Moderator: Redaktörer
Beklagligt är vad det är. Dock anser jag att förståelse är ett viktigt ord i detta sammanhang. LTS förra mässutställning resulterade ju även det i besvikelse från alla håll och kanter. Söndriga slutsteg, inaktivitet och avsaknad av initiativförmåga var kommentaren från LTS-ledningen.Johan_Lindroos skrev:Harryup skrev:Nån mer än jag som tyckte att videokvalitén var ganska skiftande mellan olika rum?
Väldigt bra i vissa och öken i andra.
Fast alla verkade nöjda med vad dom visade?!
Man får ju lätt förutfattade meningar om det allmänna intrycket av montern och grejorna i den, för det är ju lite svårt att skylla på rummet när det gäller bildkvalitén.
Ja, och dessutom hade väldigt många felinställd geometri (alltså zoomläge/16:9/etc). Är de blinda?
Jag ville bara påpeka att det inte är helt lätt eller självklart att göra allting rätt varken första eller andra gången man ställer ut. Inte blir det lättare med avsaknad av feedback heller!Johan_Lindroos skrev:Håller med dig Pär vad gäller hur LTS lyckades (eller rättare sagt inte lyckades). Men å andra sidan bör man ha överseende med att LTS inte varken vara vana vid att dema saker och heller inte har det som dagligt arbete, så man får nog ha lite överseende med dem. Både Ingvar och jag var engagerade på andra håll förra året och hann inte hålla på och fixa med LTSs anläggning. Men visst kom det ju då det begav sig en lång förklaring från flera LTSare inkl mig själv, det måste du hålla med om!
Morello skrev:Apropå ljudkvalitet, jag köpte ju ett fonogram med Allan Taylor på mässan. En Stockfish-produktion. Jag har sedan tidigare uppskattat Taylor och ljudkvaliten på hans album.![]()
fbk skrev:Morello!
Vilken Patricia Barber skiva var det som du spelade inne hos MårtenDesigns 2-kanalsrum. Jag stog bakom soffan i vit T-shirt och frågade vad den hette när du hade lyssnat klart på den, men tyvärr glömt titeln. Visste föresten inte att det var du som var Morello.
Mvh Per
fbk skrev:Tack! Denna skiva ska inhandlasAlltid intressant med musik som man aldrig hört förut.
Mvh
Morello skrev:
Hej!
Det var 'Modern Cool'.Albumet innehåller en fantastisk cover på Doors-låten "light my fire"
EngelholmAudio skrev:...
Förresten - har du samma mailadress som förut? Annars kan du gärna lägga ett mail till mig på info@engelholmaudio.com så kan jag göra reply. Har ett par frågor, om du har tid/möjlighet/lust.
Morello skrev:fbk skrev:Morello!
Vilken Patricia Barber skiva var det som du spelade inne hos MårtenDesigns 2-kanalsrum. Jag stog bakom soffan i vit T-shirt och frågade vad den hette när du hade lyssnat klart på den, men tyvärr glömt titeln. Visste föresten inte att det var du som var Morello.
Mvh Per
Hej!
Det var 'Modern Cool'.Albumet innehåller en fantastisk cover på Doors-låten "light my fire"
Belker skrev:Ingen som har fler bilder på:
*Prylar
*Rum
*Nördar
?
Rummet med nya bat-steget och högtalare från amphion lät väldigt murrigt och färgat, dålig dynamik etc. Sämsta jag lyssnade på tror jag (var inte inne och lyssnade på OceliaRanefjord skrev:Inga intryck av rummen? Var lite modiga nu då!
Nä de spelade inte när jag var förbi, hade bara ca 5,5 timmar minus lunch på mig på mässan så det blev inte jättemycket lyssnat. Det är ju roligare att prata med folk dessutomRanefjord skrev:Lyssnade du något på PMC oxo hos Goldenage?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster