Moderator: Redaktörer
Jo, det blir ju lite svårt att jämföra utan skivspelare, man får ta saker för vad de är helt enkelt.jockewe skrev:Jaha, så nu är det Bill50's pickup, tonarm,RIAA som jämförs mot olika bitrates? Försöker förtvivlat hänga med i svängarna här... Det går fort i hockey
Svante skrev:en fråga till Bill: Det verkar som om du har fått tag på en vinyl som har samma master som CDn. Eller vet man det?
dawen skrev:Bill50x skrev:http://www.armeka.se/Norah graph.jpg
404 här...
jockewe skrev:Ett tag trodde jag att det handlade om vinyl... nu förstår jag att det handlar om olika komprimeringar, tack för förklarande, var orolig ett tag att man kunde jämföra mediet vinyl med nå't.... ciao från mig
Thomas_A skrev:Nån fler som testat AAC 128 kbit/s varianten mot original?
T
Den värsta tänkbara musik-förstöraren.lite svaj också.
Vill du förklara lite hur det låter, jag märkte inget med hihaten. Däremot på strängljudet på basen. Det var detta som gjorde att jag lätt prickade in 7/7.Morello skrev:Håller med Martin om att jämförelserna haltar.![]()
Har lyssnat lite mer på MP3-versionen av Barber och det låter inte speciellt kul faktiskt. Hihatens klang är minst sagt sabboterad.
Martin skrev:Vill du förklara lite hur det låter, jag märkte inget med hihaten. Däremot på strängljudet på basen. Det var detta som gjorde att jag lätt prickade in 7/7.Morello skrev:Håller med Martin om att jämförelserna haltar.![]()
Har lyssnat lite mer på MP3-versionen av Barber och det låter inte speciellt kul faktiskt. Hihatens klang är minst sagt sabboterad.
lazyworm skrev:Klangen är lite lik aa regular hats 14" tycker jag
Morello skrev: Undrar vad det är för hihat? Det står i konvolutet att det är en Sabian, men vilken serie och vilken modell? Den som kan höra det bjuder jag på en semla.Det låter inte som en tunn jazz-hihat, utan mer som en tjockare/modernare rock.hihat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster