Morello skrev:mrGaskill skrev:Morello, är rs2000 det bästa slutsteg (i storleksklassen eller överhuvudtaget) du känner till?(handen på hjärtat nu alltså.)
Den frågan överlåter jag till andra att besvara.
Hur ska andra veta vad du känner till?

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:mrGaskill skrev:Morello, är rs2000 det bästa slutsteg (i storleksklassen eller överhuvudtaget) du känner till?(handen på hjärtat nu alltså.)
niklas skrev:Morello skrev:mrGaskill skrev:Morello, är rs2000 det bästa slutsteg (i storleksklassen eller överhuvudtaget) du känner till?(handen på hjärtat nu alltså.)
Hur ska andra veta vad du känner till?
MagnusÖstberg skrev:Morello:
Har du sett något steg som mäter bättre än RS2000?
Vad är dess undre gränsfrekvens?
Aerob skrev:En annan fråga som poppade upp som borde vara relevant i detta sällskap:
Kommer den passera en F/E-lyssning?
Morello skrev:Aerob skrev:En annan fråga som poppade upp som borde vara relevant i detta sällskap:
Kommer den passera en F/E-lyssning?
Om du menar på ett FE-test i LTS regi, så kan man ju inte veta det i förväg.
Morello skrev:Tumme skrev:Vilka mått har slutsteget? Kan ni avslöja det?
Thomas
L=620 mm
H=250 mm
B= 440 mm
Piotr skrev:Får jag också svara på relevanta frågor?
/Peter
MagnusÖstberg skrev:David_A skrev:Effekt, pris, bryggkopplingsbart?
ca 2x500W, bryggkopplingsbart i 2 ohm. Pris efter prestanda
petersteindl skrev:Du hann precis före. Jag som tänkte fråga PiotrNu frågar jag dig istället
Det är ett stereosteg vad jag förstår. Låt säga att den körs i stereo d v s inte bryggkopplad. Hos vissa konstruktörer så uttrycks det som så att det skulle kunna vara en fördel om man driver den ena kanalen med omvänd polaritet gentemot den andra kanalen från ingång till utgång eller bara på effektdelen av slutsteget men att man därefter polaritetsvänder högtalaranslutningarna på ena kanalen så att utsignalerna återigen blir med samma polaritet i slutändan. På så sätt skulle strömvariation från nätdelen minska då de ljud som ligger i mitten i ljudbilden. Är det något du provat eller något som du rekommenderar eller ej? Har själv faktiskt aldrig provat, men jag skulle kunna tänka mig att det vore enkelt att koppla så på ditt slutsteg och speciellt på själva effektdelen av slutsteget.
MvH
Peter
bomellberg skrev:petersteindl skrev:Du hann precis före. Jag som tänkte fråga PiotrNu frågar jag dig istället
Det är ett stereosteg vad jag förstår. Låt säga att den körs i stereo d v s inte bryggkopplad. Hos vissa konstruktörer så uttrycks det som så att det skulle kunna vara en fördel om man driver den ena kanalen med omvänd polaritet gentemot den andra kanalen från ingång till utgång eller bara på effektdelen av slutsteget men att man därefter polaritetsvänder högtalaranslutningarna på ena kanalen så att utsignalerna återigen blir med samma polaritet i slutändan. På så sätt skulle strömvariation från nätdelen minska då de ljud som ligger i mitten i ljudbilden. Är det något du provat eller något som du rekommenderar eller ej? Har själv faktiskt aldrig provat, men jag skulle kunna tänka mig att det vore enkelt att koppla så på ditt slutsteg och speciellt på själva effektdelen av slutsteget.
MvH
Peter
Det är väl endast då man kör med ett PSU till båda kanaler som detta är intressant?
Utan att veta hur O&G byggt upp sitt steg gissar jag att deras PSU är av dubbel natur. Kanske inte dubbla trafos, men dubbla kondensatorbankar iallafall. Då faller ju konceptet enligt ovan.
Mvh,
/Bosse
Morello skrev:RS2000 har en gemensam nätdel (av koventionell typ, dvs ej switchad)så att maximalt med kraft alltid finns tillgänglig för båda kanalerna. Även de tvenne toroid-trafosarna är gemensamma för kanalerna.
MagnusÖstberg skrev:Har du sett något steg som mäter bättre än RS2000?
ollebolle skrev:MagnusÖstberg skrev:Har du sett något steg som mäter bättre än RS2000?
Jag vet ett väldigt bra steg
http://www.synaesthesia.ca/PGP.html
Men man kanske inte kan jämföra det med RS2000, då det är ett mycket större steg.
Dessutom är PGP-steget ett diy-projekt.
Men det verkar häftigt, samtidigt som det är alldeles för svårt för mig.
Jon_S skrev:Morello: Vad tar RS2000 för insignalsformat? Dvs ballat, oballat, känslighet, inimpedans och kontaktyp.
celef skrev:känns lite som kejsarens nya kläder
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 19 gäster