av lennartj » 2010-01-08 00:27
Förutom verkligheten är min referens beträffande återgivning de komponenter som ingår i min nuvarande anläggning.
För tillfället är mitt fokus på högtalarna, därför har jag två par Carlsson OA52, dels det par jag levt med i drygt 25 år och uppgraderade för snart 16 år sedan i egen dialog med Stig själv ett par år innan den officiellla uppgraderingen till .2 fanns att köpa, och ett annat par som jag laborerar med.
Ska jag göra större förändring än att byta någon enstaka komponent i mina slutsteg gäller samma, då måste jag skaffa ett par till!
Jag är så nöjd med det jag har att jag bara gör mina experiment av nyfikenhet och upptäckarglädje, samt för att utmana mitt handlag (det gäller att vinna över den lede Parkinson så länge det går).
Det är också en trygghet, den dagen jag förlorar har jag ju ändå min gamla referens kvar och står inte utan något som fungerar, som jag varit nöjd med.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]