Harryup skrev:Kan nån påminna sig ha blivit köpsugen någonstans utom i baren?

Tråden får mig att komma ihåg varför jag bestämt mig för att inte gå på fler mässor....och om man ändå hamnar på en så skall förväntningarna på välljud vara noll.
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:...jag kan bara instämma med föregående; det jag hörde lät trist. T.o.m. piP, som lät så bra i en viss täbykällare sist jag hörde den... )
IngOehman skrev:Svante skrev:...jag kan bara instämma med föregående; det jag hörde lät trist. T.o.m. piP, som lät så bra i en viss täbykällare sist jag hörde den... )
1. (angående slutklämmen) Tack!
----Snip
När jag passerade rummet spelades för det mesta någon gammal vinyl, där... det musikaliska var högre prioriterat än ljudkvaliteten.![]()
----Snip
Det förklarar att det när jag om lördagsaftonen tittade in strax efter stängning bjöds på i storleksordningen >25% distorsion = grav klippning.![]()
IngOehman skrev:Behållningen av mässan för min del var Svantes att-mäta-ljud-föredrag. Även om den tekniska nivå, i varje fall initialt, var mycket låg var underhållningsvärdet genom den strålande pedagogiken och snyggt illustrerande exemplen prima högt. Jag var tvungen att bevista det båda gångerna!![]()
Vh, Ing. Öhman----Snip
ja man kan då lugnt konstatera att på en mässa kan man lika gärna strunta i att spela musik....trevlig men trång tillställning iaf...
får man fråga öhman varför piparna stod så långt ut från väggen?
Faktum är, att jag tror jag skall ta upp de där Atakama-stativen på mitt eget program om jag kan hitta något bra ställe att lagra dem... Det känns trist att alltid behöva be folk att själv leta upp någon som kan sälja dem.
Svante skrev:...jag drog avsiktligt ner nivån ganska lågt, jag har alltför många gånger pratat på en för hög nivå, både på och utanför teknis, med resultat att bara några få i publiken har fått ut nåt av det.
IngOehman skrev:Svante skrev:...jag drog avsiktligt ner nivån ganska lågt, jag har alltför många gånger pratat på en för hög nivå, både på och utanför teknis, med resultat att bara några få i publiken har fått ut nåt av det.
Ljudtrycksnivå?
![]()
Vh, iö
IngOehman skrev:Faktum är, att jag tror jag skall ta upp de där Atakama-stativen på mitt eget program om jag kan hitta något bra ställe att lagra dem... Det känns trist att alltid behöva be folk att själv leta upp någon som kan sälja dem.
Vh, Ing. Öhman
Ranefjord skrev:Morello: Hur många Opus3or blev det då?
Morello skrev:Ranefjord skrev:Morello: Hur många Opus3or blev det då?
Exakt nollJag är inte speciellt förtjust i den musik som OPUS3 producerar. Dessutom är jag inte helt övertygad av ljudkvaliten.
Ja, sandfyllning rekommenderas. Allt är ju inte stomvibrationer, stativen skakas ju av akustisk transmission (=ljud) också.
Harryup skrev:Nån mer än jag som tyckte att videokvalitén var ganska skiftande mellan olika rum?
Väldigt bra i vissa och öken i andra.
Fast alla verkade nöjda med vad dom visade?!
Man får ju lätt förutfattade meningar om det allmänna intrycket av montern och grejorna i den, för det är ju lite svårt att skylla på rummet när det gäller bildkvalitén.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster