Moderator: Redaktörer
bomellberg skrev:Steget är specat till 2 x 160W i 8 ohm, så 160V på railen är nog på tok för mycket. Jag ska mäta och återkomma. Det är uppmätt i tester till ca 135W i 8 ohm.
Mvh,
/Bosse
Jax skrev:Flint skrev:Jax skrev:Flint, ta nu och anslut dubbel spänningsförsörjning med mittpunkten ansluten till högtalaren och kolla frekvensgången igen.
Visa. Simulera få se.
Alltså, jag var seriös.
bomellberg skrev:Flint: Japp, ena kanalen brusar när man vrider upp volymen. Om jag fortsätter vrida så når den en gräns då den själv fortsätter höja för att så småningom klippa, och därefter börja om. Sen står den och självsvänger på det sättet ca en gång per sekund. Det låter ungefär som hjärtslag i mina små AudioPro.
Flint skrev:Frekvensgång med IC:n OPA134.

bomellberg skrev:Potmätningen är skum. Den mäter likadant inkopplad som urkopplad, vilket är 20K vid -∞ och 0R vid 0dB. Den fungerande kanalen är likadan.
Jag tog bort poten och mätte på kontakten på kortet. Jag förväntade mig 4K7 mellan mittstift och ytterstift, samt 9K4 mellan ytterstiften, men där är avbrott mellan alla. Tog bort kortet från kylflänsen. R66 och R67 är inte monterade!
bomellberg skrev:Flint: Har du något förslag på alternativ som kan fungera? Vissa har bytt till OPA2134 tex.
Användare som besöker denna kategori: OscarE och 15 gäster