Moderator: Redaktörer
rolfzetterberg skrev:Jodu,Per,jag var också en av de där som ramlade iväg och köpte SE77+PA77 när de kom i sitt tidiga utförande!
Semicon låg på Fridhemsplan och sålde bl.a Dokorder,Sonics högtalare,Trio amatörradio,ERA mm.Då fanns SE66(ser ut ungefär som två SE77 staplade på varandra och med samma typ av aluminiumfront),alltså allt i en låda.Slutsteg fanns i två varianter,PA06 och PA4(tänk om det fanns en enkel bildfunktion på det här forumet........)Hösten 1970 kom 77-serien.
rolfzetterberg skrev:En vacker dag får jag väl skaffa ett eget ställe att lägga upp bilder på och länka till.
Flint skrev:Kul med tonkontrollpottarna på försteget som hade ökning motsols. Var det möjligen en konstruktionsmiss som fick överleva.
bomellberg skrev:Funderar starkt på att bygga en CD av den PA-77:a jag har "över".
Mvh,
/Bosse
rolfzetterberg skrev:Bilder och bilder....mest är det annonser i Radio&Television,men det duger väl att titta på.Ett gammalt handritat schema på ett slutsteg med 2x BD130 finns också.Troligen är det PA06an med 30W ut.Har sett 66an i verkligheten,men aldrig haft någon.
En vacker dag får jag väl skaffa ett eget ställe att lägga upp bilder på och länka till.
rolfzetterberg skrev:Nja,nu var det ju inte speciellt 66an som jag hade bilder på,utan jag menade lite filosofiskt sådär i största allmänhet....
Lite finns det ju tidigare,nämligen här:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ht=semicon
rolfzetterberg skrev:Det här lär väl vara schemat till PA06.I grunden en Siemenskonstruktion som en elektronikintresserad ung man ritade av en gång i tiden. Det var inte så vanligt med kopieringsmaskiner på den tiden. Lägg märke till att det är en förstärkare i två steg.
bomellberg skrev:Närbild på Semicon stapeln, samt en uschlig NAD-CD:
bomellberg skrev:Vet någon förresten hur ingångsväljaren fungerar? Jag tycker att jag kan få signal på Tape-ingången hur jag än trycker på knapparna.
Flint skrev:rolfzetterberg
Det verkar som om du hade bra koll när du ritade av schemat på PA06 för kopplingen hoppade igång direkt och ville simulera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster