Underbart att vi är överens

Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
mats skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Sa mätnissarna som tydligen inte tycker om hifi
Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Då kanske det är läge att starta ett Signalbearbetningsforum?
Titta in på något studio-forum och du hittar tusentals trådar om effektenheter etc.
Jag är knappast intresserad men ni verkar ju vara en bunt som hamnat fel här...
Nejdå, men slutsteget du prisar passar onekligen in i kategorin "effektenheter". Kanske fungerar bra för att blåsa liv i en trist gitarr eller dylikt.
Jag får lika svårt att respektera dina kunskaper som Lindroosens (i tråden om dämpning), ni är båda så insnöade i era egna teorier att ni inte kan ta något annat perspektiv. Tänk att man skall behöva bemöta dessa "sanningar" gång efter annan och att det inte spelar någon roll vad man själv hör. Klubben växer...
Jag tror det handlar om att du och jag har diamtralt olika syn på en musikanläggning. Jag vill höra vad som finns på fonogrammen och du vill höra fonogrammen samt, i förekommande fall, en svag färgning från apparaterna. Inte sant?
Jovisst, överens!
Det är säkert korrelerat... om steg som låter bra visar sig
ha hög dist och steg som låter tråkigt har låg dist... så borde
ju en förstärkare ha så mycket dist som det bara går.
Precis, jag bjuder gärna på den till synes korkade(?) slutsatsen.
Snälla Hotspur, blanda inte in mig i det här nu!
Snälla Lindroos, ring inte mig igen!
Hotspur skrev:mats skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
De kanske älskar musik?
mats skrev:Hotspur skrev:mats skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
De kanske älskar musik?
Det var musik jag tänkte på. Att de var mer intresserad av signalbearbetning än att sitta lyssna på musik genom sin hifianläggning.
Hotspur skrev:mats skrev:Hotspur skrev:mats skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
De kanske älskar musik?
Det var musik jag tänkte på. Att de var mer intresserad av signalbearbetning än att sitta lyssna på musik genom sin hifianläggning.
Du menar som raggarna, typ? (De ligger ju bara under bilen och skruvar, eller sitter i baksätet och krökar, de kör ju mer sällan)
Jag börjar bli orolig för Lindroos, Birger, Max och Morello
mats skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Jag tänkte på ovanstående som din bäste vän skrev, Hotspur
Johan_Lindroos skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Då kanske det är läge att starta ett Signalbearbetningsforum?
Titta in på något studio-forum och du hittar tusentals trådar om effektenheter etc.
Jag är knappast intresserad men ni verkar ju vara en bunt som hamnat fel här...
Nejdå, men slutsteget du prisar passar onekligen in i kategorin "effektenheter". Kanske fungerar bra för att blåsa liv i en trist gitarr eller dylikt.
Jag får lika svårt att respektera dina kunskaper som Lindroosens (i tråden om dämpning), ni är båda så insnöade i era egna teorier att ni inte kan ta något annat perspektiv. Tänk att man skall behöva bemöta dessa "sanningar" gång efter annan och att det inte spelar någon roll vad man själv hör. Klubben växer...
Jag tror det handlar om att du och jag har diamtralt olika syn på en musikanläggning. Jag vill höra vad som finns på fonogrammen och du vill höra fonogrammen samt, i förekommande fall, en svag färgning från apparaterna. Inte sant?
Jovisst, överens!
Det är säkert korrelerat... om steg som låter bra visar sig
ha hög dist och steg som låter tråkigt har låg dist... så borde
ju en förstärkare ha så mycket dist som det bara går.
Precis, jag bjuder gärna på den till synes korkade(?) slutsatsen.
Snälla Hotspur, blanda inte in mig i det här nu!
Snälla Lindroos, ring inte mig igen!
Jag har inte ett dyft med denna tråden att göra.
Bernt skrev:Johan_Lindroos skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:
Har faktiskt.se inte sett en enda tråd där
"hotspur" varit aktiv utan en massa
Hotspur skrev:Låg dist, hur viktigt?
Svar: Helt oviktigt, tydligen!
(Grundat på Morellos förfäran över HCA-2)
m_persson79 skrev:Tack naqref!
Jag ställde en "enkel" fråga.. så alla som har inte har något faktiskt.se att tillföra tråden kan rikta sig illvilja mot individer som faktiskt.se är kunniga inom hifi i någon annan tråd.
Nå, känner någon till tröskelvärden/dB (typ) där disten gör att detaljer sköljs bort osv osv?
Svante skrev:Jag kan rekommendera denna tråd, där stöttes och blöttes nämnda gräns rätt rejält.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=3880
Ok, hotspur. Men jag är ute efter en naturtrogen återgivning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster