Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vidrae kan man undra hur många i "klass-A-lägret" som missat en korrekt analys och beskyller klass-AB-stegen för distorsion när det egentligen är implementationen med avseende på oönskad induktiv koppling i klass-AB-stegen som spökar?![]()
I övrigt håller jag med ingvar Sjömans utsagor om A/AB etc.
I synnerhet håller jag med honom angående vikten av kunskap och analys istället för tumregler och korvstoppning.
Morello skrev:Känner att jag måste utveckla detta ang "oönskad induktiv koppling".
Morello skrev:Här vill jag även höja ett varningens finger för hur man tappar av återkopplingssignalen - den måste tappas EFTER att emitterströmmarna summerats, annars reglerar man utsignalen med avseende på en förvrängd återkopplingssignal. Här kan man lätt och ledigt förlora en tiopotens i THD-prestanda.
Naqref skrev:Morello skrev:Här vill jag även höja ett varningens finger för hur man tappar av återkopplingssignalen - den måste tappas EFTER att emitterströmmarna summerats, annars reglerar man utsignalen med avseende på en förvrängd återkopplingssignal. Här kan man lätt och ledigt förlora en tiopotens i THD-prestanda.
Detta och andra saker kan man studera mer ingående i Douglas Sefls bok om förstärkare.
Tror de väntar med att prata kommersiella planer tills allt är på plats. Allt annat vore ju dumt.Harryup skrev:Inte hur kommersiell för min del iaf. Har möjligen missat om den kommer säljas via butiker eller kommer den säljas direkt?
mvh/Harryup
MagnusÖstberg skrev:Den stora frågan är ju om det finns planer på kompletterande produkter, och då främst kanske försteg.
40-60K är min gissning utefter tidigare utfästelser om att de vill hamna under Brystons pristagg.Nefilim skrev:Någon som vet åt vilket håll det lutar prismässigt?
MagnusÖstberg skrev:40-60K är min gissning utefter tidigare utfästelser om att de vill hamna under Brystons pristagg.Nefilim skrev:Någon som vet åt vilket håll det lutar prismässigt?
patjoh skrev:Årets skönaste surprise. RS2000 LTS testas med lysande resultat, subj. köper ett och skrattar åt sitt tidigare RB-1090, Ingvar köper in ett till sitt demorum.
Sedan skruvar någon av locket och hittar 4st bryggkopplade ICE 1000w steg och 40kg blyplattor i.
patjoh skrev:Årets skönaste surprise. RS2000 LTS testas med lysande resultat, subj. köper ett och skrattar åt sitt tidigare RB-1090, Ingvar köper in ett till sitt demorum.
Sedan skruvar någon av locket och hittar 4st bryggkopplade ICE 1000w steg och 40kg blyplattor i.
petersteindl skrev:patjoh skrev:Årets skönaste surprise. RS2000 LTS testas med lysande resultat, subj. köper ett och skrattar åt sitt tidigare RB-1090, Ingvar köper in ett till sitt demorum.
Du skulle bara veta vilka roliga saker vi dryftade igår![]()
/Peter
m_persson79 skrev:petersteindl skrev:patjoh skrev:Årets skönaste surprise. RS2000 LTS testas med lysande resultat, subj. köper ett och skrattar åt sitt tidigare RB-1090, Ingvar köper in ett till sitt demorum.
Du skulle bara veta vilka roliga saker vi dryftade igår![]()
/Peter
Berätta.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 20 gäster