petersteindl skrev: Vem vet, jag kanske gör ett Steindl-filter till mina ex av pK när andan faller på, om inte Naq hinner före med ett snällhetsNaqfilter![]()
Vore attans trevligt tycker jag !
Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev: Vem vet, jag kanske gör ett Steindl-filter till mina ex av pK när andan faller på, om inte Naq hinner före med ett snällhetsNaqfilter![]()
landa skrev:Grattis.
Densen skrev:Då jag fick ledigt idag p.g.a. sviktande takstolar på jobbet.
RogerGustavsson skrev:Densen skrev:Då jag fick ledigt idag p.g.a. sviktande takstolar på jobbet.
Jag fick släppa ut tre gubbar genom fönstret på jobbet för snöröjning av taket.
RogerGustavsson skrev:Hemma hade man 60 kvadrat med 40 cm att skotta och sedan fick man klättra upp på taket...Där låg det upp till 80cm.
RogerGustavsson skrev: sedan fick man klättra upp på taket...Där låg det upp till 80cm.
boom skrev:R1T skrev:boom skrev:Filter 6 blir i vassaste laget skall testa med R1 och 05Mh
Hej
Jag antar att du menar filter 6.5.
Jag hade 1Ohm på R1 när jag provade, men det berro ju lite på hur dämpat rum du har.
Har tyvärr blivit sjuk, så nu går det lite långsamt med filtren. Men jag lyssnar just nu på modifierat filter 7. Skillnaden mot 6.5 är bättre bas, och fokus på instrument, samt ett annat lugn i musiken.
Skall se om jag orkar lägga upp lite mätningar på det.
Mvh Åke
Det är ganska bra dämpat eller hela lägenheten
testar nu filter 6.5 och är fortfarande lite med betoning på lite vasst funderar om man skall prova en kondning på 4.7Uf i stället för den på 3.3Uf.
sen andvänder jag La Roux som referens när jag lyssnar hon har en ljus röst.
petersteindl skrev:Densen, jag reagerar fortfarande på impedanskurvan kring basavstämningen.
MvH
Peter
Densen skrev: Skall bli skönt att bli av med kablaget genom basreflexröret, och alla komponenter fullt synliga vid sidan av lådorna, vilket stör mitt ordnings-, estetiska sinne.
Densen skrev:Ärligt talat med anledning av få krav eller uttalat missnöje i olika grad av pK’s ljudåtergivning, behöver ni Naqref/PeterS verkligen ta fram en eller fler varianter för detta? Det kan man ju undra, för är det inte säg max. tio som har framfört negativa synpunkter i varierande grad? Jag har inte backcheckat så jag vet inte med säkerhet, men har en känsla av det, alltså en inte fullt ut underbyggd känsla. Kanske skulle någon starta en omröstning i frågan, men det får väl inte de hitintills obemärkta att aktivera sig heller.
Densen skrev:Varför tycker du det Flint'is? Nu när både Naqref och PeterS har gått ut med yttrande om att "kanske" ta fram filteralternativ. Om nu inte projektägaren bara avser att vänta ut det hela som du ger uttryck för ovan?
Densen skrev:Känslig eller allmänt bitter, Flint'a.
Ursäkta då mitt grova övertramp, jag redigerar givetvis.
Och ursäkta Roger att jag skrev Rodger, jag brukar "skoja" till det ibland, i vad jag i alla fall finner roligt.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster