Blir nog en till tråd snart om dipolpanelerna. Tror att blotta sig är ett bra sätt att bli disciplinerad..

/Peter
Moderator: Redaktörer
+1Piotr skrev:Tror att blotta sig är ett bra sätt att bli disciplinerad..![]()
/Peter
Piotr skrev:boom skrev:större låda sen hinkar du på med en helvetiskt massa effekt så blir det Big-ba-da-boom!
Jo, jag tror 30 liter eller så blir en bra kompromiss med tanke på att jag siktar på 8-16 basar.
/Peter
celef skrev:Piotr skrev:boom skrev:större låda sen hinkar du på med en helvetiskt massa effekt så blir det Big-ba-da-boom!
Jo, jag tror 30 liter eller så blir en bra kompromiss med tanke på att jag siktar på 8-16 basar.
/Peter
vad landar en sådan installation på i värsta fall? 16 x 5.000 till 10.000:- = 80.000 till 160.000:- det är hårresande lite pengar tycker jag
boom skrev:Piotr skrev:
Blir 8-16 basar totalt
/Peter
Har du basarna eller skall du köpa flera så du bara vet så gick tc sounds i kk för 2år sedan
boom skrev:Piotr skrev:
Blir 8-16 basar totalt
/Peter
Har du basarna eller skall du köpa flera så du bara vet så gick tc sounds i kk för 2år sedan
Piotr skrev:boom skrev:Piotr skrev:
Blir 8-16 basar totalt
/Peter
Köpte innan det. Kommer inte köpa av dom igen då dom blåste mig på fyra stycken basar.. som helt enkelt saknades i leveransen. Har varit i kontakt med dom via mail och telefon men fick aldrig något svar och till slut undvek dom att svara på mail.
So, since I got ripped of by TC sounds (four basses payed for but never delivered): Stay away from TC sounds.
Mycket oseriöst företag.
/Peter
steveo1234 skrev:boom skrev:Piotr skrev:
Blir 8-16 basar totalt
/Peter
TC sounds har återuppstått igen för några månader sen.
Erbjudna produkter är (eller kommer att vara):
Epic 10D2" and 12D2"
Axis 12Q1" and 15Q1"
LMS-R 12" and 15" (This is the Revo with a 3" linear voice coil)
LMS Ultra 5400 18" <- Notera!
Pro Audio 18"
Aura Top Assembly 18"
VMP (Passive Radiators) 12", 15" and 18"
boom skrev:Haakan_W skrev:undra vad maskinerna för att tillverka dessa element kostar?
inte många ören för grunkorna var tillverkade i kina så dom tillverkade till flera andra
Haakan_W skrev:vore intressant å veta ändå vad det kostar att dra igång en så pass liten tillverkning som dom hade
Haakan_W skrev:jag tror dom körde en major blåsning med feta falska fakturor och skalbolag....
hur kan ett så litet familjeföretag gå så dåligt när man har så bra rykte? eller var det 100tals anställda?
Haakan_W skrev:fan dom va ju svindyra deras element....uppåt 10k per styck...vad kan produktionskostnaden vara egentligen?
en sak ska man veta i dom lugnaste vatten simmar de mest otroligt fula fiskar...
har svårt att se hur dom inte kunde tjäna pengar...hur svår kan avansen på ett sålt element vara att räkna ut....för dom hade väl inte direkt svårt att sälja det dom producerade verkar det som...
boom skrev:Haakan_W skrev:fan dom va ju svindyra deras element....uppåt 10k per styck...vad kan produktionskostnaden vara egentligen?
en sak ska man veta i dom lugnaste vatten simmar de mest otroligt fula fiskar...
har svårt att se hur dom inte kunde tjäna pengar...hur svår kan avansen på ett sålt element vara att räkna ut....för dom hade väl inte direkt svårt att sälja det dom producerade verkar det som...
dom var billiga innan dom choke höjde dom och då talar man om lätt 100% och det dom skyllde på var att produtions kostnaderna hade skjutit i höjden sen vet jag inte om part express har några element kvar från audio pulse = tc-sound.
steveo1234 skrev:boom skrev:Haakan_W skrev:fan dom va ju svindyra deras element....uppåt 10k per styck...vad kan produktionskostnaden vara egentligen?
dom var billiga innan dom choke höjde dom och då talar man om lätt 100% och det dom skyllde på var att produtions kostnaderna hade skjutit i höjden sen vet jag inte om part express har några element kvar från audio pulse = tc-sound.
Visst, det är ju mycket pengar. Men, ponera att man bara kan ha 2 stycken 200liters lådor i vardagsrummet och man vill maximera ljudkvalitet vid höga ljudtryck. Då finns det ingenting som slår LMS 5400 i nuläget. Oavsett pris.
Att det går att bygga bättre grejer om man får använda större lådor är ju iofs inte helt oväntat...
boom skrev:steveo1234 skrev:boom skrev:Haakan_W skrev:fan dom va ju svindyra deras element....uppåt 10k per styck...vad kan produktionskostnaden vara egentligen?
Visst, det är ju mycket pengar. Men, ponera att man bara kan ha 2 stycken 200liters lådor i vardagsrummet och man vill maximera ljudkvalitet vid höga ljudtryck. Då finns det ingenting som slår LMS 5400 i nuläget. Oavsett pris.
Att det går att bygga bättre grejer om man får använda större lådor är ju iofs inte helt oväntat...
Finns en lirare i new orleans som byggde med dubbla lms 15 och 8 slavar i en låda det är manligt
steveo1234 skrev:boom skrev:steveo1234 skrev:boom skrev:Haakan_W skrev:fan dom va ju svindyra deras element....uppåt 10k per styck...vad kan produktionskostnaden vara egentligen?
Finns en lirare i new orleans som byggde med dubbla lms 15 och 8 slavar i en låda det är manligt
Just det bygget var (eller rättare sagt är) inget välplanerad systtem. Ett typexempel på vad som händer när man bara fokuserar på en parameter...
Användare som besöker denna kategori: Conny och 14 gäster