Så kan kanske fel koppling undvikas, och inget går åt pipsvängen
Moderator: Redaktörer
Jonka_ skrev:Tack, de löste sig.. nu har jag ett annat problem, märkte att det var olika färger på 2 motstånd, som skulle varit 15R.. Det ena va det, men det andra hade svart sträck där det skulle vara grönt, vilket blir 10R..
Antingen felmärkt eller klantigt från företagets sida, Men det borde väll gå att mäta sig till om det är fel?
brumel skrev:Trevligt med så många härliga spolar. Är det 0.8 mm i dom små som du köpt från Hifikit? Dom största spolarna med gul tejp har jag inte stött på förrut men dom är snarlika mina 1,2 mm Monacor spolar jag köpte från Elfa.
Men hur ska dom få plats i lådan. Dom blir knöliga att montera. Jag utgår från att den volym dom tar upp är medräknad i ekvationen.
Lådan ser inte så stor ut om man bara utgår fran baffelns storlek.
Kanske går att lägga filtret ovanpå lådan med en mdf bit emellan medans du testar. Sen ba tröck ihop allt med buntband eller limma med smältlim. Då måste bakstycket vara fasdragit med skruvdragare om filtret ska in i lådan helskinnat.
DVD-ai skrev:"knutpunkten" i mitten av filtret ser märklig ut, märkligt ritat filter, alla kablar ska inte kopplas samman i mitten det är 2st som är tänkt att bara "gå förbi" men som ser ut att tillhöra "klumpen"...
inget vidare chema...
DVD-ai skrev:"knutpunkten" i mitten av filtret ser märklig ut, märkligt ritat filter, alla kablar ska inte kopplas samman i mitten det är 2st som är tänkt att bara "gå förbi" men som ser ut att tillhöra "klumpen"...
inget vidare chema...
DVD-ai skrev:DVD-ai skrev:"knutpunkten" i mitten av filtret ser märklig ut, märkligt ritat filter, alla kablar ska inte kopplas samman i mitten det är 2st som är tänkt att bara "gå förbi" men som ser ut att tillhöra "klumpen"...
inget vidare chema...
Jag rättar mig själv, jag såg fel...
Jonka_ skrev:Lådorna klara, Delningsfiltret komplett, Elementen monterade och Marantzen inkopplad, Efter 50 timmars arbete och tänkande så står dom äntligen där dom ska.. Just för stunden sitter jag i Åre, Men det kommer komma en uppdatering med bilder så fort jag kommer hem igen :)
Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om dom, Själv tycker jag det blev bland det snyggaste jag sett, Men det är väll ganska givet att jag tycker så...
Blev en liten miss med delningsfiltret dock, Det blev GROTESKT!!
Gick inte att få in det i lådan när jag var klar, Så komponentarna var tvugna att sitta lite närmare varandra än vad som är rekomenderat.
Bilder kommer på allting
brumel skrev:Jonka_ skrev:Lådorna klara, Delningsfiltret komplett, Elementen monterade och Marantzen inkopplad, Efter 50 timmars arbete och tänkande så står dom äntligen där dom ska.. Just för stunden sitter jag i Åre, Men det kommer komma en uppdatering med bilder så fort jag kommer hem igen :)
Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om dom, Själv tycker jag det blev bland det snyggaste jag sett, Men det är väll ganska givet att jag tycker så...
Blev en liten miss med delningsfiltret dock, Det blev GROTESKT!!
Gick inte att få in det i lådan när jag var klar, Så komponentarna var tvugna att sitta lite närmare varandra än vad som är rekomenderat.
Bilder kommer på allting
Kul att det spelar!
Förstår inte Troels tanke med delningsfiltret dock. Ser ut som ett filter till Grand Utopia inte till en stativare. Vis av tidigare erfarenhet av dessa klumpiga spolar med grov tråd och hur svåra dom är att få in i en stor högtalare förstår jag att det måste ha varit ett mindre helvete att montera filtret.
DVD-ai skrev:Enda sega är att som du vänt spolarna nu så påverkar dom varandra nästan lika mycket som om samtliga hade legat plant på plattan...
Dom ska vara vinklade 90* i förhållande till varandra med "kort sidan" mot varandra.
Men dom blev snygga, lite studio stuk på något vis![]()
en "Rå Look" på något vis och kul att du e nöjd med ljudet !
peetwa skrev:Hur låter det?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster