Har följt ett antal trådar, med stort intresse, (behållning).
Efter att ha läst om 1 mille-önskeanläggningen, där många önskar sig ett hus med spec anpassat lyssningsrum osv, (helt givet, för en audiofil) måste jag tveklöst få höra, om det är fler än jag som upplevt problem, just med detta?
Flyttade från en paradlägenhet i Stockholm, med halvmetertjocka tegelväggar och halvmetertjock trossbotten, med makalöst kraftiga reglar och dämpning, byggt vid sekelskiftet.
Där har en och annan namnkunnig audiofil avnjutit god musik och förundrats över välljudet.
Bor nu, sedan ett halvår, på landsbyggden i ett tvåvånings trähus från 1943 i mycket gott skick, men vart tog mitt välljud vägen?
Är precis klar med renovering av övervåningen, nyslipade trägolv, renoveringsgips, tapetsering av väggar och akustikplattor i taken.
Men vad göra med lyssningsrummet på bottenvåningen?
Min, som jag tyckt, tämligen transparenta anläggning, framstår numer som värsta discoeländet, mycket överdriven bas etc.

Tänker bryta upp väggar och golv, för att staga på något vis, men hur? Alla goda förslag välkomna, helst egna erfarenheter.
Snacka om vad kablar ställer till med, när rummet fullkomligt kan förgöra en god anläggning.