Moderator: Redaktörer
It turns any good CD player into something virtually indistinguishable from the Tri-Vista SACD.
hali skrev:En annan kul, liknande grej, ar Musical Fidelitys "buffersteg".It turns any good CD player into something virtually indistinguishable from the Tri-Vista SACD.
http://www.musicalfidelity.com/mf/en/Pr ... llX/SX10V3
Ok, ta en vanlig Sony CD for tusenlappen, slang pa ett buffertsteg och du har en CD/SACD spelare som spelare lika bra som en Tri-Vista for 70papp.![]()
Riiiight!
På vilket sett verkar Nox okunnig?Johan_Lindroos skrev:Om man förljer Prisjaktstråden så verkar både "Nox" och "Perfectlink" okunniga.
Tror jag inte. Vi trivs bättre här. Där vi kan skriva inlägg. Och inte behöver möta några live.BengtO skrev:kan ingen kila in på Hifihuset o spela lite dum o fråga om nån uppgradering?
boom skrev:tyvär måste jag säga om prisjakts forum. man kan börja fundera om det sitter försäljare eller importörer som vill pusha för sina produkter det är bara att läsa alla inlägen så handlar det om samma produker hela tiden .som blir rekomenderat
Edit: lite lustigt att vi på faktiskt, som har väldigt mycket branschfolk, har så lite oseriöst folk. Många har ekonomiska intressen inom kommersiell hifi men ingen (såvitt jag vet(?)) gör ens på snudd till oärliga inlägg
En sak som jag har svårt för är handlare som hela tiden pushar sina produkter i trådar, rekommenderar just det de säljer och ibland även kommenterar(i olika omfattning och syfte) konkurrenter och andra källor.
hali skrev:Edit: lite lustigt att vi på faktiskt, som har väldigt mycket branschfolk, har så lite oseriöst folk. Många har ekonomiska intressen inom kommersiell hifi men ingen (såvitt jag vet(?)) gör ens på snudd till oärliga inlägg.
Style skrev:Då blev jag avstängd med motiveringen att alla hade minsann rätt att ha sin åsikt om hur det fungerar och att det var kränkande att säga att nån hade fel.
.
Piotr skrev:"Hehe, det lustiga är att det går att bygga en burk som faktiskt förbättrar en SACD-spelare till en CD-spelares nivå. Om ni förstår vad jag menar... "
Nix, fattar noll!![]()
/Peter
Jax skrev:Tråden LP vs CD finns här:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=66189&hl=sampling+vinyl
Kul att bli felaktigt citerad i ett annat forum. Min smiley kom inte med i citatet vilket förvandlar min sarkasm med allvarlig underton till något helt annat.
Användare som besöker denna kategori: KentLindqvist och 36 gäster