Moderator: Redaktörer
Densen skrev:Flint får jag föreslå att du istället installerar följande driver.
Det är den enda av dem som fungerar hos mig. Det verkar vara något lurt med den på din länk.
http://tippach.business.t-online.de/asi ... nglish.exe
Det finns också en beta version, men den har jag ännu inte testat.
MrQaffe skrev:Jag har däremot snubblat över mitt firewirekort, ska försöka köra det i rmaa så ska jag sända över den filen, men det var blev strul där, jag kör 64 bit os och drivrutinerna stöder bara 32 bit, så jag måste dra igång någon gammal hårddisk med nån 32 bitars win version för att kunna köra rmaa.
MrQaffe skrev:Har kollat ett annat kort, mäter ungefär lika, men kanalöverhörningen ger väl inget stort mätfel, det borde inte spela någon särskilt stor roll, har du en uppfattning av felets storlek vid mätning?
rikkitikkitavi skrev:Flint , vilken uppkoppling använder du?
om man mäter signaldifferensen kan ju toleransen i DC kondingarna (säkert +-20% på ytmonterade ) påverka vilken undre gränsfrekvens man får, och därmed också inducera stora mätfel speciellt vid låga frekvenser.
släng inte kortet, löd på större DC kondingar...
jag tror inte trådlindade motstånd har så stor betydelse vid så låga frekvenser. induktansen är försumbar, strökapacitanser likaså.

rikkitikkitavi skrev:konstigt att det är så stora procentuella skillnader mellan era kort.
rikkitikkitavi skrev:mäta lite transistorförstärkardist vid högre frekvenser?
Finns det program som klarar av mätningen, dvs hantera kortet bra?
Går det verkligen att köra duplex 24/196 på USB ?
Krävs det inte Firewire för det?
Eller siktar du på internt kort?
Många frågor, du får mig också att vilja ha.
Undrar när ljudkorten är lika bra som Audio Precicion System One?

slockna skrev:ja, du får ursäkta men ibland läser jag tydligen inge vidare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster