Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Vad blir byggkostnaden?
PierreL skrev:Nuså, nu är det dags igen!![]()
Sitter och ritar om ritningen så jag får de mått jag behöver eftersom jag inte limmar ihop hela lådan först. Såg nu att terminalen kommer hamna lite långt ner vilket leder till att jag måste fräsa i både bakstycket och i botten för att kunna försänka ner terminalen. Visst går det att lägga terminalen lite högre upp?
Ursäkta att jag frågar en kanske dum fråga, men nu vill jag verkligen inte att något blir fel!
skrutten skrev:
Det kan väl möjligen inkräkta på utrymmet för filtret. Om du redan har monterat filtret kan du ju kolla mot dina olika mdf delar hur det blir.
/G
Edit: kolla att allting ser rimligt ut innan håltagning påbörjas.
...Jag har monterat terminalen utanpåliggande.
KillerX skrev:Lagom dags nu, beställde mina grejer igår så de är tyvär skickade. Men har ju tid att få med ändringen ändå om den inte blir alltför stor/dyr då lådorna inte är klara! Men kul att bygget uppdateras. Får väl ta och slänga upp slutresultatet senare.
Roberth
KillerX skrev:Jag hade tänkt ha basreflexporten framtill, men jag undrar då om det går att göra en höger resp vänsterlåda där basreflexporten ligger i olika nedre hörn? det borde ju inte påverka men bäst att fråga er experter!
KillerX skrev:Hej!
Tänkte lägga upp en liten varning angående basreflexportens placering på baffeln, då visaton element är större än basen i nya lilla så kommer man att få flytta ner basreflexporten 2-3mm! Då rundningen annars kommer att gå in under baselementet.
Mvh Roberth
skrutten skrev:Den som limmat fast dammskyddet verkar ha satt två på varandra. Det ska inte vara två på varandra så det var väl bra att det yttre ramlade loss. Kanske nåt att kolla för de som köpt visaton elementet i fråga.
/G
skrutten skrev:Jag lindade av PierreL:s spolar och räknade då antalet varv som jag tog bort. Detta innebär att om man beställer från Europe audio (BMM) och får identiska spolar som dessa i framtiden så skall de lindas av enligt följande:
LU25/005/071__________50->33uH linda av 10 varv
LU32/033/071__________330->290uH linda av 9 varv
Efter avlindningen skall tråden låsas på samma sätt som den var innan (0,5 varv i "fel" riktining). Håll tråden spännd under omlindningen så att inte spolen får lösa varv.
Användare som besöker denna kategori: pLudio och 242 gäster