Naturligtvis skall det följa med individuellt mätprotokoll (signerat), med varje exemplar

//Michael
Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:Laila skrev:Några mätningar vid typ 250mW utgångseffekt ?
Är också nyfiken på dist vid 0.1-1W.
/Peter
gnypp45 skrev:Fjonkalicious skrev:Ingen procentnuffra?
32 ppm?
Hur har ni lyckats få bort övergångsdistorsionen så fullständigt?Morello skrev:Distorsionen är relativt oberoende av amplitud och frekvens.
paa skrev:Hur har ni lyckats få bort övergångsdistorsionen så fullständigt?Morello skrev:Distorsionen är relativt oberoende av amplitud och frekvens.
Morello skrev:paa skrev:Hur har ni lyckats få bort övergångsdistorsionen så fullständigt?Morello skrev:Distorsionen är relativt oberoende av amplitud och frekvens.
Frågan är om övergångsdist någonsin varit ett stort problem; jag har inte upplevt det så.
hevi skrev:Morello skrev:paa skrev:Hur har ni lyckats få bort övergångsdistorsionen så fullständigt?Morello skrev:Distorsionen är relativt oberoende av amplitud och frekvens.
Frågan är om övergångsdist någonsin varit ett stort problem; jag har inte upplevt det så.
Är det inte så när det gäller distmätningar, att för väldigt låga effektuttag så dominerar ofta grundbruset från förstärkaren över nivåerna på distortionskomponenterna?
Att ni får så sinnessjukt bra THD+N även för låga effekter beror väl på att konstruktionen (utöver att vara i det närmaste naturlagsvidrigt lågdistande) är *extremt* lågbrusande (tack vare det diskreta ingångssteget)?
H
Ragnwald skrev:Krävs det inte hårdmatchade komponenter rakt igenom, för att få till så fina värden?
Har det tänkts hålla samma standard på produktionsexemplaren?
Morello skrev:Ragnwald skrev:Krävs det inte hårdmatchade komponenter rakt igenom, för att få till så fina värden?
RS2000 tarvar inte så mycket som en matchad/selekterad komponent - det var ett krav.
Morello skrev:Ragnwald skrev:Krävs det inte hårdmatchade komponenter rakt igenom, för att få till så fina värden?
RS2000 tarvar inte så mycket som en matchad/selekterad komponent - det var ett krav.
Almen skrev:Morello skrev:Ragnwald skrev:Krävs det inte hårdmatchade komponenter rakt igenom, för att få till så fina värden?
Distorsionssiffror å sido - det är imponerande.
shifts skrev:Är denna tråden en del av lanseringen eller blir det med mer dunder och brak
den dyker upp officiellt? Ser verkligen fram emot denna händelse i alla fall.
Min fråga kanske borde läsas "finns det ett preliminärt datum satt för
lanseringen?"
Det är ju en noll-serie, dvs en förserie, lite "proof-of-concept".paa skrev:shifts skrev:Är denna tråden en del av lanseringen eller blir det med mer dunder och brak
den dyker upp officiellt? Ser verkligen fram emot denna händelse i alla fall.
Min fråga kanske borde läsas "finns det ett preliminärt datum satt för
lanseringen?"
Finns det något sådant datum?
paa skrev:Det finns ju två sätt (minst) att lansera en produkt.
Som Nikon, vilka presenterar sina nyheter så fort man har en fungerande prototyp, eller möjligen förserie, med leverans satt till: "när produktionen kommit igång".
Eller som Canon, när dom lanserar produkten så finns den för leverans samma dag hos generalagenterna.
Magnus skrev:
Hade varit bra om Sony presenterade sina produkter på samma sätt som nikon....då hade jag väntat 1 månade och köpt ps3 slime.......![]()
UnholyRishna skrev:Magnus skrev:
Hade varit bra om Sony presenterade sina produkter på samma sätt som nikon....då hade jag väntat 1 månade och köpt ps3 slime.......![]()
Låter inte alls som nån trevlig maskin det där! Kladdar den slem på skivona? Eller blir man slemmig av handkontrollerna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster