Moderator: Redaktörer
Bra kvalitethawkeye skrev:Vad säger ni om kvalitén på AL-1002?
http://www.blocket.se/halland/Cerwin_ve ... m?ca=8&w=3
Va den fin förstärkarn? Kolla med bussgods ang högtalarna ,men lär ju kosta lite iom att dom är stora ock tunga (kanske bättre att hämta dom med bil)hawkeye skrev:Frågan är bara hur man skall få hem dem från Varberg på bästa sätt:p Och jag medger att det var lite slappt av mig att fråga på forumet vilken tumstorlek basarna hade.
Nu har jag förresten köpt en A-757:)
Har lyssnat på högkvaliativa högtalare med 8" i basen (omtalade högtalare) såna högtalare har ju sina ljudmässiga fördelar men att få ett par att spela som dessa dc-15 till tecno ock liknande musik är bara att glömma , dom kommer inte ens i närheten i varken ljudtryck eller fysisk upplevelse (skillnaden är stooor)House och rock kan jag inte tänka mig att man kan spela fullt ut med ett par 8" hur mycket de än kostar!
zapanasta skrev:Bra kvalitethawkeye skrev:Vad säger ni om kvalitén på AL-1002?
http://www.blocket.se/halland/Cerwin_ve ... m?ca=8&w=3
zapanasta skrev:Spelglädje utav fn är det att ha ett par stora cerwin (det är kul att lyssna på musik) har hört högtalare med bättre ljudkvalitet men dessa jag har räcker till alldeles utmärkt på den fronten för mig .Har lyssnat på många olika modeller i mina dar men än så länge har jag inte hört nåt jag hellre skulle vilja haOBS ,nu pratar jag relativt billiga fronthögtalare ,inte basmoduler ,elektroniska delningsfilter,slutsteg osv för hur mkt pengar som helst..........
hawkeye skrev:Jag hade tänkt skaffa mig en profil på minhembio.com och lägga upp bilder på anläggningen och de fortskridande uppgraderingarna men efter att ha tittat på Supernollans länk så var det bara att lägga ner, hehe!
Nu är jag ute efter EQ och CD. CD skall i vart fall vara Pioneer, har ni några tips? Även tips på lämplig EQ tas tacksamt emot:)
zapanasta skrev:Ps al- serien är inte lik dc-serien alls, en helt annan högtalare, möjligtvis nån filterkomponent som är lika kanske, men som vanligt tror folk att cerwins alla modeller låter likadant![]()
Supernollan skrev:zapanasta skrev:Ps al- serien är inte lik dc-serien alls, en helt annan högtalare, möjligtvis nån filterkomponent som är lika kanske, men som vanligt tror folk att cerwins alla modeller låter likadant![]()
Så du menar att AL-serien är sämre än DC? Annars brukar ju CV-folket hålla AL1000 som den bästa högtalaren de har byggt (bortsett från de stora asen då, 1215 eller var de nu heter).
Användare som besöker denna kategori: Beakungen, RogerGustavsson och 36 gäster