?

Det kan man väl kolla upp.... vad det är för element som använts/används och ifall dessa modeller tillkommit i sortimentet per input från SSC och/eller IÖ. Det behöver inte ens vara elementen som sådan som är IPR, utan dess företräden eller applikation; ex hur elementet bäst delas av el. dyl.

Du har absolut rätt. Men det var just ordet stöld som jag reagerade på. Är inte elementet skyddat och Scan-Speak därför säljer det till Larsen så kan det omöjligvis vara stöld. Speciellt om elementet funnits i närmare 10 år som är fallet med diskanten som används. :)

/Erik
du förtjänar!”

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-12-06 18:35

Erik_Johansson skrev:Du har absolut rätt. Men det var just ordet stöld som jag reagerade på. Är inte elementet skyddat och Scan-Speak därför säljer det till Larsen så kan det omöjligvis vara stöld. Speciellt om elementet funnits i närmare 10 år som är fallet med diskanten som används. :)

Återigen... det behöver inte vara elementet i sådant som är IPR*, utan användningsfallet. Dessutom kan man dra det ett steg till och ifrågasätta om man över huvud taget kommit på att använda elementet om man (om nu så är fallet dvs) inte fått info om det.

Låt oss vända på det... någon av oss hade suttit på larsons konstruktionsmötet och diskutterat en konstruktion... vilka element, vilka volymer, vilka filter etc... och så går vi hem och bygger något liknande och stressar ut på marknaden... Jag tror nog att larson hade betraktat det beteendet som stöld.

Not: jag har ingen kunskap i vad som hänt, det är enbart spekulerade / scenariekonstruktion från min sida.

* Intellectual Property Right

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2009-12-06 19:18

Nattlorden skrev:
Erik_Johansson skrev:Du har absolut rätt. Men det var just ordet stöld som jag reagerade på. Är inte elementet skyddat och Scan-Speak därför säljer det till Larsen så kan det omöjligvis vara stöld. Speciellt om elementet funnits i närmare 10 år som är fallet med diskanten som används. :)

Återigen... det behöver inte vara elementet i sådant som är IPR*, utan användningsfallet. Dessutom kan man dra det ett steg till och ifrågasätta om man över huvud taget kommit på att använda elementet om man (om nu så är fallet dvs) inte fått info om det.

Låt oss vända på det... någon av oss hade suttit på larsons konstruktionsmötet och diskutterat en konstruktion... vilka element, vilka volymer, vilka filter etc... och så går vi hem och bygger något liknande och stressar ut på marknaden... Jag tror nog att larson hade betraktat det beteendet som stöld.

Not: jag har ingen kunskap i vad som hänt, det är enbart spekulerade / scenariekonstruktion från min sida.

* Intellectual Property Right

Dina spekulationer är ju spännande men de stämmer ju inget vidare i fallet Larsen.

Elementet i Larsen 4 är ett helt annat från en annan tillverkare än t ex OA58.
Elementet i Larsen 6 är ett mycket populärt element (SS8545) som vid tillfället funnits på marknaden i 12-14 år (och använts av massor av högtalartillverkare utöver Stig Carlsson under denna tid). De som satt och funderade över Larsen 6 gillade detta element och då fick det bli det.
Diskantelementet D27 är ett standard element som valts p g a att det hade rimligt lämpliga spridningsegenskaper, något som är viktigt i en OA-inspirerad högtalare.
Lådvolymer ges ju per definition inom vissa gränser av valda elements T/S parametrar. Filtren i Larsen högtalarna skiljer sig markant från de som använts i Carlssonhögtalarna (branthet etc.).

Mvh

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-12-06 23:41

Det låter ju bra, det. Iofs säger det inget om hur framtida modeller från Carlsson var tänkte att se ut, men det låter i alla fall inte som något specialmodifiering av ett standardelement.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2009-12-07 01:11

Verkar som det är mer storm på forumet jämfört emot IRL, såg inga krambilder men de såg ut att ha trevligt. http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... &start=270

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-12-07 01:18

Nattlorden skrev:Det låter ju bra, det. Iofs säger det inget om hur framtida modeller från Carlsson var tänkte att se ut, men det låter i alla fall inte som något specialmodifiering av ett standardelement.

Framtida modeller??

Det fanns väl inga planer på nått. Och tyvärr lär vi nog inte se några sådanna framöver heller...
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2009-12-07 12:44

Richard skrev:
Almen skrev:
nolimitsoya skrev:
Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades.

Jag kanske har missat något väsentligt, men vad var det som aldrig konkretiserades? :)

Det jag citerade tidigare i tråden (sidan 16). Det talades om en historieförfalskning i stalinistisk anda på faktiskt.se som skulle avslöjas, Ingvar Öhmans "missförstånd" och "missbegrepp" skulle redas ut, och "lögnen...skall...offentligt utrotas".

Jag har inte sett så mycket av utredning, däremot tycker jag att man, av det man föresatt sig att göra, är på god väg med att "hänga ut person för en förnedrande genombrutal offentlig avrättning".

Det var därför jag lade upp citaten, för att förhoppningsvis ge en lite annan infallsvinkel på diskussionen.

Ja- fast de riktiga stalininsterna är ju de som vill genomföra avrättningen, för egna onda syften..

Och det har väl alla intelligenta forumläsare vid det här laget, redan räknat ut.

Nej, det har de inte. Du har fått en hel del spydiga eller ironiska kommentarer och dessa är ju lätta att slå ifrån sig. Men det är ett tecken på något. För mig framstår du som obalanserad i din uppfattning och fullständigt devot Öhman-fan utan någon som helst distans till IÖ och hans gärning. Dina omdömen en ond "agenda" hos Naqref, Steindl och andra kräver också en hel del "omvärdering" av vad vi tidigare kunna se av dessa på forumet. Att jag uppfattar dig så är inget problem för mig utan för dig om ditt syfte är att genom argument få gehör för din uppfattning.

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino