Måste ställa mig bakom Mr_Ekans synpunkt:
Mr_Ekan skrev:rhenrics, kan du styrka det som markih fetnoterat? Nationalekonomin studerar förvisso en mängd samband, men just detta har jag aldrig stött på i litteraturen.
Vilken marknadsekonomi menar rhenrics uppvisar med priset synkroniserad prestanda???
Sen tänkte jag fortsätta lite med retoriken (men det blir mitt sista dylika inlägg, det lovar jag, nästan...

)
Om du rhenrics verkligen menar att
...eftersom pris och prestanda brukar gå hand i hand på en marknad utsatt för konkurrens.
och dessutom hävdar att just en dylik marknad föreligger och att sambanden därför inte är komplcerade - så varför presenterar du inte Booster för den lika enkla som självklara slutsatsen: Köp den dyraste apparaten du har råd med!
Jag vill för övrigt hålla med Engelholm om att det blivt mycket retorik och lite råd i denna tråd, men jag tror det beror främst på att Booster faktiskt fortfarande inte har svarat på frågan om vad det är för egenskaper han söker i förstärkaren, egentligen.
Det var väl i och för sig du Engelholm inne på också lite tidigare.
Hursom helst - Booster: Vilka egenskaper vill du att förstärkaren skall erbjuda?
Snygg?
Stark?
Modig?
"Bra" sound?
Frihet från sound (från färgning)?
Förmåga att driva extremt lågohmiga (felkonstruerade) högtalare?
Fjärrkontrollerbar?
Tonkontrollförsedd?
Behöver du mono-knapp?
Behöver du balanskontroll?
Är effektmätare eller i varje fall en klippindikator något du skulle uppskatta?
Skall den vara maffig glassig och imponerande, eller liten och diskret?
Vh, Ing. Öhman
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).