Mvh,
/Bosse
Moderator: Redaktörer
bomellberg skrev:Hmm, enligt några trådar på andra forum kan det handla om antennsladden som diffar i potential. Jag har ju ett TV-kort i HTPC:n som antennen är ansluten till. Får testa det också.
Mvh,
/Bosse
bomellberg skrev:Mike: då rekommenderas en sådan här:
119 spänn på Kjelle.
Mvh,
/Bosse
MagnusÖstberg skrev:Tvärtom måste vara simplare?
Dvs tejpa jodningen på steget.
bomellberg skrev:Var hemma på lunchen och fick för mig att öppna steget. Det sitter redan ett NTC-motstånd på nätbrunnen!
Notera den gröna runda komponenten bredvid högtalarutgångarna:
Beteckningen är "SCK201R0" och genom googling har jag funnit att det har R25=1ohm och Rimax=0.034ohm. Att steget drog säkringen kan bero på att jag höll på med att labba med inkoppling etc, och inte lät NTC-motståndet svalna mellan gångerna. En sak som Behringer sparat pengarna på är alltså en ordentlig soft-start. Gastone, har du kvar några kort?
Mvh,
/Bosse
bomellberg skrev:Nu har det hittat in ett litet softstart-kort från Gastone också:
Det är något visst med klickande (och då menar jag fungerande) relän. Tack Gastone för den snabba frakten. Det fungerar ypperligt!
Mvh,
/Bosse
Gastone skrev:bomellberg skrev:Nu har det hittat in ett litet softstart-kort från Gastone också:
Det är något visst med klickande (och då menar jag fungerande) relän. Tack Gastone för den snabba frakten. Det fungerar ypperligt!
Mvh,
/Bosse
Utmärkt, du har ju några VA i den kärnan...![]()
Tänk bara på att vid upprepade av & påslag (vid test och dyl.), så blir serie/parallellmotstånden ganska varma och de ligger farligt nära trafons isolering, iaf ser det ut så på bilden...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster