No hard feelings at all!

Är det någon som borde ha hard feelings är det ju inte jag, utan tillverkare som faktiskt spenderat pengar på flera år av utveckling, för att se företag som Behringer ta koncept, och tjäna pengar. Samma sak som fallet med JPC PowerCord som var uppe på forumet tidigare. Att tjäna pengar på andras jobb tycker jag faktiskt är fult. Att vårat rättssystem sedan kanske inte ger en lika "rättvis" och enkel dom som Hej domstol i P3, det är beklagligt, men så är det.
Köper man Behringer gör man det nog framförallt för att man inte har råd/lust att lägga mer pengar på produkten.
En sak som jag, och några ljudteknikerkollegor, har väldigt svårt att förstå är det här med vad hifi i allmänhet kostar. Många är beredda att betala fyrsiffrigt för kablar, vilket aldrig händer i PAbranschen. Processorer däremot, det är något som oftast kostar femsiffrigt i PAsvängen. Varför är det inte på samma sätt när det gäller hifi?
Fast, Behringerdebatten är uttjatad som den där. Jag vet vad jag tycker, jag vet vad andra tycker. Det är som sagt upp till var och en att tycka som de gör, och att presentera sina åsikter. Mina åsikter har jag inte alltid kunnat backa upp med tester och redogörelser, men den som har öppnat en apparat från Behringer vet förhoppningsvis vad jag talar om.
Common sense is not that common.